Otwór fi 55

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce metalu ręcznej jak i za pomocą CNC

Moderator: MODERATORZY


Autor tematu
Viincent
Sympatyk forum poziom 1 (min. 25)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 25)
Posty w temacie: 1
Posty: 25
Rejestracja: 23 lut 2017, 06:13
Lokalizacja: Środa

Otwór fi 55

#1

Post napisał: Viincent » 14 lis 2017, 09:45

Witam.
Mam do wykonania na frezarce Haas VF 20 w stali Ck45 otwór o średnicy 55 na głębokości 70mm. Wiertło jakie mam dostępne to niestety tylko Hss 28 / 30. Początkowo detale rozfrezowałęm głowicą lub frezem, ale program szedł 20min. Jakieś pomysły?



Awatar użytkownika

WZÓR
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 5388
Rejestracja: 01 sty 2009, 20:01
Lokalizacja: Oława

Re: Otwór fi 55

#2

Post napisał: WZÓR » 14 lis 2017, 10:07

Zwiększyć posuwy (?)

Mariusz.
To, że milczę, nie znaczy, że nie mam nic do powiedzenia.

Jonathan Carroll

Awatar użytkownika

ser1ous
Sympatyk forum poziom 2 (min. 35)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 35)
Posty w temacie: 2
Posty: 43
Rejestracja: 01 mar 2017, 20:03
Lokalizacja: Karnak

Re: Otwór fi 55

#3

Post napisał: ser1ous » 14 lis 2017, 12:20

Głowica high feed.


Majster70
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 2
Posty: 813
Rejestracja: 08 cze 2010, 22:37
Lokalizacja: Piastów

Re: Otwór fi 55

#4

Post napisał: Majster70 » 15 lis 2017, 07:24

No cóż, dysponując obrabiarką do której nie posiada się optymalnych narzędzi dla danej operacji lub nie da się ich zastosować, głowica typu high feed do pracy z dużym posuwem (jak sama nazwa wskazuje) jest jedynie kolejnym półśrodkiem. Jedynie słusznym narzędziem który może rozwiązać definitywnie twoje problemy jest czarodziejski ołówek!
Albowiem w każdym innym przypadku obrobienie twojego detalu zawsze będzie wymagało stracenia zbyt dużej ilości drogocennego czasu. Amen.

Awatar użytkownika

Petroholic
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 2
Posty: 898
Rejestracja: 08 gru 2015, 12:23
Lokalizacja: Lublin

Re: Otwór fi 55

#5

Post napisał: Petroholic » 15 lis 2017, 08:49

A nie szybciej długim frezem HPC i trochoidem wykopać? Może kopałeś złą strategią?
Frezowanie CNC w dobrej cenie - 1000x800x220

0-793-977-827 Lublin
petroholic@wp.pl (z dopiskiem CNC w temacie bo zginie w tonie spamu) :D

Awatar użytkownika

WZÓR
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 5388
Rejestracja: 01 sty 2009, 20:01
Lokalizacja: Oława

Re: Otwór fi 55

#6

Post napisał: WZÓR » 15 lis 2017, 10:51

ser1ous pisze:
14 lis 2017, 12:20
Głowica high feed.
Taka głowica to raczej jest do obróbki płaszczyzn , a nie otworów.

Mariusz.
To, że milczę, nie znaczy, że nie mam nic do powiedzenia.

Jonathan Carroll


Majster70
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 2
Posty: 813
Rejestracja: 08 cze 2010, 22:37
Lokalizacja: Piastów

Re: Otwór fi 55

#7

Post napisał: Majster70 » 15 lis 2017, 10:56

WZÓR pisze:
15 lis 2017, 10:51
Taka głowica to raczej jest do obróbki płaszczyzn , a nie otworów.
Mariusz.
Te głowice średnio się nadają do płaszczyzn, bo nie zostawiają "płaskiego dna", chyba, że zgrubnie, a potem frezem na gotowo. Za to do otworów nadają się nieżle.

Awatar użytkownika

WZÓR
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 5388
Rejestracja: 01 sty 2009, 20:01
Lokalizacja: Oława

Re: Otwór fi 55

#8

Post napisał: WZÓR » 15 lis 2017, 11:45

Majster70 pisze:
15 lis 2017, 10:56
WZÓR pisze:
15 lis 2017, 10:51
Taka głowica to raczej jest do obróbki płaszczyzn , a nie otworów.
Mariusz.
Te głowice średnio się nadają do płaszczyzn, bo nie zostawiają "płaskiego dna", chyba, że zgrubnie, a potem frezem na gotowo. Za to do otworów nadają się nieżle.
Próba na Haas VF-3
Wiertło fi 45, a potem głowica fi 32


P.s.
Czas cyklu dotyczy samej głowicy.

https://zapodaj.net/e8c759f6cb517.jpg.html

Mariusz.
To, że milczę, nie znaczy, że nie mam nic do powiedzenia.

Jonathan Carroll

Awatar użytkownika

ser1ous
Sympatyk forum poziom 2 (min. 35)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 35)
Posty w temacie: 2
Posty: 43
Rejestracja: 01 mar 2017, 20:03
Lokalizacja: Karnak

Re: Otwór fi 55

#9

Post napisał: ser1ous » 15 lis 2017, 11:59

WZÓR pisze:
15 lis 2017, 10:51
ser1ous pisze:
14 lis 2017, 12:20
Głowica high feed.
Taka głowica to raczej jest do obróbki płaszczyzn , a nie otworów.

Mariusz.
Do kopania głębokich otworów również się nadaje. Oczywiście najpierw idzie wiertło.


grzeszko
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 150
Rejestracja: 03 lip 2012, 19:36
Lokalizacja: Tarnów

Re: Otwór fi 55

#10

Post napisał: grzeszko » 15 lis 2017, 12:16

Petroholic pisze:
15 lis 2017, 08:49
A nie szybciej długim frezem HPC i trochoidem wykopać? Może kopałeś złą strategią?

na głebokośc 70?

zeby było mało narzedzi a czas pracy średni to ja wierciłbym wiertłem 40 później rozfrezował frezem płytkowym na D54 i użył wytaczadła.
dopiero się uczę

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka metali”