


Zaglądnij sobie tutaj...

https://www.cnc.info.pl/topics58/-mini- ... 67,430.htm
Cube..., na podstawie takich tulejek rozprężnych i nie koniecznie z mosiądzu można z łatwością wykonać kasowanie luzów na śrubie pociągowej, jak widzisz ja przewidziałem dla nich inną bardzo ważną rolę.

Qrcze, a mialem Ci dać punkcik za to przecięcie nakrętki. Ale po namyśle, ...mówimy Nie Skrytożerczym parówkożercom!!!...

Bo jak przetniesz nakrętkę z kołnierzem, i ją odwrócisz, to jak sie będzie miało fi kołnierza do fi reszty śruby, pomysł niby fajny, ale i tak będziesz musiał dotoczyć drugą cześć nakrętki o większej średnicy aby wykonać gwinty wew na śruby mocujące...

Ok. jak będziesz wykonywał to kasowanie dobrze było by dać pomiędzy obie nakrętki jakąś sprężystą, cienką podkładkę, np. wyciętą ze starej dętki rowerowej

Kolego Cube..., jak się czegoś nie wie to trzeba się kolegi Googla zapytać.
To on mi właśnie kiedyś powiedział, że są nawet gwinty wykonane ze stali kwasoodpornej.
A tak na poważnie, te pręty z nierdzewki są o wiele gładsze od ocynku i śmiem twierdzić iż nie wymagają docierania smarem grafitowym

Niestety jak każdy gwint, posiadają tolerancję. W moim przypadku raz poszedłem do sklepu
i zapodałem dwa pręciki, ale żem tylko człek to popełniam błędy... I polazłem z powrotem do tegoż sklepu, tym razem rozsypałem dwie paczki prętów gw, usiadłem na podłodze z jedną nakrętką i sufmiarem i zacząłem grymasić jak baba w lumpeksie

I teraz mam dwa pręciki M8 z najściślejszym gwintem jaki był dostępny w tym sklepie.
Co do śrub kulowych, pewien człenio ostatnio miał na wolumenie fajny zestawik...
Tak na oko, śruba kulowa fi 35 jak nie 40/15 dł 800mm wraz z nakrętką, całą przekładnią i dużym silnikiem, jakieś 18 kilo za 250zł. Zawsze idzie tam coś wykukać. Można gdybać
w jakim stanie?, specem nie jestem...

