Czy zastosować przekładnie zębata miedzy silnikiem a śruba.
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 1342
- Rejestracja: 13 sie 2004, 13:58
- Lokalizacja: warszawa
Spróbuj zrobić sprzęglo helikalne, z walka aluminiowego, jest banalnie proste.
Tylko powinno być zaciskowe a nie dociskowe , chyba wiadomo dlaczego.
Wiecej informacji na http://www.wobit.com.pl/produkty/sprzegla/helikalne.htm
Myślę że na forum byloby wiecej chętnych na takie sprzegielka.
Tylko powinno być zaciskowe a nie dociskowe , chyba wiadomo dlaczego.
Wiecej informacji na http://www.wobit.com.pl/produkty/sprzegla/helikalne.htm
Myślę że na forum byloby wiecej chętnych na takie sprzegielka.
- Załączniki
-
- helik.jpg (14.23 KiB) Przejrzano 2362 razy
-
- helik.jpg (11.92 KiB) Przejrzano 2335 razy
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 468
- Rejestracja: 06 gru 2004, 10:17
- Lokalizacja: P?ock
Jeżeli zastosyjesz przekładnię zębatą to powstanie problem kasowania luzu międzyzębnego oraz zmienności przełożenia (chyba, że koła będą miały zęby skośne). Lepsze rozwiązanie to przekładnai na paskach zębatych. Przy przesuwach jałowych 100mm/s twoja śruba musi wykonać 25 obr/s , a silnik-50 obr/s (3000obr/min)
Pozdrawiam
Cokolwiek Byś nie zrobił i tak Będziesz żałować - BROMBEL Liczy się suma kosztów globalnych.
Cokolwiek Byś nie zrobił i tak Będziesz żałować - BROMBEL Liczy się suma kosztów globalnych.
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 346
- Rejestracja: 06 lut 2006, 12:08
- Lokalizacja: kraków
Generalnie kasowanie luzu w przekładni zębatej nie jest specjalnie trudną sprawą wystarczy tylko zastosować odpowiednie koła zębate (stożkowe ) . Ale prościej jest zastosować pasek zębaty . Czy twoja maszyna będzie jak to ktoś nazwał „szybka „ (miał zapewne na myśli „wydajna „ ) nie zależy tylko od tego jaką zadasz prędkości posuwu ale także od jej możliwości składa sie na to wiele czynników począwszy od największej wielkości freza (bądź głowicy ) przez materiał frezowany i sztywność maszyny na mocy silnika napędu wżeciona skonczywszy. To wszystko pasowało by obliczyć i będziesz wtedy wiedział jakie dobrać przełożenia.