Kupiłem TR 45
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 15
- Posty: 113
- Rejestracja: 14 lip 2009, 21:04
- Lokalizacja: wojsławice
a może ktoś jeszcze napisać w jakiej kolejności są litery na tej dźwigni pięciopołożeniowej na Nortonie mam na ostatnim otworze po lewej czyli chyba na 1, i zmieniając położenia tej drugiej na oko (widząc jak obraca się wałek pociągowy) wychodzi mi że od lewej jest -A-D-B-E-C (A-najszybciej) czy tak powinno być - chyba nie wg tabliczek kolegi Mariusza każde kolejne położenie zaczynając od A zmniejsza posów o połowę, czyli coś jest nie tak ktoś pozamieniał koła w środku czy jak??
Tagi:
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 29
- Posty: 2380
- Rejestracja: 04 mar 2008, 08:14
- Lokalizacja: Sulmierzyce
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 15
- Posty: 113
- Rejestracja: 14 lip 2009, 21:04
- Lokalizacja: wojsławice
witam
no to u mnie już pojawiają się pierwsze awarie podczas gwintowania coś się nagle stało i po rozłączeniu sprzęgła coś nadal we wrzecienniku się kręci (wcześniej sie nie kręciło ) sprzęgło to na dole daję się jeszcze w miarę przełączać ale rozłączając tą wajchą u góry na wrzecienniku nie da się jej ponownie zapiąć to (koło z którym się zazębia kręci się ) co mogło się stać czy to coś poważnego ?
druga sprawa to czy w każdej tr sanki narzędziowe tak mało wysuwają się w stronę wrzeciona czy ja mam jakieś nieorginalne? tarczy hamulcowej u siebie nie przetoczę jeśli suport pod nią nie wejdzie to normalne??
no to u mnie już pojawiają się pierwsze awarie podczas gwintowania coś się nagle stało i po rozłączeniu sprzęgła coś nadal we wrzecienniku się kręci (wcześniej sie nie kręciło ) sprzęgło to na dole daję się jeszcze w miarę przełączać ale rozłączając tą wajchą u góry na wrzecienniku nie da się jej ponownie zapiąć to (koło z którym się zazębia kręci się ) co mogło się stać czy to coś poważnego ?
druga sprawa to czy w każdej tr sanki narzędziowe tak mało wysuwają się w stronę wrzeciona czy ja mam jakieś nieorginalne? tarczy hamulcowej u siebie nie przetoczę jeśli suport pod nią nie wejdzie to normalne??
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 29
- Posty: 2380
- Rejestracja: 04 mar 2008, 08:14
- Lokalizacja: Sulmierzyce
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 15
- Posty: 113
- Rejestracja: 14 lip 2009, 21:04
- Lokalizacja: wojsławice
a kto może mi opisać jak regulować sprzęgło i hamulec próbuję i nie mogę tego zrobić, wg dtr niewiele nie czaję . obecnie sytuacja wygląda tak że po załączeniu silnika nic "za" sprzęgłem sie nie kręci potem włączam wrzeciono jest ok , wyłączam dźwignią na wrzecienniku koła się wyzębiają wrzeciono się zatrzymuje a kilka kręci się nadal powoli hamując ? co zrobić żeby hamowały szybciej ? najlepiej jak wyregulować wszystko po kolei to pewnie przyda sie nie tylko mi ale i innym użytkownikom forum (chyba że tylko ja jestem jakiś słabo rozgarnięty
) dodam że ten dekiel od tyłu też już sciągnąłem żeby zobaczyć co tam jest i dalej nic nie wiem.

-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 29
- Posty: 2380
- Rejestracja: 04 mar 2008, 08:14
- Lokalizacja: Sulmierzyce
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 15
- Posty: 113
- Rejestracja: 14 lip 2009, 21:04
- Lokalizacja: wojsławice
kurde u mnie żadna nie uruchamia
dźwignie rozłączą koła i poprostu nie przekazują napędu na wrzeciono
a żeby znowu włączyć wrzeciono muszę wyłączać silnik , wrzucić bieg i włączać silnik pod obciążeniem
tak chyba nie powinno być
jak w takim razie podciągnąć hamulec żeby bardziej hamował ?
i co konkretnie dociąga się nakrętką koronową (tą od tyłu tokarki pod tym deklem - tąo której w dtr pisze żeby obracać o 1/6 obrotu)




jak w takim razie podciągnąć hamulec żeby bardziej hamował ?
i co konkretnie dociąga się nakrętką koronową (tą od tyłu tokarki pod tym deklem - tąo której w dtr pisze żeby obracać o 1/6 obrotu)
-
- Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 17
- Rejestracja: 17 sty 2011, 20:16
- Lokalizacja: łódź
Kolego wueskowicz twój przedmówca ma racje dźwignie na wrzecienniku nie uruchamiają chamulca,sterują jedynie przełożeniami i sprzęgłem.chamulec jest załanczany dźwignią prawych i lewych obrotów wrzeciona która znajduje się przy suporcie(ta długa bo krótka zmienia kierunek posuwu)używa jej się tylko do gwintowania i na niedużych obrotach bo inaczej zacznie coś zgrzytać przy załanczaniu.Ja o tym na początku nie wiedziałem i też sie sposobiłem do poważniejszej regulacji sprzęgła ale na moje szczęście i jeszcze pewnie wielu Agent0700 udostępnił dtr-ke która mi wyjaśniła kilka rzeczy i teraz podczas normalnego toczenia włączam wrzeciono tą dźwigną najbliżej wrzeciennika,jest nawet wygodniej.