Silniki krokowe

Rozmowy na temat układów elektronicznych sterowania obrabiarek CNC

Autor tematu
starszy
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 6
Rejestracja: 31 maja 2004, 17:52
Lokalizacja: Sosnowiec

Silniki krokowe

#1

Post napisał: starszy » 31 maja 2004, 18:52

Jestem początkujący w temacie,w chwili obecnej wykonałem całą mechanikę frezarki,zastanawiam się nad silnikami ,posiadam silniki od drukarki EPSON o symbolu EM-261 oraz EM-236 lecz po 2 sztuki nie mogę nigdzie wyszukać opisu do tych silników .Może ktoś stosował takie silniki i wie coś wiecej w tym temacie.Zastanawiam się czy silniki dadzą radę ,brak danych.Nadmieniam iż frezarkę chciałbym wykożystać do wykonania śmigieł do modeli latających,czyli frezowanie w drewnie twardym.



Tagi:

Awatar użytkownika

chaos
Administrator
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 630
Rejestracja: 29 maja 2004, 12:49
Lokalizacja: Augustów
Kontakt:

#2

Post napisał: chaos » 31 maja 2004, 23:13

Ja też mam kilka silników od drukarek i nie moge znalezc do nich dokumentacji. Podejzewam ze te silniki umieszczone w drukarkach sa robione na specjalne zamowienie i dokumentacja do nich niekoniecznie jest dostępna dla wszystkich.
Czy takie male silniczki dadzą rade poruszac frezem w twardym materiale? Może i dadza ale na pewno trzeba zastosować odpowiedni sterownik czoperowy i zasilac je wyższym napięciem. Najlepiej jednak zrobic przekladnie chociazby na pasku zembatym.


rchobby
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 441
Rejestracja: 31 maja 2004, 07:01
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

silniki krokowe

#3

Post napisał: rchobby » 01 cze 2004, 07:19