Maszyna do produkcji mini kół zębatych

Linie produkcyjne, automaty, roboty nie tylko CNC. Przeróbki, modernizacje oraz konstrukcje własne.

Moderatorzy: pitsa, MODERATORZY


Autor tematu
kundziu
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 2
Rejestracja: 28 mar 2009, 17:25
Lokalizacja: Poznań
    unknown unknown

Maszyna do produkcji mini kół zębatych

#1

Post napisał: kundziu » 28 mar 2009, 17:36

Czy ktoś może mi powiedzieć jaką maszyną można produkować kółka zębate małych i bardzo małych wymiarów i średnicy nawet 2 mm mniej więcej takich jak w przekładniach zabawek, przekładniach aparatów fotograficznych itp.



Tags:


Mariuszczs
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 2384
Rejestracja: 04 mar 2008, 08:14
Lokalizacja: Sulmierzyce
    unknown unknown

#2

Post napisał: Mariuszczs » 28 mar 2009, 17:41

Mi się wydaje że takie koła plastikowe lecą na wtryskarkach :) .


jasiu...
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 2505
Rejestracja: 14 lip 2007, 18:02
Lokalizacja: Westfalia
    unknown unknown

#3

Post napisał: jasiu... » 28 mar 2009, 18:42

Takie kółeczka są wykonywane poprzez wycinanie ich na wykrojnikach. Czasem wykrojnik jest ciekawie zrobiony i ma część kalibrującą, wówczas koło ma idealne wymiary (kółka w zegarkach).


Autor tematu
kundziu
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 2
Rejestracja: 28 mar 2009, 17:25
Lokalizacja: Poznań
    unknown unknown

#4

Post napisał: kundziu » 29 mar 2009, 18:35

Dzięki za odpowiedzi, ale myślę że są jeszcze inne sposoby. Jednym z nich jest zastosowanie odpowiedniej frezarki z bardzo małymi frezami, ale na pewno jest inna doskonalsza i szybsza metoda bo widzałem różne kółka metalowe i z tworzywa wykonane w sposób perfekcyjny. Być może zrobione były na jakieś elekrtrodrążarce i czy innym laserowum cudzie. Nie mam pojęcia.


jasiu...
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 2505
Rejestracja: 14 lip 2007, 18:02
Lokalizacja: Westfalia
    unknown unknown

#5

Post napisał: jasiu... » 29 mar 2009, 18:47

Najbardziej perfekcyjny jest odpowiedni wykrojnik. Tak się robi kółka do zegarków. Nie ma mowy o jakimkolwiek frezowaniu takich kółeczek (jak je złapiesz, jak naostrzysz frezika?). Teoretycznie mógłbyś wypalić je na drutówce, ale niestety szczelina cięcia (przecież drut musi się poruszać z luzem cięcia w materiale), a także promienie w miejscach wrębów (znowu uzależnione od średnicy drutu plus luz cięcia) wcale ciekawych efektów ci nie dadzą. Gdyby były lepsze metody, to szwajcarzy nie robiliby swoich zegarków na prasach. Oczywiście tajemnicą jest budowa wykrojnika, gdzie luz cięcia jest czasem równy zero, a czasem stempel jest minimalnie większy od otworu w matrycy. Jeszcze odpowiednia konstrukcja płyty dociskowej, a mikrozadziory usunie się poprzez bębnowanie. Co się wsypuje do bębna, oprócz kółeczek - nie wiem, ale tak się właśnie robi kółka do Omeg, czy Delban


ma555rek
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1216
Rejestracja: 14 paź 2007, 23:45
Lokalizacja: nie ważne
    unknown unknown

#6

Post napisał: ma555rek » 29 mar 2009, 22:52

jasiu... pisze:a czasem stempel jest minimalnie większy od otworu w matrycy.
bez przesady, są granice perfekcji. Co innego wykrojnik a czym innym jest wyciskanie, tłoczenie czy coś innego - przy tłoku czy stemplu niemniejszym od matrycy.
"Idealny" wykrój robi się z tzw przeciwstemplem - faktycznie nie wystepuje wtedy ukos na pionowych ściankach wykroju.
Przy cięciu z luzem wykrój zawsze jest "wyrwany" z okroju i ma te nieszczęsne deformacje
A zegarki robione są prasą bo wychodzi tanio, a nie dlatego że inaczej się nie da - ciekawe jak zrobione są matryce do wykrojników... bo skoro drutówką kółko nie wyjdzie to czym zrobili wykrojnik? Też chyba prasą?

[ Dodano: 2009-03-29, 23:55 ]
Ojciec ostatnio założył drut 0,08 bo jakieś fidrygałki wycinał - czy w kole zębatym promień wrebu jest mniejszy niż 0,1mm?
Pasjonat


wt
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 2
Posty: 386
Rejestracja: 20 gru 2008, 20:52
Lokalizacja: Przasnysz
    unknown unknown

trybiki

#7

Post napisał: wt » 30 mar 2009, 10:56

Ja takie małe kółka zębate robię na frezarce. Jak potrzeba dużej ilości to wydajniejsza jest frezarka obwiedniowa. Jak nie ma dużych wymagań jakościowych to można koło wyciąć wykrojnikiem z blachy. Zębnika nie da się wyciąć bo jest za długi. Z wykrojnika nie uzyskuje się odpowiedniej powierzchni zęba. Odpowiednią powierzchnię można uzyskać z przeciągacza zewnętrznego, który można wykonać używając przeciągacza wewnętrznego, a ten z kolei można wykonać szlifowaniem.

Awatar użytkownika

rudzik6
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 378
Rejestracja: 16 paź 2006, 21:52
Lokalizacja: pod Olsztynem
    unknown unknown
Kontakt:

#8

Post napisał: rudzik6 » 02 kwie 2009, 07:22

Widziałem gdzieś w sieci jak ktoś robił małe zębatki zegarkowe z mosiądzu, mała tokareczka a potem podzielniczka i frezowanie samodzielnie zrobionym frezkiem.

Wiesiek
próbuję budowac rower 750W, skuterek 2kW, samochodzik 2x10kW DC ETEK RT) http://ev.arbiter.pl/galeria/e-samochodzik
http://ev.arbiter.pl/galeria/e-skuterek


jasiu...
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 2505
Rejestracja: 14 lip 2007, 18:02
Lokalizacja: Westfalia
    unknown unknown

#9

Post napisał: jasiu... » 02 kwie 2009, 14:08

ja miałem okazję widzieć wykrojnik do kółek. Można wyciąć kółko z blachy grubszej, niż średnica kółka! Ten wykrojnik ma część kalibrującą, która poprzez docisk stempla i przeciwstempla w ciasnej matrycy właściwie trochę na zasadzie kucia sprawia, że dokładności uzyskiwane są w mikronach, a powtarzalność pełna.

Nie wyobrażam sobie frezowania obwiedniowego kółka o średnicy kilku milimetrów.


precyzja
Znawca tematu (min. 60)
Znawca tematu (min. 60)
Posty w temacie: 1
Posty: 74
Rejestracja: 27 lip 2008, 21:29
Lokalizacja: warszawa
    unknown unknown

małe kółka zębate

#10

Post napisał: precyzja » 11 kwie 2009, 16:50

Do 5 milimetrów to nie ma problemu i wcale nie musi to być taka miniaturowa frezarka,z mojej wiedzy wynika że pierwsze tysiąc zegarków z serii na pewno nie ma kół zębatych robionych na prasie,a ma koła frezowane,jest to robione na miniaturach frezarek,takie maszyny Robi MIKRON W Szwajcarii I Lambert we w Francji,te francuskie mają nawet suport do metody stycznej do frezowania slimacznic,na pewno porodukuja takie maszyny Rosjanie ,w Moskwie gdzie istnieje jedna z najlepszych fabryk na świecie produkujących obwiedniówki,,cała maszyna waży 150 kilogramów,taką maszyne ma człowiek w Otwocku jest to MIKRON WF 012, robi koła zębate od 2,4 milimetra średnicy ,mniejszych w zegarkach nie ma,taka maszyna jest też w fabryce wag w Lublinie i w fabryce manometrów w Świdnicy,mysle że w Polsce jest ich bardzo dużo,na pewno jest też w PCO w Warszawie

pozdrawiam
precyzja

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „INNE MASZYNY i URZĄDZENIA”