mikrowrzeciono
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 24
- Posty: 2788
- Rejestracja: 15 sty 2006, 18:34
- Lokalizacja: Wrocław
Witam. Pewnie że nie ma w tym rysunku nic co może przepłoszyć Zastanawiam się czy słusznie zaplanowałeś we wrzecionie aż tyle łożysk. Każde z nich będzie wnosiło swoje opory. Przynajmniej z lewej strony powinno wystarczyć chyba jedno.
Wracając do samego silniczka 3F, poradź mi proszę jaki sterownik należałoby użyć do jego zasilania żeby była możliwość regulacji obrotów potencjometrem albo przynajmniej jakimś generatorem o zmiennym wypełnieniu na 555. Wybór z jakim się spotykam i opisy w których są informacje o programowaniu sterownika z jakiegoś zewnętrznego urządzenia trochę mnie deprymuje. Za dużo w tym wodotrysków mało istotnych przy takim zastosowaniu silnika w CNC. Czy istnieją w ogóle takie proste sterowniki? Może wskazałbyś mi jakiś link? Proszę
Wracając do samego silniczka 3F, poradź mi proszę jaki sterownik należałoby użyć do jego zasilania żeby była możliwość regulacji obrotów potencjometrem albo przynajmniej jakimś generatorem o zmiennym wypełnieniu na 555. Wybór z jakim się spotykam i opisy w których są informacje o programowaniu sterownika z jakiegoś zewnętrznego urządzenia trochę mnie deprymuje. Za dużo w tym wodotrysków mało istotnych przy takim zastosowaniu silnika w CNC. Czy istnieją w ogóle takie proste sterowniki? Może wskazałbyś mi jakiś link? Proszę
-
Autor tematu - Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 44
- Posty: 2560
- Rejestracja: 04 paź 2007, 01:32
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
no jasne, 2 dane bo jedno ma 4mm wiec jakoś mi to za mało wygląda.
co do osprzętu to mam tak:
silnior
http://www.sklep.modelarnia.pl/index.ph ... 05-pelikan
regulator
http://www.sklep.modelarnia.pl/index.ph ... -33a-pulso
karta programowania regulatora ( przydatna rzecz )
http://www.sklep.modelarnia.pl/index.ph ... ania-pulso
no i tester serw modelarskich
http://www.sklep.modelarnia.pl/index.ph ... 907-000504
wszystko z jednego miejsca. koszta?hmm no cóż - 300zł pi*drzwi ale zazwyczaj ceny na stronie są aktualne. zestaw działa na zasadzie spinasz i jedziesz
co do osprzętu to mam tak:
silnior
http://www.sklep.modelarnia.pl/index.ph ... 05-pelikan
regulator
http://www.sklep.modelarnia.pl/index.ph ... -33a-pulso
karta programowania regulatora ( przydatna rzecz )
http://www.sklep.modelarnia.pl/index.ph ... ania-pulso
no i tester serw modelarskich
http://www.sklep.modelarnia.pl/index.ph ... 907-000504
wszystko z jednego miejsca. koszta?hmm no cóż - 300zł pi*drzwi ale zazwyczaj ceny na stronie są aktualne. zestaw działa na zasadzie spinasz i jedziesz
Ostatnio zmieniony 03 lis 2009, 17:32 przez zacharius, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie otrzymasz koni wyścigowych krzyżując dwa osły
-
Autor tematu - Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 44
- Posty: 2560
- Rejestracja: 04 paź 2007, 01:32
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
tak naprawdę zdaje mi się ze z powodzeniem można by i zastosować mniejszy silnik, bo na tak małych frezach to w sumie nie będzie dużych oporów przy skrawaniu. aa no i jeszcze zaleta regulatora - jakby silnik się zblokował ( tfu tfu) to odłączy zasilanie. wiec jeszcze mniejsza szansa na sygnały dymne że coś nie tak.
Nie otrzymasz koni wyścigowych krzyżując dwa osły
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 24
- Posty: 2788
- Rejestracja: 15 sty 2006, 18:34
- Lokalizacja: Wrocław
Kiedy tak przeglądałem oferty różnych sklepów internetowych to widziałem modele silników także większej mocy a i obroty maksymalne też bywały imponujące. Tak więc myślę że do niewielkiej maszynki to dużo ciekawsze rozwiązanie niż stosowanie dużego i ciężkiego wrzeciona o gabarytach Kressa. Tym bardziej że w razie usterki mechanicznej i naprawa chyba nie jest tak kłopotliwa.
Pomysł żeby napęd z silniczka na wrzeciono podawać paskiem zębatym jak na tej niemieckiej stronie może być dość hałaśliwy. Mam coś w tym stylu w swojej pralce do napędu jej bębna. Kiedy wchodzi na wyższe obroty to piszczy jak zarzynana mysz Chociaż ma to też pozytywną cechę- brak poślizgu na pasku.
Pomysł żeby napęd z silniczka na wrzeciono podawać paskiem zębatym jak na tej niemieckiej stronie może być dość hałaśliwy. Mam coś w tym stylu w swojej pralce do napędu jej bębna. Kiedy wchodzi na wyższe obroty to piszczy jak zarzynana mysz Chociaż ma to też pozytywną cechę- brak poślizgu na pasku.
-
Autor tematu - Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 44
- Posty: 2560
- Rejestracja: 04 paź 2007, 01:32
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
miałem patent na pasku z tym kawałkiem alu z początku posta i powiem że średnio mi się to spodobało przy obrotach już poniżej 10 tysi, a nie wyobrażam co by zrobił pasek przy obrotach około 18-20 w tym spróbuje zastosować małe sprzęgiełko z łącznikiem gumowym, coś na rodzaj EKL z akcesoriów. ale na razie go nie mam, bede kupował dopiero jak bedzie cały projekt gotowy i wytoczony.
Nie otrzymasz koni wyścigowych krzyżując dwa osły
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 24
- Posty: 2788
- Rejestracja: 15 sty 2006, 18:34
- Lokalizacja: Wrocław
Niezłym sprzęgłem w takich wypadkach może być krótka spężyna z drutu stalowego średnicy 1mm naciśnięta jednym końcem na wał silnika a z drugiej na oś wrzeciona. Powinna samoistnie być lepiej wyważona niż elementy sprzęgła z łącznikiem gumowym więc i mniejsze są obawy że powstanie bicie przy wysokich obrotach. Korzystnie by było gdyby oś wrzeciona miała na końcu taką samą średnicę jak oś silnika
-
Autor tematu - Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 44
- Posty: 2560
- Rejestracja: 04 paź 2007, 01:32
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
można by zaryzykować sprężyne, ale chyba jednak wolę zwykłe sprzęgiełko 3 cześciowe.
[ Dodano: 2009-11-09, 16:37 ]
projekt w trakcie. czy ktoś miałby godnego polecenia tokarza? praca troche skomplikowana wyjdzie, ale nie wydaje się być nie do wykonania.
[ Dodano: 2009-11-17, 11:29 ]
work in progress, wczoraj rozmawiałem ze znajomkiem który dla mnie to robi.
praca w toku.
wiekszość założeń początkowych zostałą, konstrukcja uproszczona do maksimum, bez strat na funkcjonalności. nie moge się doczekać wyników.
[ Dodano: 2009-11-09, 16:37 ]
projekt w trakcie. czy ktoś miałby godnego polecenia tokarza? praca troche skomplikowana wyjdzie, ale nie wydaje się być nie do wykonania.
[ Dodano: 2009-11-17, 11:29 ]
work in progress, wczoraj rozmawiałem ze znajomkiem który dla mnie to robi.
praca w toku.
wiekszość założeń początkowych zostałą, konstrukcja uproszczona do maksimum, bez strat na funkcjonalności. nie moge się doczekać wyników.
Nie otrzymasz koni wyścigowych krzyżując dwa osły
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 24
- Posty: 2788
- Rejestracja: 15 sty 2006, 18:34
- Lokalizacja: Wrocław
Też już tupię niecierpliwie czekając na Twoje doświadczenia. Jednocześnie rozglądam się za jakimś tanim zestawem na start i mam już pierwsze kontakty. Przy okazji trafiam na takie: http://www.alibaba.com/product-gs/25037 ... ucted.html 200W i prawie 50000 obr/min
Tutaj coś chyba podobnego http://perfecthobby.pl/detale.html?id=2671 Wysłałem zapytanie o więcej szczegółów jeżeli chodzi o parametry. Niestety odpowiedź zwrotna bez tych danych o które mi chodziło bo produkt nowy i nic o nim więcej nie wiadomo Jedynie to że silnik ma wbudowany wentylator z tyłu i że do zasilenia należy użyć regulatora 40A. Ogólnie odradzono mi stosowanie silniczka modelarskiego do czegoś innego niż latanie bo krótka będzie jego żywotność jako że te konstrukcje nastawione są na maksymalne osiągi ale w krótkim czasie. Nawiasem mówiąc interesuje mnie kwestia doboru sterownika do silnika. O ile rozumiem że trzeba kierować się wielkością napięcia zasilającego i prądu pod obciążeniem to nie bardzo kumam jak sprawa się ma z dopasowaniem do obrotów silnika. Jak widać różnice w ilościach obrotów/V są czasem spore w różnych silnikach. Czy każdy regulator napędzi taki szybki silnik?
Ciekawe jak naprawdę żywotny jest ten silniczek http://www.allegro.pl/show_item.php?item=816206642 Sprzedawca mówi że powinien wytrzymać 1000-2500 h a potem wymiana łożysk (stalowe kulkowe) jest zupełnie nieopłacalna. Ciekawe... Może to kwestia wykonania i ten który mi na początku podpowiedziałeś http://www.sklep.modelarnia.pl/index.ph ... 05-pelikan byłby odpowiedniejszy. Kiedy nie ma wyboru to kiepsko, kiedy wybór jes zbyt duży to też powstaje kłopot
Tutaj coś chyba podobnego http://perfecthobby.pl/detale.html?id=2671 Wysłałem zapytanie o więcej szczegółów jeżeli chodzi o parametry. Niestety odpowiedź zwrotna bez tych danych o które mi chodziło bo produkt nowy i nic o nim więcej nie wiadomo Jedynie to że silnik ma wbudowany wentylator z tyłu i że do zasilenia należy użyć regulatora 40A. Ogólnie odradzono mi stosowanie silniczka modelarskiego do czegoś innego niż latanie bo krótka będzie jego żywotność jako że te konstrukcje nastawione są na maksymalne osiągi ale w krótkim czasie. Nawiasem mówiąc interesuje mnie kwestia doboru sterownika do silnika. O ile rozumiem że trzeba kierować się wielkością napięcia zasilającego i prądu pod obciążeniem to nie bardzo kumam jak sprawa się ma z dopasowaniem do obrotów silnika. Jak widać różnice w ilościach obrotów/V są czasem spore w różnych silnikach. Czy każdy regulator napędzi taki szybki silnik?
Ciekawe jak naprawdę żywotny jest ten silniczek http://www.allegro.pl/show_item.php?item=816206642 Sprzedawca mówi że powinien wytrzymać 1000-2500 h a potem wymiana łożysk (stalowe kulkowe) jest zupełnie nieopłacalna. Ciekawe... Może to kwestia wykonania i ten który mi na początku podpowiedziałeś http://www.sklep.modelarnia.pl/index.ph ... 05-pelikan byłby odpowiedniejszy. Kiedy nie ma wyboru to kiepsko, kiedy wybór jes zbyt duży to też powstaje kłopot
Ostatnio zmieniony 18 lis 2009, 12:54 przez diodas1, łącznie zmieniany 1 raz.