PIASTY SAMOCHODOWE

Linie produkcyjne, automaty, roboty nie tylko CNC. Przeróbki, modernizacje oraz konstrukcje własne.
Awatar użytkownika

M 52
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 420
Rejestracja: 29 gru 2007, 21:01
Lokalizacja: Warszawa

#11

Post napisał: M 52 » 10 kwie 2010, 20:13

bartuss1 pisze:
DZIKUS pisze:Generalnie ma to być jakiś pojazd, stąd też zależy mi na możliwie niskiej masie.
budujesz lotusa 7 ? :D czy wózek do glajta
A już myślałem, że karuzelę :wink:


pozdrawiam
Maciek
miłośnik maszyn parowych i silników GAD

Tagi:

Awatar użytkownika

Autor tematu
DZIKUS
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 4
Posty: 1243
Rejestracja: 10 kwie 2005, 14:18
Lokalizacja: STALOWA WOLA W-WA
Kontakt:

#12

Post napisał: DZIKUS » 17 kwie 2010, 11:58

Obejrzałem kilka różnych piast samochodowych i z powodu bardzo wysokiej masy jeszcze mocniej skłaniam się ku temu, aby zrobić je samemu z aluminium.

Przy okazji mam kolejne pytanie: będę potrzebował 4 mocne przeguby kulowe, najlepiej jakoś dobrze uszczelnione. Myślałem, żeby zastosować samochodowe tzw. "końcówki drążków kierowniczych", i tu znowu pojawia się problem: które z nich posiadają "normalne" (nie drobnozwojne) gwinty metryczne obu śrub?

Ważne jest, aby ta dłuższa część z gwintem miała sporą średnicę (min gwint M12)
, gdyż będzie pracować na zginanie. Oryginalnie drążek kierowniczy nie przenosi praktycznie żadnych obciążeń tego typu.

Chodzi mi o coś takiego jak tutaj:

http://moto.allegro.pl/item1003177491_k ... _w_wa.html

P.S. W najbliższym dużym sklepie samochodowym już nie chcą ze mną gadać, bo "ciągle coś mierzę, rysuję ale nic nie kupuję" :razz:
-mamo, czy jestem Twoją małą księżniczką?
-nie, nie jesteś synu

Awatar użytkownika

bartuss1
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 8363
Rejestracja: 05 kwie 2006, 17:37
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Kontakt:

#13

Post napisał: bartuss1 » 17 kwie 2010, 12:46

wszystie koncowki drązkow mają gwinty drobnozwojowe, nawet te w traktorach, z racji konieczności dociagania stożka przegubu do siodelka zwrotnicy, a mocne przeguby to masz albo w mercedesie "beczka" albo od kombajna ewentualnie cięzarówek, ale to znów przerost formy nad trescią bo gabaryty
składasz quada na pedały ? a te przeguby czyzby w charakterze ukladu zawieszenia
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign


Mariuszczs
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 2380
Rejestracja: 04 mar 2008, 08:14
Lokalizacja: Sulmierzyce

#14

Post napisał: Mariuszczs » 17 kwie 2010, 12:47

ale jak to może pracowac na zginanie jak dalej jest przegub który przeciwdziała zginaniu we wszystkie strony ?

czy to będzie helikopter ? :mrgreen:

Awatar użytkownika

Autor tematu
DZIKUS
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 4
Posty: 1243
Rejestracja: 10 kwie 2005, 14:18
Lokalizacja: STALOWA WOLA W-WA
Kontakt:

#15

Post napisał: DZIKUS » 17 kwie 2010, 14:00

Mi chodzi o gwint mocujący przegub do drążka - żeby chociaż on był normalny. Jak już wyżej napisałem, w moim wypadku ten gwint musi być mocny, gdyż będzie pracował na zginanie - pogięte już widziałem.

P.S. Tym razem, zamiast pedałów do napędu posłuży silniczek z załączonego zdjęcia :)
Załączniki
silnik1.jpg
silnik1.jpg (143.22 KiB) Przejrzano 405 razy
-mamo, czy jestem Twoją małą księżniczką?
-nie, nie jesteś synu

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „INNE MASZYNY i URZĄDZENIA”