Mini wrzeciono BLDC
-
- Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
- Posty w temacie: 13
- Posty: 58
- Rejestracja: 14 cze 2008, 14:23
- Lokalizacja: Poznań
Dosyć dobrze wybierasz bo o ile widzę jest to silnik do napędu auta. Myślę, że jest on lepiej zaprojektowany pod względem chłodzenia w pozycji statycznej niż silniki do napędu modeli latających. Odnośnie potrzebnych elementów to potrzeba ci jeszcze tester serw, ale takowy można samemu tanio zbudować na NE555.
-
Autor tematu - Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 40
- Posty: 430
- Rejestracja: 27 lut 2009, 00:05
- Lokalizacja: Stary Sącz
tyle że strasznie dużo obrotów więc bez przełożenia się nie obejdzie porównując ten silnik czyli do auta w porównaniu do lotniczych pomijając fakt łatwiejszego chłodzenia mają mniejsze momenty obrotowe tak jak wcześniej wspominałem o tym kV, musisz też zwrócić uwagę że przy tak dużych obrotach szybciej będą sie grzać łożyska porównując np 1500kV a 5200kV chińczyki tak maja tym bardziej że nie są przy stosowane do dłuższego działania, chłodzenie wodą w przypadku lotniczych silników też jest do zrobienia tyle że czasu mało,
Program Card Combo Set - karta umożliwiająca ustawienie parametrów regulatora, czyli hamulec, typ bateri, kąt wyprzedzenia itd.
tester serw masz na wcześniejszej stronie wrzucasz na swoją maszynke i zrobi ci pcb
Wszystkie elementy jakie są potrzebne masz na wcześniejszych str rysunek nawet dałem
Program Card Combo Set - karta umożliwiająca ustawienie parametrów regulatora, czyli hamulec, typ bateri, kąt wyprzedzenia itd.
tester serw masz na wcześniejszej stronie wrzucasz na swoją maszynke i zrobi ci pcb
Wszystkie elementy jakie są potrzebne masz na wcześniejszych str rysunek nawet dałem

-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 48
- Posty: 1507
- Rejestracja: 04 lis 2007, 19:45
- Lokalizacja: Kristiansund
- Kontakt:
pamiętam, czytałem cały temat od początku. czyli ten program card mi nie jest potrzebny, lepiej kupić sam silnik i to coś z radiatorem, czy wyglądającym jak baterie, a tester samemu zrobić. Myślałem żeby zrobić przekładnie zmniejszającą prędkość a zyskałbym na momencie, ale jak mają się grzać łożyska to lepiej kupić z mniejszym kV i robić bez przekładni, myślałem nad przekładnią planetarnąniko65 pisze:Wszystkie elementy jakie są potrzebne masz na wcześniejszych str rysunek nawet dałem
-
Autor tematu - Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 40
- Posty: 430
- Rejestracja: 27 lut 2009, 00:05
- Lokalizacja: Stary Sącz
nie wiem jak to jest dokładnie ja u siebie nie mam takiej karty ustawiam to wszystko testerem serw a w twoim wypadku jest karta programująca pełniąca tą samą funkcje, możliwe że samym testerem jak też można to zrobić.
Programowanie jest przydatne przy różnych ustawieniach zauważyłem że zmienia sie pobór prądu więc można dzięki niemu wpływać na moc silnika, to coś z radiatorem to właśnie regulator hehe
Ja jestem za tym że lepsze jest mniejsze kV przekładnie nie dość że utrudniają konstrukcje to dodają tylko niepotrzebny hałas a ideą bldc jest właśnie cisza
Programowanie jest przydatne przy różnych ustawieniach zauważyłem że zmienia sie pobór prądu więc można dzięki niemu wpływać na moc silnika, to coś z radiatorem to właśnie regulator hehe
Ja jestem za tym że lepsze jest mniejsze kV przekładnie nie dość że utrudniają konstrukcje to dodają tylko niepotrzebny hałas a ideą bldc jest właśnie cisza

-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 48
- Posty: 1507
- Rejestracja: 04 lis 2007, 19:45
- Lokalizacja: Kristiansund
- Kontakt:
pogrzebałem z tym co mam i znalazłem pompe stosowaną na łodziach:
wysokość pompowania 5m, 7,5 l/min
http://www.biltema.no/no/Bat/Pumpe/Vann ... umpe-12-V/
wysokość pompowania 5m, 7,5 l/min
http://www.biltema.no/no/Bat/Pumpe/Vann ... umpe-12-V/
-
- Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
- Posty w temacie: 13
- Posty: 58
- Rejestracja: 14 cze 2008, 14:23
- Lokalizacja: Poznań
Ja ostatnio myślałem nad chłodzeniem olejem a mianowicie żeby olej był tłoczony kilkoma kanałami na górne łożysko, grawitacyjnie spływał na łożysko(łożyska) dolne i na dole był ukierunkowany odrzutnikiem do kanału gdzie zostałby zassany przez małą pompkę. Rozwiązałoby to problem chłodzenia łożysk jak i smarowania. Niestety nie wiem czy zwykły poliamidowy uszczelniacz labiryntowy oraz odrzutnik da radę coś takiego uszczelnić.
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 48
- Posty: 1507
- Rejestracja: 04 lis 2007, 19:45
- Lokalizacja: Kristiansund
- Kontakt:
http://www.dealextreme.com/p/ubec-hs30a ... ters-45611
czy ktoś może poprzeć mój wybór, czy mam szukać dalej
czy ktoś może poprzeć mój wybór, czy mam szukać dalej