Podłączenie i zaprogramowanie falownika OMRON MX2 2,2kw

Dyskusje na temat elektrowrzecion do napędu narzędzi skrawających

Autor tematu
krishandwerker
Znawca tematu (min. 80)
Znawca tematu (min. 80)
Posty w temacie: 16
Posty: 80
Rejestracja: 17 paź 2016, 21:24
Lokalizacja: Dolnośląskie

Re: Podłączenie i zaprogramowanie falownika OMRON MX2 2,2kw

#21

Post napisał: krishandwerker » 06 lut 2019, 16:40

Ostatni post drhambone pomógł, wrzeciono ruszyło..!więc dałem "pomógł",Dziękuje.

Teraz mam inny problem z tranzystorem hamowania.Wyskakiwał błąd E2.8, a teraz E3.4.W instrukcji nie ma opisu błędu po przecinku-kropce.
Podłaczyłem i zastosowałem sie do opisu dotyczącego autotuningu.Wrzeciono cos tam zabuczy ,rozkręci sie ,zwolni ,lewo prawo, zatrzyma sie i wyskakuje błąd E3.4
Wrzucam ustawienia z kartki i zdjecie z errorem.
NOrmalnie wrzeciono działa gdy dam komendę Run i Stop.Autotuning coś nie idzie z tym rezystorem hamowania.
Załączniki
IMG_20190205_104921.jpg
IMG_20190206_161812.jpg
IMG_20190206_161701.jpg



Tagi:


drhambone
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 8
Posty: 171
Rejestracja: 27 lut 2013, 20:46
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: Podłączenie i zaprogramowanie falownika OMRON MX2 2,2kw

#22

Post napisał: drhambone » 06 lut 2019, 17:14

Cześć

Co masz ustawione w B021 i B022?

Pozdrawiam
Tomek
KEEP CALM AND AUTOMATE


Autor tematu
krishandwerker
Znawca tematu (min. 80)
Znawca tematu (min. 80)
Posty w temacie: 16
Posty: 80
Rejestracja: 17 paź 2016, 21:24
Lokalizacja: Dolnośląskie

Re: Podłączenie i zaprogramowanie falownika OMRON MX2 2,2kw

#23

Post napisał: krishandwerker » 06 lut 2019, 17:24

Witam
B012=01
B022=16,50 ? nie wiem skąd sie wzięło te 16,50.
A i dodam że rozruch wrzeciona na RUN mam na 50 jeśli to ma jakiś związek , dałem tak co by nie wyło od razu na większej mocy-obrotach .


drhambone
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 8
Posty: 171
Rejestracja: 27 lut 2013, 20:46
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: Podłączenie i zaprogramowanie falownika OMRON MX2 2,2kw

#24

Post napisał: drhambone » 06 lut 2019, 17:27

Sprawdziłeś B012 czy B021? Bo ja potrzebowałem informacji o B021 :)
KEEP CALM AND AUTOMATE


Autor tematu
krishandwerker
Znawca tematu (min. 80)
Znawca tematu (min. 80)
Posty w temacie: 16
Posty: 80
Rejestracja: 17 paź 2016, 21:24
Lokalizacja: Dolnośląskie

Re: Podłączenie i zaprogramowanie falownika OMRON MX2 2,2kw

#25

Post napisał: krishandwerker » 06 lut 2019, 17:34

Przepraszam.. pomyliłem sie
B012= 4.10

b012=4.10
b021=01
b022=16,50


drhambone
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 8
Posty: 171
Rejestracja: 27 lut 2013, 20:46
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: Podłączenie i zaprogramowanie falownika OMRON MX2 2,2kw

#26

Post napisał: drhambone » 06 lut 2019, 17:50

Ustaw proszę b027=01 i soróbuj jeszcze raz tuningu.
KEEP CALM AND AUTOMATE


Autor tematu
krishandwerker
Znawca tematu (min. 80)
Znawca tematu (min. 80)
Posty w temacie: 16
Posty: 80
Rejestracja: 17 paź 2016, 21:24
Lokalizacja: Dolnośląskie

Re: Podłączenie i zaprogramowanie falownika OMRON MX2 2,2kw

#27

Post napisał: krishandwerker » 06 lut 2019, 18:04

Ustawiłem b027=01....było b027=0 ale nadal błąd
Wrzeciono kreci zatrzymuje,kreci..i na końcu pokazuje error E02.8
Ja nie wiem bo oni do autotuningu cos tam pisza ażeby rozgrzać wrzeciono teraz to ja to na "zimno"robiłem.

Te wszystkie ustawienia w tych 3 tabelkach od góry licząc mam tak jak tam pokazano czyli ustawione na =02
A co to znaczy rozgrzać ? ma sie po prostu trochę pokrecic?


drhambone
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 8
Posty: 171
Rejestracja: 27 lut 2013, 20:46
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: Podłączenie i zaprogramowanie falownika OMRON MX2 2,2kw

#28

Post napisał: drhambone » 06 lut 2019, 18:26

Ogólnie masz wrzeciono 1,1kW a falownik 2,2/3kW. W instrukcji jest taki zapis:

1. Jeśli falownik steruje silnikiem o mocy dwa poziomy niższej niż maksymalna
moc falownika, możesz nie uzyskać odpowiednich charakterystyk sterowania
silnikiem.

Jak falownik startuje z tuningiem to zaczyna od nastaw regulatorów PID + - dla silników o mocy takiej jak jego moc znamionowa. Na podstawie tego co pomierzył (2 razy mniejszy silnik) widzi że mu jakieś bzdury wychodzą i coś nie tak z silnikiem. No ale że silnik powienien być 2,2kW, to próbuje regulować wzmocnienia, żeby to jakoś ruszyć no i w rezultacie wyskakuje przeciążenie. Tak to trzeba czytać :)

Czy ten autotuning jest CI potrzebny do szczęścia? Wrzeciono zachowuje się niestabilnie podczas normalnej pracy? Nie utrzymuje prędkości czy momentu? Jeśli nie to ja bym odpuścił strojenie i ustawił tylko odpowiednie poziomy zabezpieczeń dla silnika który podpiąłeś.

I jeszcze jedno, czy H002 masz już przełączone na 2 przed rozpoczęciem tuningu?
KEEP CALM AND AUTOMATE


Autor tematu
krishandwerker
Znawca tematu (min. 80)
Znawca tematu (min. 80)
Posty w temacie: 16
Posty: 80
Rejestracja: 17 paź 2016, 21:24
Lokalizacja: Dolnośląskie

Re: Podłączenie i zaprogramowanie falownika OMRON MX2 2,2kw

#29

Post napisał: krishandwerker » 06 lut 2019, 18:53

H002 jest już załączony na 2 gdy włączę Falownik pamięta to .
Ale przecież te parametry służą do ustawien wektorowych Falownika , a z tego co wiem takie sterowanie jest chyba lepsze jak iFalowniki są droższe.
Dziwi mnie ta sytuacja ,nie znam sie ale z tego co sie orientuje Falownik ma pamięć i chyba potrafi przeliczyć że ma podany parametr mocy silnika 1.1 kW. Ma to podane przy H003= 1.10 wyżej w poscie na zdjęciu z parametrami jest to pokazane.
Czy parametr b027 przywrócić na 0?
Dziwne też ze wystepuja dwa kody błędu e02.8 i e03.4


drhambone
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 8
Posty: 171
Rejestracja: 27 lut 2013, 20:46
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: Podłączenie i zaprogramowanie falownika OMRON MX2 2,2kw

#30

Post napisał: drhambone » 06 lut 2019, 21:06

Tutaj masz wyjaśnione błędy po kropce:
MX2_bledy.png
Wróć B027 na 0. Ten parametr tak napawdę wydłuża czas rozpędzania jak widzi że prąd na wyjściu falownika jest przekroczony o więcej niż 150% znamionowego.

Zanim zaczniesz autotunig to przestaw H002 na 0. Ten parametr ustawiamy na 02 dopiero wtedy kiedy autotuning zakończy się powodzeniem i silnik zostanie odpowiednio przez falownik zidentyfikowany. Teraz każesz falownikowi używać danych silnika z autotuningu, które tak naprawdę nie wiadomo jakie są , bo tego autotuningu jeszcze nie było :) i to że w H003 masz ustawione na 1,1kW falownik pomija.

Po przestawieniu H002 na 00 zacznij autotuning i dopiero jak się skończy powodzeniem, przestaw H002 na 02.
Spróbuj też autotuningu bez ruchu, czyli H001 na 01 jeśli ten z ruchem znowu nie zadziała.

Daj znać jak poszło.
KEEP CALM AND AUTOMATE

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Elektrowrzeciono”