Schemat połączenia ssk-mb1 i m542
-
Autor tematu - Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
- Posty w temacie: 18
- Posty: 55
- Rejestracja: 13 lip 2009, 21:48
- Lokalizacja: odolanów
Wydaje mi sie że zainstalowałem go poprawnie tylko z tymi driverami portu nie jestem pewnien w jaki sposób to zrobić? (ale jeśli to sprawdzenie czy komp jest "under mach3 control" to to robiłem. Restart kompa był. O pytania spoko to jest jeszcze wszystko ciężki temat dla mnie więć dzięki, że mi pomagacie
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Tagi:
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 8
- Posty: 741
- Rejestracja: 16 lip 2008, 15:07
- Lokalizacja: Polska, Augustow
a może masz możliwość sprawdzenia zestawu na innym kompie?? drivery instalują się automatycznie(oczywiście jeżeli zaznaczymy je do instalacji). ALe jeżeli odpaliłeś drivetest i tam było ok, to raczej dobrze zainstalowałeś
.

„Jeżeli nie znasz portu do którego płyniesz,
to żadne wiatry nie będą Ci sprzyjać”
Programowanie sterowników PLC Fatek, HMI Weintek, sterowniki maszyn CNC, Mach3;
to żadne wiatry nie będą Ci sprzyjać”
Programowanie sterowników PLC Fatek, HMI Weintek, sterowniki maszyn CNC, Mach3;
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 313
- Rejestracja: 17 kwie 2009, 20:41
- Lokalizacja: Przylep
Odlacz wszystko od kompa.
Podlacz silnik do sterownika, a sterownik tak jak wczesniej do plyty glownej.
Dla zmiany stanu wejscia sterownika potrzebujesz sterowac go sygnalami dir i step w stanie niskim, czyli zerem.
Znajdz odpowiednie wejscia plyty glownej odpowiadajace sygnalom dir i step dla kazdego sterownika i sprawdz uklad z reki, podajac zerowe impulsy na we step / zwierajac je do masy/ - jak silnik "zakreci", to przelacz dir na mase i sprawdz ponownie ( cos w rodzaju jak proponowane przez kol.
Jezeli bedzie dzialalo w ten sposob, to znaczy, ze cos nie tak na drodze komp - plyta glowna. Moze nawet kabel...
No chyba, ze juz sprawdzales - wowczas prosze potraktorac post jako niebyly.
Podlacz silnik do sterownika, a sterownik tak jak wczesniej do plyty glownej.
Dla zmiany stanu wejscia sterownika potrzebujesz sterowac go sygnalami dir i step w stanie niskim, czyli zerem.
Znajdz odpowiednie wejscia plyty glownej odpowiadajace sygnalom dir i step dla kazdego sterownika i sprawdz uklad z reki, podajac zerowe impulsy na we step / zwierajac je do masy/ - jak silnik "zakreci", to przelacz dir na mase i sprawdz ponownie ( cos w rodzaju jak proponowane przez kol.
Jezeli bedzie dzialalo w ten sposob, to znaczy, ze cos nie tak na drodze komp - plyta glowna. Moze nawet kabel...
No chyba, ze juz sprawdzales - wowczas prosze potraktorac post jako niebyly.
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić, i przychodzi taki jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi." A.E.
Jeżeli pomogłem - kliknij pomógł. Konstruktywna krytyka mile widziana.
Jeżeli pomogłem - kliknij pomógł. Konstruktywna krytyka mile widziana.
-
Autor tematu - Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
- Posty w temacie: 18
- Posty: 55
- Rejestracja: 13 lip 2009, 21:48
- Lokalizacja: odolanów
Witam
Zrobiłem tak jak kolega krzysiekgrab kazał czyli pul- podłączyłem do gnd a pul+ dotykałem +5v silnik ruszył.
SQ3VAZ jeszcze twoja opcja pozostaje tylko nie wiem czy dobrze rozumiem mam podłączyć wszystko jak na początku czyli Pul- do Clk, Dir- do Dir i Ena- do Ena i resztę czyli Pul+, Dir+,Ena+ do +5V i w przypadku sprawdzania sygnału DIR (dotykać kabelkiem do DIR- w płycie głównej) I jeśli silnik zakręci jest ok to samo na step(czyli Pul-)
Jeśli źle zrozumiałem proszę popraw mnie
Pozdrawiam
Zrobiłem tak jak kolega krzysiekgrab kazał czyli pul- podłączyłem do gnd a pul+ dotykałem +5v silnik ruszył.
SQ3VAZ jeszcze twoja opcja pozostaje tylko nie wiem czy dobrze rozumiem mam podłączyć wszystko jak na początku czyli Pul- do Clk, Dir- do Dir i Ena- do Ena i resztę czyli Pul+, Dir+,Ena+ do +5V i w przypadku sprawdzania sygnału DIR (dotykać kabelkiem do DIR- w płycie głównej) I jeśli silnik zakręci jest ok to samo na step(czyli Pul-)
Jeśli źle zrozumiałem proszę popraw mnie
Pozdrawiam
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 8
- Posty: 1342
- Rejestracja: 13 sie 2004, 13:58
- Lokalizacja: warszawa
mates7
aby uprościć procedury kontroli wszystkich komponentów , uruchom tester portu z mojego zalącznika.
Trzeba wybrać port LPT2 i klikając na "ptaszki" kolejnych pinów zmieniać ich stany.
To jest test podobny do propowanego przez SQ3VAZ , lecz uruchamiany z poziomu programu.
Testuje jednocześnie port, kabel, plytkę , sterownik.
Po każdym kilknięciu silnik wykona pojedynczy skok o kierunku zależnym od stanu pina dir.
Myślę że powodem Twoich niepowodzeń jest niewlaściwa konfiguracja MACHA, ale żeby się upewnić przetestuj wszystkie trzy osie .
powodzenia
aby uprościć procedury kontroli wszystkich komponentów , uruchom tester portu z mojego zalącznika.
Trzeba wybrać port LPT2 i klikając na "ptaszki" kolejnych pinów zmieniać ich stany.
To jest test podobny do propowanego przez SQ3VAZ , lecz uruchamiany z poziomu programu.
Testuje jednocześnie port, kabel, plytkę , sterownik.
Po każdym kilknięciu silnik wykona pojedynczy skok o kierunku zależnym od stanu pina dir.
Myślę że powodem Twoich niepowodzeń jest niewlaściwa konfiguracja MACHA, ale żeby się upewnić przetestuj wszystkie trzy osie .
powodzenia
- Załączniki
-
- lpt.rar
- (125.47 KiB) Pobrany 330 razy
-
Autor tematu - Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
- Posty w temacie: 18
- Posty: 55
- Rejestracja: 13 lip 2009, 21:48
- Lokalizacja: odolanów
pltmaxnc dzięki za program sprawdziłem dla każdej osi silnik kręci o jeden krok.
czyli coś nie tak z machem, kurde dziwne bo wszystko ustawiam wedle screanów ze strony sponsora.
A czy możliwe jest że to wina portu zamista pracowac na 5V pracuje na 3,3V??
Witam
MAcie może jszcze jakieś pomysły bo silniki nadal ani rusz
czyli coś nie tak z machem, kurde dziwne bo wszystko ustawiam wedle screanów ze strony sponsora.
A czy możliwe jest że to wina portu zamista pracowac na 5V pracuje na 3,3V??
Witam
MAcie może jszcze jakieś pomysły bo silniki nadal ani rusz
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 8
- Posty: 741
- Rejestracja: 16 lip 2008, 15:07
- Lokalizacja: Polska, Augustow