Lekka niewspółosiowość

Dyskusje na temat popularnych małych tokarek hobbystycznych.

Autor tematu
m.j.
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 10
Posty: 693
Rejestracja: 30 lip 2009, 14:00
Lokalizacja: Świdnik

#11

Post napisał: m.j. » 26 sie 2009, 07:30

Draco pisze:zacznijmy od tego co będziesz toczył i jakie chcesz uzyskać tolerancje, im osiowość jest lepsza tym dokładniej i lepiej coś wytoczysz. 0,5 to bardzo dużo i możesz mieć spore problemy przy toczeniu dłuższych detali. jeśli maszyna jest nowa i masz w specyfikacji podaną dokładność jaką powinna zachowywać to ja bym ją reklamował.
co do twojej fotki noża, mówisz, że nóż jest pod osią i musisz dawać podkładkę a na foto widać, że nóż jest za wysoko, do której części noża ty sprawdzasz?
- Wyraźnie piszę, ze zwykły nóż pafany jest pod osią, a składak pafany widoczny na zdjęciach jest nad osią. W jednym kolega ma rację - jestem jeszcze laikiem i byc może podnoszę alarm zbyt wcześnie. Być może to co wydaje mi się wadą nią nie jest. Gdyby ktoś maszynkę mi pomierzył przyrządami to wtedy mógłbym powiedzieć czy coś jest nie tak.
Zresztą tak czy owak podszlifowanie imaka z jednej strony będzie dobrym pomysłem.
Najpierw muszę sprawdzić czy nie mam bicia na wrzecionie. Jeśli nie ma to problem konika można będzie zlikwidować.
Co do moich pomiarów to raczej nie są miarodajne. Po prostu przystawiłem dwa kły do siebie i wyszło, że kieł w koniku jet ciut wyżej niż kieł we wrzecionie. Dopóki nie wytoczę czegoś i nie sprawdzę to i tak niewiele bedę wiedział. Być moze wszystkie elementy wymagają rozkręcenia i złożenia. Wszystko jest w tym mazidle konserwującym, a do tego sporo też jest różnego rodzaju syfu. Dlatego najpierw maszynkę rozbiorę, rozkonserwuję, a później złożę. W razie jakiś większych problemów będę reklamować.
Ostatnio zmieniony 26 sie 2009, 08:24 przez m.j., łącznie zmieniany 1 raz.



Tagi:

Awatar użytkownika

wood carver
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)