#9
Post
napisał: skoczek » 16 paź 2011, 13:15
Witam serdecznie.
Pod wieczór postaram się zrobić Ci skan z DTR-ki dwóch stron gdzie pokazany jest rysunek kół. Niestety wymiarów tam nie ma, ale one nie są "gardłowe". Myślę że spokojnie widząc je i mierząc przy maszynie będziesz w stanie je dorobić. Jak zrozumiałem to koło na wrzecionie masz a brakuje Ci tego dolnego koła wychodzącego ze skrzynki i przenoszącego moc na wrzeciono?
Co do sterowania to tam nie ma wielkiej filozofii. FWD (FYD) miała posuw przyśpieszony na sprzegłach a nie tak jak FWC (FYC) za pomocą dźwigni. Ja mam w domu FWC ale na FWD też pracowałem i z tego co pamiętam to po lewej stronie masz na przyciskach od góry do dołu:
STOP
START wrzeciona
START posuwów
IMPULS posuwów (albo załącza na tak długo jak trzymasz przycisk skrzynkę posuwów co jest przydatne przy zmianie prędkości za pomocą dźwigni by koła się dobrze wzębiły albo gdy maszyna pracuje i masz włączony posuw to wyłacza Ci same posuwy bez wyłączania obrotów wrzecina; u mnie w starszej maszynie ten przycisk jest z boku)
Na górze po prawej stronie przycisku STOP masz włączanie posuwów przyśpieszonych za pomocą sprzęgła.
Na korpusie maszyny obok dźwigni zmiany prędkości obrotowej wrzeciona masz przycisk IMPULS obrotów wrzeciona.
Sprawdziłem w DTR-ce i faktycznie tak jest.
W DTR-ce podane jest że przed pierwszym uruchomieniem należy sprawdzić czy obroty silnika zgadzają się z kierunkiem strzałki oraz ustawieniem przełącznika kierunku obrotów. Wydawać by się mogło że to mało istotne bo przełącznikiem kierunku obrotów ewentualnie zmienimy sobie kierunek wirowania wrzeciona. Okazuje się że jest to bardzo ważne bo w skrzyni posuwów znajduje się sprzęgło jednokierunkowe odpowiedzialne za posuwy przyśpieszone. Jeżeli będziesz miał odwrotnie podłączone fazy to posuwy przyśpieszone nie będą Ci działały (nie wiem czy też nie szkodzi to sprzęgłu jednokierunkowemu, aczkolwiek mojej skrzyni w której posuwy przyśpieszone muszę włączać dźwignią nie podobało się to za bardzo).
Przy skrzynce elektrycznej na dole korpusu masz wyłącznik główny, przełącznik kierunku obrotów wrzeciona, włącznik pompki chłodziwa.
To tyle moich zeznań.
Pozdrawiam, skoczek
Podstawą materialną narodu jest ziemia, przemysł i handel. Kto ziemię, przemysł i handel oddaje w ręce cudzoziemców, ten sprzedaje narodowość swoją, ten zdradza swój naród. - Hipolit Cegielski