Obejrzałem kilka różnych piast samochodowych i z powodu bardzo wysokiej masy jeszcze mocniej skłaniam się ku temu, aby zrobić je samemu z aluminium.
Przy okazji mam kolejne pytanie: będę potrzebował 4
mocne przeguby kulowe, najlepiej jakoś dobrze uszczelnione. Myślałem, żeby zastosować samochodowe tzw. "końcówki drążków kierowniczych", i tu znowu pojawia się problem: które z nich posiadają "normalne" (nie drobnozwojne) gwinty metryczne obu śrub?
Ważne jest, aby ta dłuższa część z gwintem miała sporą średnicę (min gwint M12), gdyż będzie pracować na zginanie. Oryginalnie drążek kierowniczy nie przenosi praktycznie żadnych obciążeń tego typu.
Chodzi mi o coś takiego jak tutaj:
http://moto.allegro.pl/item1003177491_k ... _w_wa.html
P.S. W najbliższym dużym sklepie samochodowym już nie chcą ze mną gadać, bo "ciągle coś mierzę, rysuję ale nic nie kupuję"
