Pomoc CNC Aluminium

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce metalu ręcznej jak i za pomocą CNC

Autor tematu
Tsabo
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 3
Rejestracja: 14 mar 2006, 17:19
Lokalizacja: Warszawa

Pomoc CNC Aluminium

#1

Post napisał: Tsabo » 14 mar 2006, 17:20

Witam Wszystkich

Nie ukrywam że w dziedzinach obróbki metali i CAM stawiam pierwsze kroki. Prosze Was o opinię odnośnie moich poniższych założeń.
Obrabiać zamierzam głównie aluminium w ilosciach jakie trudno nazwać hurtowymi.
Typowy obrabiany element będzie prostopadłościanem o wymiarach 190x170x70(mm) będący jednocześnie elementem cienkościennym o grubości ścianki około 5mm.
Dodatkowym czynnikiem doboru maszyny oraz oprogramowania są jak zwykle skąpe zasoby finansowe.
Maszyna: Rozważam zakup plotera frezujacego rodem z Sopotu. Jednak w wersji z większym wrzecionem 2-3,3kW. Zakładam, że taka konfiguracja zapewni mi

mozliwość używania frezów do fi12 z posuwem 120mm/s i zagłebieniem freza na około 4mm. Obawiam się jednak sztywności maszyny biorąc pod uwagę sporą ilość

materiału do wybrania. I czy przy tak długotrwałej obróbce nię będzie konieczna instalacja chłodzenia, choć słyszałem o frezach które takowego nie potrzebują
W kwestii oprogramowania i z racji występujących w modelu kształtów a także po przestudiowaniu wczesniejszych postów idę raczej w dobrym kierunku, czyli

SprutCAM'a

Będzę wdzięczy za wszelakie wskazówki odnośnie obróbki aluminium jak i optymalnej konfiguracji maszyny.

A pierwszymi wrażeniam z połamanych frezów z chęcią na forum się podzielę;)


Pozdrawiam
Marcin



Tagi:

Awatar użytkownika

fanta
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 221
Rejestracja: 22 lip 2004, 12:19
Lokalizacja: stad i stamtad

#2

Post napisał: fanta » 14 mar 2006, 22:10

masz moze fotki tego plotera? 120mm/s przy 4mm to juz nie przelewki.
Czy teoria zgadza sie z praktyka? W teorii tak, w praktyce nie.


Autor tematu
Tsabo
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 3
Rejestracja: 14 mar 2006, 17:19
Lokalizacja: Warszawa

Zdjecie

#3

Post napisał: Tsabo » 15 mar 2006, 09:14

Tak jak wspomniałem prędkosci tylko sie domyślam. Tak a'propo to jakie są rezultaty braku sztywności maszyny podczas frezowania... dziury w materiale itp?

http://www.ergwind.pl/cnc.htm (zdjecie pierwsze po lewej stronie)

Pozdry
Marcin


pltmaxnc
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1340
Rejestracja: 13 sie 2004, 13:58
Lokalizacja: warszawa

#4

Post napisał: pltmaxnc » 15 mar 2006, 09:56

Wygląda calkiem znajomo.


rafi_prv
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 3
Posty: 42
Rejestracja: 24 maja 2005, 11:37
Lokalizacja: Gda?sk

#5

Post napisał: rafi_prv » 15 mar 2006, 13:24

Tsabo pisze:Tak a'propo to jakie są rezultaty braku sztywności maszyny podczas frezowania... dziury w materiale itp?
Potrzeba założenia nowego freza :-)

A tak na serio to frez na pewno nie przeżyje, natomiast w materiale pozostanie tylko zadra po frezie.

Pozdrawiam
Rafi


upadły_mnich
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1506
Rejestracja: 09 gru 2005, 11:52
Lokalizacja: Lublin

#6

Post napisał: upadły_mnich » 15 mar 2006, 18:54

zapytaj Piotrjuba on jest z tamtych stron to Ci odpowie :D
sprawność wg kobiety: stosunek wielkości wyjętej do wielkości włożonej

Awatar użytkownika

skoti
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 2
Posty: 1743
Rejestracja: 28 gru 2004, 23:56
Lokalizacja: Rybnik

#7

Post napisał: skoti » 15 mar 2006, 23:37

Kolego Tsabo, te maszynki osiagaja takie szybkosci jak pisze producent ale prawdopodobnie sa to szybkosci dojazdowe.Jesli chodzi o chlodzenie to mysle ze bylo by wskazane . Do aluminium najlepsza jest nafta jesli chce sie uzyskac ladna powierzchchnie wtedy smaruje sie detal i frez pedzelkiem. Ale jesliu obrubka jest ostrzejsza to wtedy juz trzeba chlodzic. Aluminium lubi zaklejac frez gdy nie ma chlodzenia.
Tak z ciekawosci zrobilem symulacje ile by trwalo zfrezowanie calej takiej kostki jak opisales na poczatku. No i przy frezie fi12 zaglebieniu 4mm i posuwie 7200mm/min przerobi taka kostke na wiory w 10min :)


251mz
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 4229
Rejestracja: 27 sie 2004, 21:59
Lokalizacja: Polska

#8

Post napisał: 251mz » 16 mar 2006, 07:51

ja slyszalem ze spirytusem jak sie polewac bedzie tzn chlodzic alu podczas obróbki to ładne wyjdzie;// tzn denatem:P


Autor tematu
Tsabo
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 3
Rejestracja: 14 mar 2006, 17:19
Lokalizacja: Warszawa

#9

Post napisał: Tsabo » 16 mar 2006, 10:53

Skoti. Ciekawa sprawa z tym czasem. Frezowanie prototypu/gotowego modelu o podobnych wymiarach, plus zaokrąglenia, otwory. W sumie około 8 frezów, rozwiertaków. itp zajęło pewnej firmie 40h x .. zł. ZGROZA :twisted: na maszynie AVIA. Czy brałeś pod uwagę ograniczenie ze strony mocy wrzeciona? Zakładam, że do Al minimum to 2kW.


Dzięki i Pozdrawiam
Marcin


rafi_prv
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 3
Posty: 42
Rejestracja: 24 maja 2005, 11:37
Lokalizacja: Gda?sk

#10

Post napisał: rafi_prv » 16 mar 2006, 12:26

Przy parametrach podanych przez skoti zapotrzebowanie na moc będzie ok 3kW

Pozdrawiam
Rafi
Załączniki
Clipboard.jpg
Clipboard.jpg (46.04 KiB) Przejrzano 3707 razy

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka metali”