moja pierwsza frezarka

Maszyny ze stali, aluminium, odlewów itp.
Tu możesz również przedstawić się i opisać swoją maszynę

KuchateK
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 1

Post napisał: KuchateK » 24 sty 2010, 01:45

sgrucha4 pisze:witam po przerwie
mam takie pytanie odnosnie tych silnikow http://allegro.pl/item881497069_3_nm_3a ... k_vat.html czy moge je sprawdzic jakims domowym sposobem np;bateryjka (jaka) i jakie kolory pod nia podlaczyc (jakie pod + a jakie pod -).
dzieki.
Możesz. Ale silnik po przyłożeniu napięcia wykona "w porywach" tylko jeden krok. Trochę się trzeba nagimnastykować żeby tak coś sprawdzić i IMHO przy nowych silnikach nie ma kompletnie sensu. Ewentualnie przy zakupie używek "gdzieś tam" można sprawdzić czy nie jest np. spalony albo czy to na pewno krokowy.
bartuss1 pisze:bateryjke to se mozesz na język postawic :P
na wyjsciach sterów zazwyczaj jest 50 - 70V, nie jestem elektrykiem ale tyle mi wiadomo
To napięcie nic nie znaczy w odniesieniu do powyższego pytania.

Tagi:

Autor tematu
sgrucha4
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 11

Post napisał: sgrucha4 » 24 sty 2010, 11:06

a czy sterownik z 1/2 kroku będzie dobry? czy lepiej 1/4,1/8 kroku bo ponoć z takim krokiem pracują ciszej i płynniej.czy dużej rożnicy nie ma?

Awatar użytkownika

luber
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)

Post napisał: luber » 24 sty 2010, 12:40

Zdecydowanie przy silnikach bi/unipolarnychlepiej zastosować sterowniki z mikro krokiem przynajmniej 1/4
ponieważ w pracy pół krokowej maksymalna rozdzielczość to 400impulsów/obrót to przy napędzie 1:1 na śrubę np.16x4 daje pracę impulsową co 0,01mm.