Kupiłem TR 45

Dyskusje dotyczące toczenia, remontów, modernizacji, narzędzi. Tokarki konwencjonalne.

Mariuszczs
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 29
Posty: 2380
Rejestracja: 04 mar 2008, 08:14
Lokalizacja: Sulmierzyce

#11

Post napisał: Mariuszczs » 08 mar 2011, 22:15

Ja tam przełanczam, raz musiałem dobrac się do tej przekładni 5 stopniowej, i po modyfikacji już wytrzymuje wszystkie obroty. Komuś musiało to już w ten sposób wysiąśc bo było napawane w tym suwaku co się przesuwa w kołach zębatych.



Tagi:


Autor tematu
Agent0700
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 30
Posty: 602
Rejestracja: 28 cze 2007, 14:39
Lokalizacja: Siedlce

#12

Post napisał: Agent0700 » 09 mar 2011, 09:11

Witam

To żeby pokręcić uchwytem to normalka, wpadłem na to na początku. Nic to nie daje.

Może znacie powód dla którego w nodze z elekryką jest olej? Jest tam jakiś uszczelniacz który mógł się zużyć?

Przyznam się, że wczoraj zaniedbałem tokarkę bo wziąłem się za naprawę wiertarki, przy rozładunku odłamała się prawa rączka w skrzyni biegów.

Udało się zrobć, jeszcze tylko kilka śrub wkręcić, założyć silnik i próby.

A swoją drogą co za dureń wymyślił, żeby wielkie śruby M8 i M10 miały łeb na śrubokręt?

Co się trzeba nawalczyć z żelazem to sami wiecie, w końcu 3 śruby odkręciłem, ale jedną musiałem rozwiercić. Zakładam zwykłe 6-kątne, bo nie chcę sam sobie robić na złość.

Pozdrawiam

Jacek


Mariuszczs
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 29
Posty: 2380
Rejestracja: 04 mar 2008, 08:14
Lokalizacja: Sulmierzyce

#13

Post napisał: Mariuszczs » 09 mar 2011, 10:16

Ten numer ze śrubami to po prostu robiło się śruby na tokarce ( teraz idziesz do sklepu i kupujesz jakie chcesz a wcześniej to nawet na kartki nie było ), a żeby na imbus zrobic taką chowaną to nie bardzo

Olej to jedynie mógł wyciekac i się dostac po zewnątrz, lub przy spuszczaniu nie podłożyli pojemnika. Ma byc sucho jak pieprz w skrzynce.


Autor tematu
Agent0700
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 30
Posty: 602
Rejestracja: 28 cze 2007, 14:39
Lokalizacja: Siedlce

#14

Post napisał: Agent0700 » 09 mar 2011, 10:25

Haj

śrub chyba nie robili na tokarce :roll:

Co do skrzynki to wytrę i tyle bo co mi zostało? Przy zalewaniu będę patrzył co i jak.

Nie widać jakby z zewnątrz miało się dostać, może korpus pękł i się sączy? Chyba to nie możliwe, ale nie takie rzeczy widziałem.

Skończę wiertarkę i biore się za tokarkę.

J

Awatar użytkownika

PIOTR 07
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 5
Posty: 17
Rejestracja: 17 sty 2011, 20:16
Lokalizacja: łódź

#15

Post napisał: PIOTR 07 » 09 mar 2011, 11:05

jeśli chodzi o olej to proponuje pościągać koła z gitary i odkręcić tą skrzynkę w której są schowane,pozwoli to na obejżenie miski olejowej wrzeciennika.ale ja bym raczej stawiał na tą niewielką wystającą z tyłu rurkę spustową do oleju z wrzeciennika może trzeba ją wykręcić i na nowo uszczelnić.Przechodzi ona przez duży otwór w łożu i jest wkręcona we wspomnianą już przeze mnie miske olejową.Jeśli chodzi zaś o sposób przedostawania się tej oliwy do skrzynki elektrycznej przyjżyj się przewodowi który idze do włącznika silnika bo to po nim może zciekać.blaszana wanna znajdująca sie pomiędzy łożem a nogami maszyny powinna zapobiec przedostawaniu się oleju i chłodziwa do elektryki,jest w niej otwór ok 8 cm z wspawanym wysokim kołnierzem i przez niego właśnie przechodzi kabel włącznika.Ale jeżeli jakiś wyciek znalazł droge po kablu to kołnież nie pomoże.no i są jeszcze otwory na śruby łączące łoże ze stopą ale myśle że jeżeli są dobrze dokręcone to powinno być szczelnie.


Autor tematu
Agent0700
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 30
Posty: 602
Rejestracja: 28 cze 2007, 14:39
Lokalizacja: Siedlce

#16

Post napisał: Agent0700 » 10 mar 2011, 16:24

Witam

Wydrukuję sobie Wasze posty i popatrzę zgodnie z tym co piszecie.

Mam jeszcze pytanie.

Pod wajchą (potrójną) do biegów mamw zagłębieniu korpusu długą przykrywkę z napisem OLIWA.

Pod tą przykrywką są podłużne otwory a w nich kawałki filcu.

Co to jest? Wlać tam oleju? Oliwy? :mrgreen:

Pozdrawiam

Jacek

[ Dodano: 2011-03-10, 16:26 ]
Acha, gdzie kupić olej do wrzeciona? Jaki to ma być?

Chciałbym jednak specjalny do wrzeciona a nie jakiś zwykły mineralny czy przekładniowy.

Czy sprzęgło chodzi w oleju czy na sucho?

J


Mariuszczs
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 29
Posty: 2380
Rejestracja: 04 mar 2008, 08:14
Lokalizacja: Sulmierzyce

#17

Post napisał: Mariuszczs » 10 mar 2011, 16:37

Agent - masz tą DTR wszystko pisze narazie o co pytasz ( oprócz oleju w elektryce:) ).
Ale ta klapka to po prostu według planu smarowania zalewasz olejem - smaruje nortona i reszte przekładni od posuwuw( gwintów)

Awatar użytkownika

BYDGOST
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 4259
Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

#18

Post napisał: BYDGOST » 10 mar 2011, 16:49

To są sączki do rozprowadzania oleju do łożysk. Zobacz w DTR,. Podane jest tam jaki to ma być olej tzn. oliwa, nie mylić z tą z oliwek.
Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.


Mariuszczs
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 29
Posty: 2380
Rejestracja: 04 mar 2008, 08:14
Lokalizacja: Sulmierzyce

#19

Post napisał: Mariuszczs » 10 mar 2011, 16:57

fakt w łożyska też idzie


Autor tematu
Agent0700
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 30
Posty: 602
Rejestracja: 28 cze 2007, 14:39
Lokalizacja: Siedlce

#20

Post napisał: Agent0700 » 11 mar 2011, 10:54

Witam

Widocznie muszę przeczytać DTR ze zrozumieniem treści :mrgreen:

Czasem tak mam, niby przeczytam a dalej nic nie wiem. :oops:

Dopiero jak koledzy powiedzą to wiem.

Ale to nic, dziś włączam wiertarkę i robię próby :-)

Pozdrawiam

Jacek

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Toczenie / Tokarki Konwencjonalne”