TSA16 toczenie gwintów
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 2057
- Rejestracja: 11 wrz 2008, 16:04
- Lokalizacja: Poznań
Falownikiem można zejść do 700 obr/min. Sugerowana zmiana silnika spowoduje brak wyższych obrotów przy toczeniu. Jeżeli Kolega ma silnik 370W /1470 obr/min (typowy), to falowniki do nich można kupić w granicach 200 zł. Mam taki przy mojej TSA16. Ponieważ Kol. jest też z Poznania proponuję kontakt na pw, możemy się spotkać przy maszynce.
-
- Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 15
- Rejestracja: 15 lis 2010, 11:42
- Lokalizacja: Silesia
Tylko Beselowski silnik z hamulcem kosztuje prawie 3 razy tyle co taki sam bez hamulca, jakas chora polityka cenowa. Bardziej oplaca sie zastosowac falownik, mozna wtedy znacznie zmniejszyc caly zespol napedowy.HeniekL pisze:Nie trzeba szukać daleko, każda z firm produkujących silniki elektryczne- np. Besel... ma w swojej ofercie wyposażone w hamulec a nawet dodatkowy wentylator potrzebny w trakcie stosowania falownika- szczególnie przy niskich obrotach.
-
- Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 15
- Rejestracja: 15 lis 2010, 11:42
- Lokalizacja: Silesia
To przekladnia czy falownik? To i to razem nie ma sensu. Przekladnia zwiekszy tylko bezwladnosc calego ustrojstwa. Falownik wydaje sie optymalny, no i oczywiscie, ze mozna nim hamowac silnik i to bardzo skutecznie. Zas co do minimalnych obrotow to przy standardowym silniku (bez dodatkowego chlodzenia) mozna zejsc do 30% wartosci nominalnej bez szkody dla sprzetu. Odpowiedni falownik zapewni tez staly moment obrotowy w calym zakresie regulacji predkosci.RomanJ4 pisze:A nie lepiej zastosować silnik o większych obrotach znamionowych i przekładnię obniżająca? Zyskujemy moment, zwłaszcza na małych obrotach a i falownik nie jest tak obciążony.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 11925
- Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
- Lokalizacja: Skępe
Dodatkowe chłodzenie można zrobić samemu byle wentylatorkiem(np większym komputerowym albo jeszcze lepiej zwykłym łazienkowym. Można przyczepić do pokrywy oryginalnego wentylatora silnika. zasilanie niezależne pod wył. głównym)
A co do przekładni, to ja tak do swojej konstruuję bo nie ma skrzyni tylko silnik jednofazowy i regulator.
A co do przekładni, to ja tak do swojej konstruuję bo nie ma skrzyni tylko silnik jednofazowy i regulator.
pozdrawiam,
Roman
Roman