Gwintowanie utwardzonego materialu?

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce metalu ręcznej jak i za pomocą CNC
Awatar użytkownika

WZÓR
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 8198
Rejestracja: 01 sty 2009, 20:01
Lokalizacja: Oława

#11

Post napisał: WZÓR » 21 lis 2009, 19:39

tomken pisze:ależ się koledzy uparli na te szpilki :mrgreen: kolo nie narzeka na szpilkę bo ta wytrzymała,...
witam podczas montażu głowicy silnika ukręcił mi się gwint w bloku i teraz muszę pomyśleć jak dorobić nowa szpilkę....
...nic dodać , nic ująć. :smile:
Szpilka mi się nie okręciła! tylko gwint w bloku. ...
bolej1, spróbuj to :arrow: http://www.technicoll.pl/p_7704.htm
...już ten preparat testowałem ... na zerwanym gwincie w misce olejowej.


Pomagam w:
HAAS - frezarki, tokarki

Tagi:


wieslawbarek
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 3
Posty: 851
Rejestracja: 05 gru 2006, 22:28
Lokalizacja: Bielsko Biała

#12

Post napisał: wieslawbarek » 21 lis 2009, 19:43

Z tego co ja wiem może sie mylę ale mówiono mi w sklepie że śruby 10 .9i twardsze mają twardszą tylko cześć zewnętrzną środek zostaje mniej więcej 8.8.Dorabiam takie śruby do Diesli(traktory) ze śrub 8.8i wytrzymują a stopień sprężania zdecydowanie większy.A i z obróbką nie ma żadnych problemów( w dzisiejszych czasach :mrgreen: )


piotr3
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 167
Rejestracja: 17 lis 2009, 23:10
Lokalizacja: zielona góra

#13

Post napisał: piotr3 » 21 lis 2009, 19:48

Chyba, że to Twój własny sprzęt to i tak postępowanie tak jak wyżej tylko bez drzewa :mrgreen:

Awatar użytkownika

WZÓR
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 8198
Rejestracja: 01 sty 2009, 20:01
Lokalizacja: Oława

#14

Post napisał: WZÓR » 21 lis 2009, 20:22

wieslawbarek pisze:Z tego co ja wiem może sie mylę ale mówiono mi w sklepie że śruby 10 .9i twardsze mają twardszą tylko cześć zewnętrzną środek zostaje mniej więcej 8.8.Dorabiam takie śruby do Diesli(traktory) ze śrub 8.8i wytrzymują a stopień sprężania zdecydowanie większy.A i z obróbką nie ma żadnych problemów( w dzisiejszych czasach :mrgreen: )
Witam
3.6, 4.6, 4.8, 5.6, 5.8, 6.8, 8.8, 9.8, 10.9, 12.9 - są to klasy wytrzymałości śrub na ich granicę plastyczności i rozciąganie. :arrow:
http://www.iprodukcja.pl/wymiarowanie/k ... _srub.html
...nie ma tam wzmianki o ich twardości. :wink:
Pomagam w:
HAAS - frezarki, tokarki


wieslawbarek
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 3
Posty: 851
Rejestracja: 05 gru 2006, 22:28
Lokalizacja: Bielsko Biała

#15

Post napisał: wieslawbarek » 21 lis 2009, 20:42

Kolego Wzór tu bym się troszkę nie zgodził wez sobie zwykły pilnik i spróbuj zarysować srubę8.8 i10.9 masz tu różnicę twardości powierzchniowej nie mówiąc już o twardszych


Autor tematu
bolej1
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 7
Posty: 36
Rejestracja: 21 sie 2007, 18:28
Lokalizacja: Warszawa

#16

Post napisał: bolej1 » 21 lis 2009, 21:11

hehe musiałbym sam wskoczyć na drzewo bo to mój koń :) co prawda tanio go kupiłem od znajomego i było wszystko oki do momentu kiedy się rozszczelnił. oddałem głowice do splanowania zrobili super (lustro) uszczelka nowa oryginalna składam wczoraj a tu taki zonk :( myślcie ze tą spirala załatwi temat? blok z alu monent jakim trzeba dokręcić głowice 44Nm niby nie dużo ale stary gwint niewytrzymała.


wieslawbarek
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 3
Posty: 851
Rejestracja: 05 gru 2006, 22:28
Lokalizacja: Bielsko Biała

#17

Post napisał: wieslawbarek » 21 lis 2009, 21:20



tumanek
Stały bywalec (min. 70)
Stały bywalec (min. 70)
Posty w temacie: 1
Posty: 74
Rejestracja: 23 lis 2005, 09:25
Lokalizacja: Rzeszow

#18

Post napisał: tumanek » 21 lis 2009, 23:11

jak najbardziej -powinna być bardziej wytrzymała od gwintu bezpośrednio w alu.
W silnikach lotniczych - stosuje się je od początku - z tego co pamiętam. tylko se przyrządzik będziesz musiał zrobić pewnie. Aha - i je znam tylko z gwintem calowym - ale po prostu z metrycznymi nic nie robiłem.
Pozdrawiam


wizard
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 4
Posty: 33
Rejestracja: 06 lut 2007, 23:27
Lokalizacja: wroclaw

#19

Post napisał: wizard » 22 lis 2009, 00:37

bolej1, spróbuj to :arrow: http://www.technicoll.pl/p_7704.htm
...już ten preparat testowałem ... na zerwanym gwincie w misce olejowej.
a kolega przeczytal temperature pracy?


Autor tematu
bolej1
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 7
Posty: 36
Rejestracja: 21 sie 2007, 18:28
Lokalizacja: Warszawa

#20

Post napisał: bolej1 » 22 lis 2009, 11:18

na szpilce jest wybite jakby kuleczko oznaczałoby to by 8.8 według linku kolegi WZÓR. a co do tych spiral to znalazłem tam gdzie robimy zakupy
http://www.fabory.com/pages/product.htm ... 1110100020
tylko nie wiem jak je się osadza, wiercę otwór 10.5 gwintuje M12x1.5 i wkręcam jakby nacięta tulejka i na końcu wyłamuje tą poprzeczkę?

ObrazekObrazek

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka metali”