Mini wrzeciono BLDC
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 10
- Posty: 2692
- Rejestracja: 08 gru 2009, 22:33
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
-
Autor tematu - Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 40
- Posty: 430
- Rejestracja: 27 lut 2009, 00:05
- Lokalizacja: Stary Sącz
no to mnie zaciekawiłeś bo nigdy tego nie policzylem ale przed chwilą znalazłem coś takiego:
Kv : 1100 rpm/V
założyłem pobór prądu max czyli 45A a prąd jałowy 5A (chociaż naprawde miał mniej juz nie pamiętam ile)
KT=9,569/1100= 0,0087Nm/A
KT=(45A-5A)* 0,0087Nm/A= 0,35Nm
tylko czy ten wzór jest dobry?
u mnie:stałą KT wyznaczasz ze wzoru:
KT = 9,569 / KV
gdzie KV=obroty/min/V
KT = Nm/A (niutonometry na amper)
Oczywiście dla róznicy pradów pobieranego pod obciążeniem i pradu jałowego (bez żadnego obciązenia)
Przykładowo jesli silnik kręci 25.000 obrotów luzem przy 7,2V
to KV = 3472 obr/min/V
a KT = 0,00275 Nm/A
lub
KT = 0,275Ncm/A (niutonocentymetrów na amper, mnożymy przez 100)
lub
KT = 27gcm/A (gramocentymetrów na amper, mnożymy przez 1000 i dzielimy przez 9,81)
Czyli jeśli ten silnik pobiera 11A a ma prąd jałowy 1A to ma dla tego prądu moment obrotowy
KT = (11A-1A) * 27gcm/A = 270 gcm
Kv : 1100 rpm/V
założyłem pobór prądu max czyli 45A a prąd jałowy 5A (chociaż naprawde miał mniej juz nie pamiętam ile)
KT=9,569/1100= 0,0087Nm/A
KT=(45A-5A)* 0,0087Nm/A= 0,35Nm
tylko czy ten wzór jest dobry?

-
- Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
- Posty w temacie: 13
- Posty: 58
- Rejestracja: 14 cze 2008, 14:23
- Lokalizacja: Poznań
Pytanie do znawców czy zamiast tandemu dwóch łożysk skośnych mógłbym użyć jednego skośnego dwurzędowego np. 3200 ? Mocno uprościłoby to konstrukcję, ponieważ nie potrzeba wtedy sprężyn talerzowych do wstępnego napięcia tandemu łożysk skośnych. Myślałem też nad tym jak rozwiązać smarowanie takiego łożyska, ponieważ zamontowanie uszczelniacza na chińskim trzpieniu ER 8 nie wchodzi w grę, ponieważ trzeba użyć naturalnej wypustki dla łożyska dolnego. Dalej jest już frezowanie na płask dla klucza.
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 48
- Posty: 1507
- Rejestracja: 04 lis 2007, 19:45
- Lokalizacja: Kristiansund
- Kontakt:
nie znam się kompletnie na tych silnikach, nie wiem na jakie parametry patrzeć przy wyborze, i nie chcę kupić czegoś nie pasującego do siebie, czy ktoś kto ma pojęcie "co do czego" może mi polecić któryś, tak żeby to razem pracowało dobrze w mini wrzecionie
http://www.dealextreme.com/search.dx/search.motor#802
http://www.dealextreme.com/search.dx/search.motor#802
-
Autor tematu - Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 40
- Posty: 430
- Rejestracja: 27 lut 2009, 00:05
- Lokalizacja: Stary Sącz
jakie parametry? tak więc:
kV- ta liczba pomnożona przez napięcie jakim zasilamy silnik daje nam ilość obrotów np 1000kV x 10V = 10000obr teraz musisz ustalić ile obrotów potrzebujesz do frezowania materiałów, jeżeli zastosujesz jeszcze przełożenie wiadomo musisz mieć ich więcej, wybierając musisz też zwrócić uwagę że im niższe kV tym wyższy moment obrotowy,
drugi parametr na jaki zwracałem uwagę to napięcie i natężenie dla silnika np:
10V x 30A = 300W co daje nam już jakieś odniesienie np do dremla
trzeci parametr to wymiary samego silnika im większy tym więcej mocy może przyjąć nie będzie się grzał mocno i średnica osi przy bezpośrednim połączeniu raczej nie damy silnika z wałkiem 2mm a będziemy frezować frezem 3mm.
myślę że nie co rozjaśniłem bo nie chce wybierać konkretnego już miałem na PW kilka takich pytań każdy musi poszukać odpowiedniego dla siebie i jego kieszeni
kV- ta liczba pomnożona przez napięcie jakim zasilamy silnik daje nam ilość obrotów np 1000kV x 10V = 10000obr teraz musisz ustalić ile obrotów potrzebujesz do frezowania materiałów, jeżeli zastosujesz jeszcze przełożenie wiadomo musisz mieć ich więcej, wybierając musisz też zwrócić uwagę że im niższe kV tym wyższy moment obrotowy,
drugi parametr na jaki zwracałem uwagę to napięcie i natężenie dla silnika np:
10V x 30A = 300W co daje nam już jakieś odniesienie np do dremla
trzeci parametr to wymiary samego silnika im większy tym więcej mocy może przyjąć nie będzie się grzał mocno i średnica osi przy bezpośrednim połączeniu raczej nie damy silnika z wałkiem 2mm a będziemy frezować frezem 3mm.
myślę że nie co rozjaśniłem bo nie chce wybierać konkretnego już miałem na PW kilka takich pytań każdy musi poszukać odpowiedniego dla siebie i jego kieszeni
