Frezarka CNC - pole pracy A2

Maszyny ze stali, aluminium, odlewów itp.
Tu możesz również przedstawić się i opisać swoją maszynę
Awatar użytkownika

Autor tematu
Zoltar
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 21
Posty: 26
Rejestracja: 02 cze 2008, 08:37
Lokalizacja: Radom City

#71

Post napisał: Zoltar » 25 sie 2008, 14:21

Witam, sprawa nie jest taka prosta i nie da się opisać tego w kilku zdaniach, ale może uda mi choć trochę przybliżyć proces powstawania takiej grafiki.
W pierwszej kolejności trzeba wymodelować w programie Rhino jakiś obiekt, w tym przypadku są to łożyska liniowe, obudowy, rysunki i woreczek z kokami.
Aby uzyskać efekty realistyczne takie które oddają dobrze fizykę światła należy mieć zainstalowany silnik renderujący, który współpracuje z programem Rhino. W tym przypadku użyty został silnik V-ray, który po zainstalowaniu programu Rhino należy doinstalować. Jest jedna z najpopularniejszych aplikacji, Istnieją również inne silniki renderujące które współpracują z oprogramowanie Rhino np.: Maxwell, Brazil itp.
Mnogość opcji i duże możliwości manipulacji światłem w silniku renderującym powoduje że człowiek może się czuć w tym wszystkim trochę zagubiony.

Po wymodelowaniu obiektów i zainstalowania V-ray'a obiektom należy nadać właściwości materiałów z których są wykonane. V-ray dysponuje własna biblioteką materiałów i znajdują się tam różne materiały tj. plastik, metale, szkła, drewno, lakiery, emisja światła. itp.
Po nadaniu tych właściwości obiektom w renderach widoczne są refleksy, odbicia, maty, połyski. Wszystko zależne jest od ustawień materiałów, natężenia światła. W programach tego typu mamy możliwość sterowania, cieniami, natężeniem światła słonecznego - możliwa jest nawet zmiana wielkości tarczy słonecznej, sterowania lampami wszystko po to aby uzyskaj jak najbardziej realistyczny obraz danej sceny lub taki jaki nas interesuj.
Również ważny czynnik w procesie powstawiania obrazu, to odpowiednie ustawienie wszystkich opcji. Podnosząc jakość końcowego obrazu musimy się liczyć z wydłużeniem procesu obliczeniowego w którym najważniejsza role odgrywa szybkość komputera.

Czasem bywa tak że pomimo iż nadamy materiałom ich właściwości nie zachowują się tak jak byśmy sobie tego życzyli i tu trzeba się trochę pobawić opcjami materiałów , lub opcjami ogólnymi V-ray'a.

Wracając do scenki , aby stworzyć rysunki pod obiektami najpierw wykonałem je w Corelu potem zapisałem jako bitmapę w formacie jpg. We właściwościach materiałów V-ray'a stworzyłem nowy materiał i dodałem do niego teksturę -czyli moje rysunki, następnie materiał przyporządkowałem danemu obiektowi - w tym przypadku są to płaszczyzny i zastosowałem odpowiednie mapowanie tzn. dopasowanie tekstury do obiektu.
Sprawa z woreczkiem jest nieco bardziej skomplikowana tu tez musiałem stworzyć swój materiał ale oprócz nadania mu przezroczystości, właściwości powierzchni dodałem jeszcze bitmapę wgnieceń, która w efekcie końcowym dała pofałdowaną folie. Bitmapa wgnieceń (opcja Bump) składa się przeważnie z odcieni szarości i w zależności od natężenia czerni uzyskujemy głębokość wgniecenia lub górke.

To chyba tyle na początek. Jeśli ktoś jest bardziej zainteresowany tym tematem odsyłam na forum http://forum.rhino3d.pl gdzie na temat V-ray'a zamieściłem kilka tutoriali, które pomogą Wam lepiej zorientować się w tych opcjach:
http://forum.rhino3d.pl/index.php/topic,356.0.html
http://forum.rhino3d.pl/index.php/topic,258.0.html
http://forum.rhino3d.pl/index.php/topic,256.0.html
http://forum.rhino3d.pl/index.php/topic,354.0.html
http://forum.rhino3d.pl/index.php/topic,304.0.html
http://forum.rhino3d.pl/index.php/topic,265.0.html

Zapraszam też do zadawania pytań na forum Rhino, myśle że nie tylko ja będe mógł pomagać Wam w zdobywaniu wiedzy na temat grafiki 3D i softu Rchinoceros.

Pozdrawiam zoltar/hal9000

[ Dodano: 2009-02-28, 13:20 ]
Witam po dłuższej przerwie. Udało mi sie skompletować całą elektronikę.

Obrazek

Obrazek

Całość to :
sterownik 3x M542
płyta główna SSK-MB2
Zasilacz MZ-01 + Soft start
Transformator 2x30V 14A
Silniki 3 x Sanyo 3Nm 4A

Teraz czekam na obudowę którą zakupiłem tu: http://www.cyfronika.com.pl/s/product_i ... s_id=21247

I kabel LIYCY 4x0,75 : http://www.speckable.pl/?action=shop&id ... CY4X0%2C75

Zoltar



Tagi:

Awatar użytkownika

gmaro
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 6
Posty: 3671
Rejestracja: 23 sie 2005, 13:27
Lokalizacja: zapytaj
Kontakt:

#72

Post napisał: gmaro » 03 mar 2009, 09:54

Odświeżę trochę temat :wink:

Elektronika , kabel jak najbardziej okey

Nie mogę wyjść z podziwu nawet stery porysował kolega :wink:
Czlowiek z ideą jest uważany za wariata - aż do czasu gdy jego idea zwycieży. (Potem uznaje się go za bohatera i za pioniera danej dyscypliny.)
Pomogłem... ;) to nacisnij POMÓGŁ :]

Awatar użytkownika

zacharius
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 2560
Rejestracja: 04 paź 2007, 01:32
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#73

Post napisał: zacharius » 23 mar 2009, 14:42

wielki szacun dla projektu. Gmaro - tez podziwiam, ale obstawiam ze dla kolegi to pikus takie cos narysowac skoro wprawiony.
Nie otrzymasz koni wyścigowych krzyżując dwa osły

Awatar użytkownika

gmaro
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 6
Posty: 3671
Rejestracja: 23 sie 2005, 13:27
Lokalizacja: zapytaj
Kontakt:

#74

Post napisał: gmaro » 23 mar 2009, 21:01

tylko kiedy na to czas wszystko znaleźć :razz:
Czlowiek z ideą jest uważany za wariata - aż do czasu gdy jego idea zwycieży. (Potem uznaje się go za bohatera i za pioniera danej dyscypliny.)
Pomogłem... ;) to nacisnij POMÓGŁ :]

Awatar użytkownika

namemartin
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 3
Posty: 732
Rejestracja: 01 mar 2008, 18:08
Lokalizacja: Warszawa

#75

Post napisał: namemartin » 14 cze 2009, 23:13

Kilka miesięcy minęło i nasuwa się pytanie czy powstała żywa konstrukcja :?:
Projekty w Rhino są co by nie mówić piękne i ciekaw jestem (pewnie nie tylko ja) czy maszyna będzie identycznym odzwierciedleniem modeli.
W dzień obchodź się z żoną jak z przyjacielem, w nocy jak z przyjaciółką.


Archeerie
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 1
Posty: 26
Rejestracja: 24 cze 2008, 11:50
Lokalizacja: Festung Breslau

Czarne radiatory

#76

Post napisał: Archeerie » 14 sie 2009, 16:33

Czytając wątek natrafiłem na wypowiedź, że czarny dobrze pochłania, ale słabo oddaje ciepło. Czarny i dobrze pochłania i dobrze oddaje, dlatego radiatory są oksydowane na czarno. Jasne przedmioty rzeczywiście wolniej się nagrzewają, ale również dłużej stygną.

Jest tak ponieważ czarny to nie kolor i pochłania wszystkie długości fali (czyli wszystkie barwy światla), stąd oświetlenie czarnego przedmiotu światlem o szerokim spektrum skutkuje szybkim podniesieniem temperetury tego przedmiotu. W przypadku jasnych kolorów (czy też po prostu kolorów), określony kolor pochłania tylko określone długości fal (określone barwy) dlatego przedmiot wolniej się nagrzewa (pochłania fale o określonej długości, czyli kawałek spektrum, czyli tylko część energii).

Ale działa to również w drugą stronę: jeśli do wnętrza radiatora (dajmy na to od tyłu) dostarczymy ciepło, to ciepło to szybciej odda czarny radiator (szerokie spektrum) niż radiator np. zielony (wąskie spektrum). Kolor naniesiony w postaci warstwy np. lakieru stanowi filtr, który odpowiada za sprawność radiatora. Przy projektowaniu radiatorów używa się pojęcia rezystancji termicznej. Radiator kolorowy (czyli nie czarny) będzie miał wyższą rezystancję termiczną.

Dla zainteresowanych polecam lekturę: http://www.edw.com.pl/pdf/k01/48_07.pdf
Człowiek szlachetny wymaga od siebie, prostak od innych (Konfucjusz)

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Frezarka - konstrukcja metalowa”