frezowanie elementu na cnc

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce metalu ręcznej jak i za pomocą CNC

ZiG
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 232
Rejestracja: 05 mar 2009, 22:39
Lokalizacja: Szczecin

#11

Post napisał: ZiG » 30 cze 2011, 00:03

rc666 chyba nie siedzisz za bardzo w technice samochodowej i rozwiązaniach stosowanych w topowych rajdówkach i wyścigówkach. Takie zwrotnice frezowane z bloku aluminiowego w to standard w rajdowkach WRC i podobnych.

Pozatym tym to poprawcie mnie jeśli jestem w bledzie, ale zwrotnica w produkcji seryjnej to element wykonywany poprzez odkuwanie.



Tagi:


rc666
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 7
Posty: 1252
Rejestracja: 27 cze 2011, 14:48
Lokalizacja: Chrząszczyżewoszyce

#12

Post napisał: rc666 » 30 cze 2011, 00:16

ZiG pisze:rc666 chyba nie siedzisz za bardzo w technice samochodowej i rozwiązaniach stosowanych w topowych rajdówkach i wyścigówkach. Takie zwrotnice frezowane z bloku aluminiowego w to standard w rajdowkach WRC i podobnych.

Pozatym tym to poprawcie mnie jeśli jestem w bledzie, ale zwrotnica w produkcji seryjnej to element wykonywany poprzez odkuwanie.
Tak masz rację odkuwka, nie odlew.
A jeśli chodzi o frezowanie to samo frezowanie nie wystarczy, chyba że mamy materiał w którym nie ma naprężeń. W innym razie owa część może się nam pokrzywić a raczej napewno.


ZiG
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 232
Rejestracja: 05 mar 2009, 22:39
Lokalizacja: Szczecin

#13

Post napisał: ZiG » 30 cze 2011, 02:00

Wszystko zależy czy te odkształcenia po obróbce będą przekraczać dopuszczalne tolerancje. Akurat takiej zwrotnicy nie robiłem, ale podobne elementy wykonywałem z powodzeniem. Zawsze można po obróbce zgrubnej wykonać obróbkę cieplną w celu likiwidacji naprężeń. Poza tym w czasie samej obróbki naprężenia będą się rozładowywać wraz z kolejnymi przejściami. Przy poprawnie dobranej strategii obróbki myślę, że i bez pieca można to zrobić wystarczająco dokładnie.


Autor tematu
adek
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 6
Posty: 28
Rejestracja: 24 maja 2009, 16:06
Lokalizacja: lbn

#14

Post napisał: adek » 30 cze 2011, 17:46

takie zwrotnice a nawet o wiele bardziej skomplikowane robia wszystkie zespoly formuly sae zagranica z al 7075 t6 bo to najbardziej wytrzymaly stop aluminium i nic nigdy nie peka. Przeciez koszt odlania bylby parokrotnie wiekszy ze wzgledu na wykonanie formy i zapewnienie odpowiednich tolerancji.
tu macie przyklad wykonania.
Moje pytanie brzmi ile mniej wiecej bedzie kosztowalo zrobienie czegos takiego w Polsce?


rc666
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 7
Posty: 1252
Rejestracja: 27 cze 2011, 14:48
Lokalizacja: Chrząszczyżewoszyce

#15

Post napisał: rc666 » 30 cze 2011, 18:51

Adek!!!
Dlaczego nie wyslesz zapytania do miejsc gdzie takie cos sie robi? Otrzymasz wycene i bedziesz wiedzial orientacyjnie jakie sa koszt. Mozesz takie cos zrobic, to nic cie nie kosztuje.


Autor tematu
adek
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 6
Posty: 28
Rejestracja: 24 maja 2009, 16:06
Lokalizacja: lbn

#16

Post napisał: adek » 30 cze 2011, 19:21

spoko spoko tu chcialem sie przy okazji tylko dowiedziec o koszt jakby ktos mial do czynienia z takim czyms wczesniej. glownie chodzilo mi o to zeby sie dowiedziec czy na frezarke wysylany jest plik cad i ustawiana jest jakas dokladnosc obrobki? bo przeciez ciezko zwymiarowac te ksztalty, w wiekszosci przypadkow moga to byc nawet spliny. rozumiem ze czesc projektuje wedlug wlasnego uznania zachowujac odpowiednia grubosc scianek, rozmiary i polozenie wzgledem jakiejs bazy otworow do mocowania wahaczy i drazkow, a wymiarowaniem wycinanych ksztaltow (tak by uzyskac odpowiednie grubosci scianek) sie nie przejmuje?

pozdr


rc666
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 7
Posty: 1252
Rejestracja: 27 cze 2011, 14:48
Lokalizacja: Chrząszczyżewoszyce

#17

Post napisał: rc666 » 30 cze 2011, 19:39

Na maszyny CNC wysylany jest program ktory z regoly robi programista za pomoca CAM software-u np. MasterCam czy SurfCam itd Jest to wlasciwie plik tekstowy. Dokladnosci osiaga sie juz na maszynie w trakcie obrobki danej czesci. Najczescie program robi sie do rozmiarow nominalnych. A dalej to juz sprawa operatora maszyny aby osiagnac wymagane tolerancje.
Cena danej czesci w duzym stopniu zalezy od tolerancji. Wiadomo im mniejsze tolerancje tym drozej.

Awatar użytkownika

WZÓR
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 7991
Rejestracja: 01 sty 2009, 20:01
Lokalizacja: Oława

#18

Post napisał: WZÓR » 30 cze 2011, 20:31

rc666 pisze:... A dalej to juz sprawa operatora maszyny aby osiagnac wymagane tolerancje....
.... na pewno? :roll:
Taki program powstaje na podstawie modelu (danego detalu) .
Jak programista schrzani model i obróbkę ... , to operator nie poprawi przy maszynie tych błędów .
Pomagam w:
HAAS - frezarki, tokarki


endriu79
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 3
Rejestracja: 08 mar 2007, 22:38
Lokalizacja: uk

#19

Post napisał: endriu79 » 11 lip 2011, 22:04

witam.robilem niemal identyczna czesc.4 szt do starego sportowego jaguara na wyscigi.stara czesc byla mierzona na maszynie pomiarowej cmm.i zrobiony model w ugs .mniej tych zeberek cienkich bylo takze troche to wazylo(wiecej niz ori)).mam gdzies zdjecie nawet .nic sie nie odksztalcalo.niewiem dokladnie jakie to alu bylo.troche z tym zeszlo ...

Awatar użytkownika

tomolc
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 708
Rejestracja: 17 paź 2009, 13:45
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

#20

Post napisał: tomolc » 12 lip 2011, 08:44

Wszystko jest do zrobienia :wink:
Może to nie jest do zwrotnica ale felga do harley davidson frezowana
Takie zwrotnice robi się bez problemu na frezarce cnc model program maszyna tyle potrzeba
ObrazekObrazek

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka metali”