mikrowrzeciono
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 1092
- Rejestracja: 15 lis 2006, 22:04
- Lokalizacja: Cieszyn/Kraków
Witam serdecznie.
Panowie spokojnie
. Nikt nie twierdzi że to nie będzie działało - owszem będzie, bo dlaczego by nie. Problemem może być wytrzymałość elektryczna/mechaniczna. Ja kibicuję by się Kolegom udało
.
Pozdrawiam, skoczek.
Panowie spokojnie


Pozdrawiam, skoczek.
Podstawą materialną narodu jest ziemia, przemysł i handel. Kto ziemię, przemysł i handel oddaje w ręce cudzoziemców, ten sprzedaje narodowość swoją, ten zdradza swój naród. - Hipolit Cegielski
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 2380
- Rejestracja: 04 mar 2008, 08:14
- Lokalizacja: Sulmierzyce
jakiś huragan żeby chłodził silnik i pochodzi długo, reszta to wiadomo że będzie działac 
ten film powinien zobrazowac zapotrzebowanie na chłodzenie silnika ( częśc wiatru ze śmigła chłodzi silnik )

ten film powinien zobrazowac zapotrzebowanie na chłodzenie silnika ( częśc wiatru ze śmigła chłodzi silnik )
Ostatnio zmieniony 20 maja 2010, 13:07 przez Mariuszczs, łącznie zmieniany 1 raz.
-
Autor tematu - Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 44
- Posty: 2558
- Rejestracja: 04 paź 2007, 01:32
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
jakoś to średnio obrazuje, ja dostałem oczopląsu na 3ciej minucie i wyłączyłem.
Panowie ciągle zapominacie o obciążeniu tegoż silnika owszem kręcąc dedykowane śmigło to się grzeje bo mu ciężko. ale na frezie 1,5 zanurzonym w laminacie jakoś nawet nie zauważyłem zwiększenia prądu powyżej jałowego. silnik po prostu nie odczuwa tego. a zamiast pisać byle co, niech który z was puści taki silnik na jałowce na napięciu 7-7,2V i zobaczy i nie byle gówno chińskie z allegro za 5dych z regulatorem na 30A a porządny silniczek renomowanej firmy. a potem wypowiada się.
PS tak zwane. gdyby mi się przegrzewał to bym nie robił na takim silniku. pierw miałem testy silnika potem powstał projekt wrzeciona a nie na odwrót. wiec nie ma tu tematu typu "a złoże a tam się okaże co wyjdzie"
Panowie ciągle zapominacie o obciążeniu tegoż silnika owszem kręcąc dedykowane śmigło to się grzeje bo mu ciężko. ale na frezie 1,5 zanurzonym w laminacie jakoś nawet nie zauważyłem zwiększenia prądu powyżej jałowego. silnik po prostu nie odczuwa tego. a zamiast pisać byle co, niech który z was puści taki silnik na jałowce na napięciu 7-7,2V i zobaczy i nie byle gówno chińskie z allegro za 5dych z regulatorem na 30A a porządny silniczek renomowanej firmy. a potem wypowiada się.
PS tak zwane. gdyby mi się przegrzewał to bym nie robił na takim silniku. pierw miałem testy silnika potem powstał projekt wrzeciona a nie na odwrót. wiec nie ma tu tematu typu "a złoże a tam się okaże co wyjdzie"
Nie otrzymasz koni wyścigowych krzyżując dwa osły
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 2380
- Rejestracja: 04 mar 2008, 08:14
- Lokalizacja: Sulmierzyce
-
- Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 47
- Rejestracja: 08 kwie 2009, 21:50
- Lokalizacja: augustów
Zacharius masz calkowią rację ten sinik chyba jak się nie mylę Brusheles by dać mu w dupę to musiał byś chyba frez z 10mm fi na niego założyć wtedy dopiero on by poczuł że pracuje
a z tym spaleniem to nie taka prosta sprawa on chyba ma po siedem zwoii ale drut to co najmniej 1,5mm2 nie tak łatwo go sfajczyć a napewno nie tym frezem co na filmiku. Szybciej ten frezik by się stopił
Co do chłodzenia to mam super projekt kawałek miedzianej rurki sciśle nawiniętej na silnik i puszczasz przez to wodę np. z kranu taka chłodnica gotowa na silnik kosztuje 7 zl
nowiutki silnik od wkrętarki makita kupiony w serwisie 100zł pobór tak gdzieś 30A 12v 15000obr /min czas pracy ciągły nie do zajechania ile watt wystarczy sobie policzyć napewno więcej panowie jak odkurzacze w sklepie na których piszą 2000w a tak naprawdę to tyle ma przy rozruchu.
tu zdjęcie z próby wyporności silniki jeszcze nie zamontowane jedynie ocena wyporności łódki jak widać spora
te dwa silniki napędzają łódkę 14kg z aku żel 7A/h do 50km/h śruba graupner sportowa 45mm
Pomyśl zacharius nad takim typem silnika wyje ale jest tańszy od twojego pewnie trzy razy no i regulator dostaniesz w AVT za 30 zł tylko trzeba w nim zmienić trazystor bo orginalny jest do 10A na 30A IRFN10z sterownik jest impulsowy więc przy spadku obrotów nie spada moc. Ośka to chyba 5mm więc wrzeciono łatwo da się zainstalować np. od proxona
a z tym spaleniem to nie taka prosta sprawa on chyba ma po siedem zwoii ale drut to co najmniej 1,5mm2 nie tak łatwo go sfajczyć a napewno nie tym frezem co na filmiku. Szybciej ten frezik by się stopił
Co do chłodzenia to mam super projekt kawałek miedzianej rurki sciśle nawiniętej na silnik i puszczasz przez to wodę np. z kranu taka chłodnica gotowa na silnik kosztuje 7 zl

nowiutki silnik od wkrętarki makita kupiony w serwisie 100zł pobór tak gdzieś 30A 12v 15000obr /min czas pracy ciągły nie do zajechania ile watt wystarczy sobie policzyć napewno więcej panowie jak odkurzacze w sklepie na których piszą 2000w a tak naprawdę to tyle ma przy rozruchu.
tu zdjęcie z próby wyporności silniki jeszcze nie zamontowane jedynie ocena wyporności łódki jak widać spora
te dwa silniki napędzają łódkę 14kg z aku żel 7A/h do 50km/h śruba graupner sportowa 45mm

Pomyśl zacharius nad takim typem silnika wyje ale jest tańszy od twojego pewnie trzy razy no i regulator dostaniesz w AVT za 30 zł tylko trzeba w nim zmienić trazystor bo orginalny jest do 10A na 30A IRFN10z sterownik jest impulsowy więc przy spadku obrotów nie spada moc. Ośka to chyba 5mm więc wrzeciono łatwo da się zainstalować np. od proxona
-
Autor tematu - Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 44
- Posty: 2558
- Rejestracja: 04 paź 2007, 01:32
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
wszystko gra i buczy. też się bawię w FSR choć bardziej w FSR-H i na spalinie a nie elektryku ale to nie to forum i nie ten temat hehe.
ze szczotek dawno zrezygnowałem. aparatura modelarska jest bardziej odporna na zakłócenia powstające od komutatora ale komp z jego czułym we-wy może świrować. no i drugie to ze brushless ciągle daje rade na niskich obrotach gdzie szczotka wymięka bo nie ma momentu obrotowego. przy pierwszej maszynki która zrobiłem do nauki był właśnie DC szczotka jako wrzeciono i chodziło to ale np potrafiło estopa samo z siebie wrzucić.
chłodzenie jak tu kolega proponuje jest fajne ale u mnie odpada bo silnik outrunner, za to jak wyfrezuje sobie wiatraczek na niego to będzie miał na w razie Niemca.
co się tyczy ceny za mój 3f 400W dałem 110zl
z Pelikana 5 zwoi chyba 2mm drutem.
ze szczotek dawno zrezygnowałem. aparatura modelarska jest bardziej odporna na zakłócenia powstające od komutatora ale komp z jego czułym we-wy może świrować. no i drugie to ze brushless ciągle daje rade na niskich obrotach gdzie szczotka wymięka bo nie ma momentu obrotowego. przy pierwszej maszynki która zrobiłem do nauki był właśnie DC szczotka jako wrzeciono i chodziło to ale np potrafiło estopa samo z siebie wrzucić.
chłodzenie jak tu kolega proponuje jest fajne ale u mnie odpada bo silnik outrunner, za to jak wyfrezuje sobie wiatraczek na niego to będzie miał na w razie Niemca.
co się tyczy ceny za mój 3f 400W dałem 110zl

Ostatnio zmieniony 21 maja 2010, 16:08 przez zacharius, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie otrzymasz koni wyścigowych krzyżując dwa osły
-
- Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 47
- Rejestracja: 08 kwie 2009, 21:50
- Lokalizacja: augustów
to tanioche znalazłeś ten silnik ale regiel do niego sporo kasy. Nie bierz do siebie moich słów twój pomysł jest ok. i na 1000% zadziała a w twoim silniku chłodzenia wodnego sie nie zamontuje on jest do tego za mały nie miał byś gdzie spiralki założyć dla nie wtajemniczonych spiralka to takie coś dla pań
Pozdro
[ Dodano: 2010-05-21, 11:21 ]
Ps.Zacharius ty jestes spec od cnc wytłumacz mi jak to się robi żeby frezarka mi obrabiała bryły np. frezowała kopyto do łódki a nie tylko wycinała pokład

Pozdro
[ Dodano: 2010-05-21, 11:21 ]
Ps.Zacharius ty jestes spec od cnc wytłumacz mi jak to się robi żeby frezarka mi obrabiała bryły np. frezowała kopyto do łódki a nie tylko wycinała pokład