Tokarka koreańska
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 12
- Posty: 4259
- Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Tuleja jest dość twarda i niełatwo ja zarysować. Niektóre podziałki są robione na zaszlifowanej płaskiej powierzchni. Moja poprzednia maszyna taka miała. Są też robione podziałki na boku tulei bezpośrednio, bez szlifowania na płasko. Żeby to solidnie wyglądało i chciało się na to później patrzeć to chyba tylko laser zostaje. Same ryski to może by jakoś dało się wykonać, ale muszą być jeszcze nabite cyfry. W twardym materiale to nierealne.
Tagi:
-
- Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 2
- Posty: 3
- Rejestracja: 23 lut 2010, 23:27
- Lokalizacja: Lidzbark Warmińskki
- Kontakt:
Witam
mam tokarkę HUICHON - 5 w której nie działa najprawdopodobniej sprzęgło elektromagnetyczne. Po wyłączeniu obrotów uchwyt stale się obraca ( jakby na luzie). Powinien automatycznie załączać się elektromagnez. Nie mogę toczyć gwintów. Nie wiem gdzie umieszczony jest elektromagnez i co może być przyczyną jak sprawdzić i gdzie ? pozdejmowałem osłony z góry i z tyłu i albo przekładnie albo elektryka nie zauważyłem nic . bardzo proszę o pomoc
mam tokarkę HUICHON - 5 w której nie działa najprawdopodobniej sprzęgło elektromagnetyczne. Po wyłączeniu obrotów uchwyt stale się obraca ( jakby na luzie). Powinien automatycznie załączać się elektromagnez. Nie mogę toczyć gwintów. Nie wiem gdzie umieszczony jest elektromagnez i co może być przyczyną jak sprawdzić i gdzie ? pozdejmowałem osłony z góry i z tyłu i albo przekładnie albo elektryka nie zauważyłem nic . bardzo proszę o pomoc
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 15
- Posty: 1377
- Rejestracja: 30 cze 2008, 21:10
- Lokalizacja: szczecin
tarkowian pisze:Witam
mam tokarkę HUICHON - 5 w której nie działa najprawdopodobniej sprzęgło elektromagnetyczne. Po wyłączeniu obrotów uchwyt stale się obraca ( jakby na luzie). Powinien automatycznie załączać się elektromagnez. Nie mogę toczyć gwintów. Nie wiem gdzie umieszczony jest elektromagnez i co może być przyczyną jak sprawdzić i gdzie ? pozdejmowałem osłony z góry i z tyłu i albo przekładnie albo elektryka nie zauważyłem nic . bardzo proszę o pomoc
Witam raczej chodzi ci o hamulec elektromagnetyczny, i jest on włączany przez operatora przy suporcie jest czarny przycisk, a jeżeli chodzi o działanie tego hamulca to ja mam odłączony ze względu że pobiera dość sporo prądu i wywala bezpieczniki, a jeżeli chodzi o gwinty to mi nie sprawia to problemów czekam chwilę i hamuje na lewych obrotach.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 12
- Posty: 4259
- Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Nie wiem jak jest w HIUCHON 5 bo ja mam KUSON 3 i tam jest podobny przycisk - hamowanie wrzeciona. Kiedyś miałem z tym problem bo hamulec przestał działać. Hamowanie polega na tym, że z transformatora, który znajduje się z tyłu wrzeciennika w szafce elektrycznej, podawane jest napięcie na silnik główny wywołujące lewe obroty aż do unieruchomienia wrzeciona. Wrzeciono po zatrzymaniu nie ruszy w przeciwną stronę. W mojej tokarce spalił się ten transformator i po jego wymianie wszystko zaczęło działać poprawnie. Gdy transformator był w naprawie tokarkę używałem nadal, z tym, że jak piszesz, nie było hamowania.
Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.
-
- Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 2
- Posty: 3
- Rejestracja: 23 lut 2010, 23:27
- Lokalizacja: Lidzbark Warmińskki
- Kontakt:
Nie wiem czy dobrze zrozumiełem .... są dwa czarne przyciski na suporcie po praej stronie do przejazdu łożem ( przyspieszacz) i po lewej którym się posiłkuje w momencie kiedy chcę lekko obrucić uchwyt i poluźnić / dokręcić szczęki.
powinienem go wcisnąć po rozłączeniu napędu czy w trakcie mam instalację 32A także korków nie wysadzi.
powinienem go wcisnąć po rozłączeniu napędu czy w trakcie mam instalację 32A także korków nie wysadzi.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 12
- Posty: 4259
- Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Może podsumuję:Nie wiem czy dobrze zrozumiełem
Są trzy przyciski ( nie piszę o ich rozmieszczeniu)
1. Przycisk szybkiego posuwu suportu.
2. Przycisk hamowania wrzeciona - działanie opisane powyżej.
3. Przycisk załączający obroty wrzeciona, ale tylko na czas naciskania tego przycisku. Jest on po to, żeby ułatwić przełączanie kół zębatych w napędzie wrzeciona.
Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 1325
- Rejestracja: 10 cze 2007, 00:16
- Lokalizacja: o/Bełchatowa
Witam
Pozwolę podpiąć się pod temat.
Zakupiłem okazyjnie (?) HUICHONA 5
za nie duże pieniądze. Nie miałem możliwości sprawdzenia maszyny ponieważ cały suport był rozebrany plus brak pasków napędowych silników. Zaczynam maszynę pomału składać i niestety okazało się iż brak jest dźwigni wraz z całą tą mała skrzyneczką wraz z jej zawartością która jest przykręcana do suportu, na zdjęciu poniżej w czerwonej ramce znaczyłem o które części mi chodzi. Posiadam do niej instrukcję obsługi w której jest opis do czego służą poszczególne dźwignie jednak brak w niej rysunków do których odnoszą się opisy w instrukcji. Z instrukcji domniemam iż brakująca dźwignia to fragment sterowania elektrycznego, prosiłbym kolegów którzy posiadają tokarkę o wdzięcznej nazwie HUICHON-5 o potwierdzenie moich przypuszczeń co do brakującej dźwigni, super by było jesli by ktoś napisał do czego dokładnie służy ta dźwignia i czy jest szansa gdzieś coś takiego dostać, za wszelką pomoc będę wdzięczny.


Pozwolę podpiąć się pod temat.
Zakupiłem okazyjnie (?) HUICHONA 5



Ostatnio zmieniony 24 lut 2012, 18:51 przez trzasu, łącznie zmieniany 1 raz.