Oblewanie poliuretanem kół do piły

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce tworzyw sztucznych ręcznej jak i za pomocą CNC

Autor tematu
adniem21
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 1
Posty: 52
Rejestracja: 19 kwie 2013, 08:51
Lokalizacja: Podkarpacie

Oblewanie poliuretanem kół do piły

#1

Post napisał: adniem21 » 29 cze 2021, 12:14

Witajcie, posiada stara piłę taśmową pionową w której musze zregenerować koła po których chodzi piła, w mojej pilarce został tylko metalowy rowek a jak wiadomo zęby nie powinny chodzić po metalu i najlepiej jak by wystawały poza obrys kola, w związku z tym pomyślałem ze najłatwiej będzie wylać bieżnie z poliuretanu o twardości ok85-90 SHa. i teraz moje pytanie czy taki poliuretan powinien być wygrzewany po zastygnięciu przed obróbką toczenia, i gdzie najlepiej zaopatrzyć się w taki poliuretan?



Awatar użytkownika

tuxcnc
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 5312
Rejestracja: 26 lut 2011, 23:24
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Oblewanie poliuretanem kół do piły

#2

Post napisał: tuxcnc » 29 cze 2021, 18:34

adniem21 pisze:
29 cze 2021, 12:14
pomyślałem ze najłatwiej będzie wylać bieżnie z poliuretanu o twardości ok85-90 SHa.
Najłatwiej to będzie okleić koło taśmą samoprzylepną, oczywiście nie taką do pakowania.


Żołądek_
Stały bywalec (min. 70)
Stały bywalec (min. 70)
Posty w temacie: 1
Posty: 73
Rejestracja: 04 wrz 2019, 20:39

Re: Oblewanie poliuretanem kół do piły

#3

Post napisał: Żołądek_ » 12 wrz 2021, 22:39

Twardość wybrałeś ok. Wygrzewanie jest potrzebne, by uzyskać pełne właściwości materiału. Są co prawda systemy, które nie wymagają wygrzewania, ale nie sprawdzą się w Twoim przypadku. Jeśli chodzi o obróbkę to pod taśmę wskazana baryłka. Samo pokrycie stali to za mało, potrzebne jest odpowiednie przygotowanie powierzchni i specjalny środek między stal a PU. Nie jestem pewien, czy będziesz w stanie kupić w komercyjnej sprzedaży odpowiedni system PU, poza tym jego przetwórstwo wymaga pilnowania temperatur, masz w czym je utrzymywać dla każdego ze składników? Taki, który przereaguje w temperaturze pokojowej szybko Ci się rozpadnie.
Generalnie jak chcesz się pobawić to spoko, zawsze nowe doświadczenie, ale taniej będzie zlecić, bo będzie dobrze, szybko i bez poprawek.


GumiRobot
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 659
Rejestracja: 21 mar 2005, 18:51
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Oblewanie poliuretanem kół do piły

#4

Post napisał: GumiRobot » 13 wrz 2021, 00:47

Dasz radę systemem trójskładnikowym. Można niewygrzewać, ale obróbka dopiero po minimum tygodniu.
Jako podkład użyj żywicy epoksydowej (np. Epidian601 + utw.IDA) rozcieńczonej ksylenem 1:20.
Wygrzać też nie problem - wystarczy pudło + farelka.

Robiłem w ten sposób takie koła o średnicy 800mm i chodzą od kilku lat


koala.g
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 2586
Rejestracja: 01 kwie 2009, 23:02
Lokalizacja: Małopolska

Re: Oblewanie poliuretanem kół do piły

#5

Post napisał: koala.g » 13 wrz 2021, 22:53

Nie lepiej kupić nową "oponkę" ?

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka tworzyw sztucznych”