Pogłębienie otworów

Dyskusje dotyczące działania obsługi programu PikoCNC

Autor tematu
sebasbox
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 3
Posty: 26
Rejestracja: 16 mar 2019, 10:54

Pogłębienie otworów

#1

Post napisał: sebasbox » 17 paź 2020, 21:15

Mam już wyfrezowane otwory (zagłębienia pod łby śrub) i chciałbym je pogłębić. Jak trafić frezem żeby frezowanie odbyło się dokładnie w tym miejscu w którym już jest otwór?
Sam program wybierania jest banalnie prosty ale nie wiem właśnie jak trafić dokładnie w już wyfrezowany otwór żeby go pogłębić.




potek74
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 1
Posty: 61
Rejestracja: 21 kwie 2016, 21:28
Lokalizacja: Suchy Las

Re: Pogłębienie otworów

#2

Post napisał: potek74 » 17 paź 2020, 22:12

sebasbox Nie wiem czy dobrze zrozumiałem o co ci chodzi, ale ja robię to tak.(obrazek poniżej)
Obrazek
Pozdrawiam.


luki158
Znawca tematu (min. 80)
Znawca tematu (min. 80)
Posty w temacie: 1
Posty: 81
Rejestracja: 28 mar 2018, 17:20

Re: Pogłębienie otworów

#3

Post napisał: luki158 » 17 paź 2020, 22:21

Najlepiej odmierzyć się od otworu, chyba o to chodzi autorowi.


Autor tematu
sebasbox
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 3
Posty: 26
Rejestracja: 16 mar 2019, 10:54

Re: Pogłębienie otworów

#4

Post napisał: sebasbox » 17 paź 2020, 22:31

potek74, dziękuję za odpowiedź ale nie o to mi chodzi.
luki158, co masz na myśli "najlepiej odmierzyć sie od otworu"?
Generalnie jeszcze raz...bo pewnie zawiło napisałem. Mam płytę, na której mam powiercone otwory (podfrezowania pod łby śrub) i teraz potrzebuje pogłębić te otwory, co za tym idzie mam problem bo nie wiem jak trafić ponownie w to samo miejsce. Tych otworów, które już są ja nie frezowałem więc nie mam programu który mógłbym puścić ponownie z większym zagłębieniem. Muszę ponownie znaleźć centra otworów i jeszcze raz zagłębić się frezem.
Mam nadzieję że jaśniej napisałem.


Dawid92
Stały bywalec (min. 70)
Stały bywalec (min. 70)
Posty w temacie: 1
Posty: 71
Rejestracja: 27 kwie 2011, 00:13
Lokalizacja: Śląsk

Re: Pogłębienie otworów

#5

Post napisał: Dawid92 » 17 paź 2020, 22:38

Załóż sobie czujnik na wrzeciono i jak tutaj znajdź środek każdego otworu?
(chyba że znasz rozstaw to zrób program od bazy 1 z otworów a reszta pójdzie z automatu)


Autor tematu
sebasbox
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 3
Posty: 26
Rejestracja: 16 mar 2019, 10:54

Re: Pogłębienie otworów

#6

Post napisał: sebasbox » 17 paź 2020, 23:18

Sprawdziłem właśnie i otwory są rozstawione symetrycznie, powierzchnia jest spora i otworów też jest kilkadziesiąt także mimo wszystko trochę pracy z tym będzie.
Widzę że bez sondy się nie obejdzie. Takich uchwytów do zwykłych czujników zegarowych nie widziałem.
Dziękuję za podpowiedź.


Steryd
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 2213
Rejestracja: 13 lut 2017, 19:34
Lokalizacja: Szczecin

Re: Pogłębienie otworów

#7

Post napisał: Steryd » 18 paź 2020, 09:17

to jest zwykłe ramię statywu wkręcone w tulejkę ER
Można?
Morzna!!!


artur_1617
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 1
Posty: 62
Rejestracja: 29 lip 2010, 21:45
Lokalizacja: Wroclaw

Re: Pogłębienie otworów

#8

Post napisał: artur_1617 » 18 paź 2020, 10:00

Ja to robie tak.
Klade detal na stole frezarki i ustawiam dluzszy bok do czujnika.
Potem wkladam szlifowany walec we wrzeciono i maluje go markerem.
Opuszczam sie w glab otworu z 2mm i podjezdzam do krawedzi po 0.01 krecac reka wrzecionem i patrze jak zacznie scierac markera( jezeli otwor jest duzy wyjezdzam do gory i podjezdzam do krawedzi na szybkim posuwie).
Notuje dane maszynowe i dziele na pol.
Wyjezdzam nad detal i jade do pozycji srodkowej otworu.
Jesli otwor w detalu jest w polozeniu powiedzmy X150 Y100 to takie polozenie wpisuje w dane materialowe.
Wsadzam frez bazuje os Z na szczelinomierz 0.1mm i Fire...


bartekn86
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 3
Posty: 229
Rejestracja: 30 kwie 2018, 20:24
Lokalizacja: Radzionkow
Kontakt:

Re: Pogłębienie otworów

#9

Post napisał: bartekn86 » 18 paź 2020, 20:50

Ponoć w piko jest makro do znajdywania środka otowru, tylko na razie głowicy do tego brak


RobWan
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1567
Rejestracja: 17 paź 2004, 20:49
Lokalizacja: Swarzędz
Kontakt:

Re: Pogłębienie otworów

#10

Post napisał: RobWan » 19 paź 2020, 21:09

Piko współpracuje z kamerą. Można w ten sposób pozycjonować.

Robert

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „PikoCNC”