Moletowanie

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce metalu ręcznej jak i za pomocą CNC

Autor tematu
PIOTRUS29
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 2
Posty: 23
Rejestracja: 17 kwie 2008, 18:27
Lokalizacja: Polska

Moletowanie

#1

Post napisał: PIOTRUS29 » 14 mar 2009, 18:57

Czy ktoś ma jakieś materiały na ten temat



Awatar użytkownika

WZÓR
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 7027
Rejestracja: 01 sty 2009, 20:01
Lokalizacja: Oława

Re: Moletowanie

#2

Post napisał: WZÓR » 14 mar 2009, 19:14

PIOTRUS29 pisze:Czy ktoś ma jakieś materiały na ten temat
... inaczej mówiąc radełkowanie.
https://www.cnc.info.pl/topics13/radelk ... .htm#59103


Autor tematu
PIOTRUS29
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 2
Posty: 23
Rejestracja: 17 kwie 2008, 18:27
Lokalizacja: Polska

#3

Post napisał: PIOTRUS29 » 14 mar 2009, 21:58

Dzięki za podpowiedź :mrgreen: ale czy można radełkować(moletować) płaskie powierzchnie na frezarce za pomocą odpowiednich narzędzi(frezów )o określonym kształcie chodzi mi aby na powierzchni wyfrezować ostrosłupy? :mrgreen:


kaleena
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 442
Rejestracja: 11 mar 2008, 10:22
Lokalizacja: B-ce

#4

Post napisał: kaleena » 14 mar 2009, 23:24

PIOTRUS29 pisze:czy można radełkować(moletować) płaskie powierzchnie na frezarce za pomocą odpowiednich narzędzi(frezów )o określonym kształcie chodzi mi aby na powierzchni wyfrezować ostrosłupy?
Można, tylko musi kolega tę operację powtórzyć w dwóch osiach - obracając detal o 90st.

Awatar użytkownika

skoti
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1743
Rejestracja: 28 gru 2004, 23:56
Lokalizacja: Rybnik

#5

Post napisał: skoti » 14 mar 2009, 23:31

Mozna , odpowiedni frez do grawerowania i jazda . Sadze jednak ze szybciej i taniej bylo by to zrobic na strugarce jedyny problem to dostep do takiej maszyny no i czy odleglosc pomiedzy bruzdami nie jest jakas wymyslna .

Awatar użytkownika

CNCRob
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1319
Rejestracja: 24 cze 2007, 20:42
Lokalizacja: Świdwin / Worcester

#6

Post napisał: CNCRob » 15 mar 2009, 10:49

WZÓR pisze:... inaczej mówiąc radełkowanie.
od kiedy moleta i radelko to jest to samo? kolega sie troche pomylil... jesli nie mozesz znalezc pod pojeciem moleta sprobuj wpisac moletka. sa to dwa rozne uklady naciec na materiale. moletka jest zazwyczaj krzyzowa, stosowana na raczkach itp a radelko sa to linie rownolegle stosowane zazwyczaj w miejscach pasowania dwoch detali i zbijania ich razem.
- Heidenhain - Siemens - Fanuc -
Able to use the following programmes: FANUC Series 18i-TB, FANUC O-T, SIEMENS SINUMERIC 810D & 840D, ShopMILL, ShopTURN, ManualTURN, HEIDENHAIN CNC ISO, DIN PLUS and TURN PLUS (CNC PILOT) and many more.


rynio_di
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1331
Rejestracja: 03 gru 2005, 23:44
Lokalizacja: lublin

#7

Post napisał: rynio_di » 15 mar 2009, 11:09

Nie wiem czy właśnie kolega się nie pomylił. Radełkowanie, moletowanie, wygniatanie na powierzchni przedmiotów metalowych (głównie śrub regulacyjnych) drobnych wgłębień za pomocą niewielkich krążków (radełek) o ostrych nacięciach na obwodzie, ułatwiających pokręcanie.
Cytat z WIEM darmowa encyklopedia.

Awatar użytkownika

WZÓR
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 7027
Rejestracja: 01 sty 2009, 20:01
Lokalizacja: Oława

#8

Post napisał: WZÓR » 15 mar 2009, 11:23

http://megaslownik.pl/slownik/angielsko ... 5,knurling
.... inaczej knurling.
Pamiętam też , jak kiedyś starzy pracownicy mówili między sobą ,,.. podaj moletkę ...''.
I tak mi się to w pamięci zostało.
p.s. ale już nie jestem pewny czy te dwa pojęcia to to samo. :wink:

[ Dodano: 2009-03-15, 12:15 ]
PIOTRUS29 pisze:Dzięki za podpowiedź :mrgreen: ale czy można radełkować(moletować) płaskie powierzchnie na frezarce za pomocą odpowiednich narzędzi(frezów )o określonym kształcie chodzi mi aby na powierzchni wyfrezować ostrosłupy? :mrgreen:
... można - kiedyś miałem na odcinku 200mm wyfrezować (w aluminium) drobne ząbki (1.5/60). Robota produkcyjna , więc zleciłem wykonanie (specjalnego) freza walcowego.
Frez mocowałem na trzpieniu w frezarce poziomej (jedno przejście freza i gotowe).
A w Twoim przypadku - to w/w wskazówek kolegi KALEENA.
p.s. ...jak dla mnie mało precyzujesz pytania. :wink:


zb parusiński
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 1
Rejestracja: 24 mar 2009, 18:07
Lokalizacja: kutno

moletowanie

#9

Post napisał: zb parusiński » 25 mar 2009, 22:49

moletowanie ,radełkowanie to jest to samo należy wycisnąć na wałku prostą lub krzyżową pod kątem prostym lub skośnym moletkę (klucz francuski, pokrętło do gwintowania itp)
na płycie należy naciąć kanałki w zależności od potrzeb- skok, głębokość, wysokość, do czego ma to służyć jeżeli do pakowania np. kefirek, leki to jeszcz musi być dokładnie wykonane
można na frezarce lub na strugarce i podobie jaką chcemy uzyskać dokładność
bardzo dokładnie wykonujemy na frezarce musi być sztywna
płytę należ szlifować aby uzyskać powierzchnię
pozdrawiam parus


thor.pl
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 1
Rejestracja: 15 gru 2010, 12:43
Lokalizacja: Małopolska

#10

Post napisał: thor.pl » 15 gru 2010, 12:46

czy ktoś świadczy usługi moletowania folii pcv :-) kontakt 502 508 414
thor

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka metali”