Modernizacja dłutownicy DAA 16

Linie produkcyjne, automaty, roboty nie tylko CNC. Przeróbki, modernizacje oraz konstrukcje własne.

IMPULS3
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 40
Posty: 7549
Rejestracja: 25 gru 2010, 21:55
Lokalizacja: LUBELSKIE

Re: Modernizacja dłutownicy DAA 16

#41

Post napisał: IMPULS3 » 04 kwie 2019, 22:33

kamar pisze:Ta, robiom :) wiater i hałas :)

Na lato w sam raz. :)



Awatar użytkownika

Petroholic
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 15
Posty: 2688
Rejestracja: 08 gru 2015, 12:23
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Modernizacja dłutownicy DAA 16

#42

Post napisał: Petroholic » 04 kwie 2019, 22:46

Mimo, że jak wiadomo prędkość przejazdu ma duży wpływ na czasy obróbki to chyba idąc za głosem rozsądku zejdę w dół z prędkością :( Myślę, że 5m/min Z i 3m/min X wystarczy... Szkoda mi zarżnąć łoża... Jak będą się robiły ciepłe jaskółki i pryzma to dalej w dół...

Dodane 5 minuty 14 sekundy:
IMPULS3 pisze:To ja zostałem daleko w tyle bo mam 1.5m i co gorsza nie mam zamiaru przyśpieszać. :P Podziwiam wszystkich co robią przy takich prędkościach. :)
kamar pisze:Ta, robiom, :) wiater i hałas :)
Nie do końca... Przy skórowaniu WNMG08 posuw ustawiasz w granicach 0.3mm co przy załóżmy 3000rpm dla małych średnic daje posuw roboczy 0.9m/min... Przejazdy G0 na maszynach nowej generacji to 10+m/min...


DOHC
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 6
Posty: 893
Rejestracja: 06 kwie 2007, 19:12
Lokalizacja: Pionki

Re: Modernizacja dłutownicy DAA 16

#43

Post napisał: DOHC » 04 kwie 2019, 22:49

Petroholic pisze:
04 kwie 2019, 22:41
Mimo, że jak wiadomo prędkość przejazdu ma duży wpływ na czasy obróbki to chyba idąc za głosem rozsądku zejdę w dół z prędkością :( Myślę, że 5m/min Z i 3m/min X wystarczy... Szkoda mi zarżnąć łoża... Jak będą się robiły ciepłe jaskółki i pryzma to dalej w dół...
Ale z czego miała by wynikać różnica ? Przecież drogę przebyć musi tę samą, współczynnik tarcia aż tak się z prędkością zmienia? Czy obawiasz się spadku parametrów oleju? Intryguje mnie to i nie to żebym namawiał do 10m/min bo sam mam 2.5m/min i nie narzekam, sam magazyn daje taki komfort pracy ze te odjazdy do zmiany narzędzia nawet jak trwają 5 sekund dłużej na sztukę nie robią takiej różnicy, no chyba że tych sztuk jest 10000 do zrobienia a dla każdej sztuki 10 narzędzi do wymiany.

Pozdrawiam


IMPULS3
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 40
Posty: 7549
Rejestracja: 25 gru 2010, 21:55
Lokalizacja: LUBELSKIE

Re: Modernizacja dłutownicy DAA 16

#44

Post napisał: IMPULS3 » 04 kwie 2019, 22:52

Petroholic pisze:Mimo, że jak wiadomo prędkość przejazdu ma duży wpływ na czasy obróbki


Jak się nagina masówke to może i kazda zaoszczędzona sekunda pod koniec zmiany coś tam da, ale w normalnej robocie bałbym się tak szybko jeżdzic. To jak F1 jechać do spożywczego. :) Ale co kto lubi.

Awatar użytkownika

Petroholic
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 15
Posty: 2688
Rejestracja: 08 gru 2015, 12:23
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Modernizacja dłutownicy DAA 16

#45

Post napisał: Petroholic » 04 kwie 2019, 23:02

DOHC pisze:Ale z czego miała by wynikać różnica ? Przecież drogę przebyć musi tę samą, współczynnik tarcia aż tak się z prędkością zmienia? Czy obawiasz się spadku parametrów oleju? Intryguje mnie to...
Wszystkiego po trochu... Generalnie łoża ślizgowe nie zostały wymyślone do kosmicznych prędkości i przy szaleństwach zaczynają się grzać. Podniesienie temperatury prowadnicy powoduje delikatne zacieśnienie klina co w konsekwencji zwiększa tarcie... Zwiększenie tarcia powoduje znowu skok temperatury i dalej to błędne koło napędza się samo :( Generalnie rzecz ujmując nie podklejane łoże ślizgowe przy dużych prędkościach wytrze się dużo bardziej niż łoże użytkowane "normalnie" przy tej samej liczbie zrobionych elementów... Dlatego łoża ślizgowe nowych maszyn są wyklejane. Wyklejka zmniejsza tarcie, a w razie potrzeby jest łatwiejsza do naprawy niż lite łoże :)

Dodane 2 minuty 28 sekundy:
IMPULS3 pisze:Ale co kto lubi.
Nie no samochód musi być szybki :D Maszyna ma przede wszystkim robić robotę :D


IMPULS3
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 40
Posty: 7549
Rejestracja: 25 gru 2010, 21:55
Lokalizacja: LUBELSKIE

Re: Modernizacja dłutownicy DAA 16

#46

Post napisał: IMPULS3 » 04 kwie 2019, 23:05

Petroholic pisze: Podniesienie temperatury prowadnicy powoduje delikatne zacieśnienie klina co w konsekwencji zwiększa tarcie
Ale nagrzewa sie całość więc też i ta część która "opina" jedną z prowadnic. Jeśli byłby z tym kłopot to żadna ze strugarek by nie mogła pracować ciągle-a pracują. :) I pracuja dosć szybko. Bardziej chodzi o dobre smarowanie, jeśli ono jest prawidłowe to będzie ok.


DOHC
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 6
Posty: 893
Rejestracja: 06 kwie 2007, 19:12
Lokalizacja: Pionki

Re: Modernizacja dłutownicy DAA 16

#47

Post napisał: DOHC » 04 kwie 2019, 23:15

Petroholic pisze:
04 kwie 2019, 23:02
DOHC pisze:Ale z czego miała by wynikać różnica ? Przecież drogę przebyć musi tę samą, współczynnik tarcia aż tak się z prędkością zmienia? Czy obawiasz się spadku parametrów oleju? Intryguje mnie to...
Wszystkiego po trochu... Generalnie łoża ślizgowe nie zostały wymyślone do kosmicznych prędkości i przy szaleństwach zaczynają się grzać. Podniesienie temperatury prowadnicy powoduje delikatne zacieśnienie klina co w konsekwencji zwiększa tarcie... Zwiększenie tarcia powoduje znowu skok temperatury i dalej to błędne koło napędza się samo :( Generalnie rzecz ujmując nie podklejane łoże ślizgowe przy dużych prędkościach wytrze się dużo bardziej niż łoże użytkowane "normalnie" przy tej samej liczbie zrobionych elementów... Dlatego łoża ślizgowe nowych maszyn są wyklejane. Wyklejka zmniejsza tarcie, a w razie potrzeby jest łatwiejsza do naprawy niż lite łoże :)

Dodane 2 minuty 28 sekundy:
IMPULS3 pisze:Ale co kto lubi.
Nie no samochód musi być szybki :D Maszyna ma przede wszystkim robić robotę :D
Jakich temperatur się spodziewasz ? Miałeś z tym do czynienia żeby zobaczyć to naocznie? Łoże tokarki swoje waży i zagrzanie tego o powiedzmy 10 stopni wymaga naprawdę sporo energii. Nie neguje tego co piszesz bo ma to sens ale wydaje mi się że różnica między 2-5 m nie jest jeszcze aż tak duża żeby różnica była do wychwycenia.


Pozdrawiam

EDIT

Dokładnie to co napisał impuls nawet jak spojrzysz to masa szufladki suwającej się na supporcie w stosunku do samego supportu jest znacznie mniejsza. Co do wyklejania to jak z panewkami, często panewki się zmienia bo się zużyły a wał nadal nominał.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika

Petroholic
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 15
Posty: 2688
Rejestracja: 08 gru 2015, 12:23
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Modernizacja dłutownicy DAA 16

#48

Post napisał: Petroholic » 04 kwie 2019, 23:30

DOHC pisze: wydaje mi się że różnica między 2-5 m nie jest jeszcze aż tak duża żeby różnica była do wychwycenia.
Między 2 a 5 to i owszem ale między 2 a 10 jest już zauważalna :)


DOHC
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 6
Posty: 893
Rejestracja: 06 kwie 2007, 19:12
Lokalizacja: Pionki

Re: Modernizacja dłutownicy DAA 16

#49

Post napisał: DOHC » 04 kwie 2019, 23:50

Petroholic pisze:
04 kwie 2019, 23:30
DOHC pisze: wydaje mi się że różnica między 2-5 m nie jest jeszcze aż tak duża żeby różnica była do wychwycenia.
Między 2 a 5 to i owszem ale między 2 a 10 jest już zauważalna :)
Nie narzekałbym na updaty w Twoim temacie, intrygowały mnie te Twoje wielkie serva bo u mnie pracuja 12 nm krokowce z enkoderami i błędu nigdy nie wypluły przy normalnej pracy, a u Ciebie te serwa mają pewnie 12 nm ale przy 2500 obr a nie 400 :D

Pozdrawiam


atlc
Posty w temacie: 14

Re: Modernizacja dłutownicy DAA 16

#50

Post napisał: atlc » 05 kwie 2019, 00:41

To są serwa czyli mają z grubsza ten sam moment od prawie że zera do obrotów nominalnych. W przypadku tego serwa moment zaczyna spadać od 2500 obr./min. do 5000 obr./min.
Tu masz dwa wykresy, które ładnie obrazują dlaczego serwa mają znacznie większy potencjał od krokowców.
Obrazek
Obrazek

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „INNE MASZYNY i URZĄDZENIA”