kolejny "nowy"

Maszyny do wycinania gorącym drutem

Autor tematu
sam
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 104
Rejestracja: 07 cze 2007, 08:47
Lokalizacja: Polska

kolejny "nowy"

#1

Post napisał: sam » 12 cze 2007, 22:58

Witam Szanowne Forum
Czytam to forum od niedawna i mam wiele jeszcze do przeczytania ale od razu moją uwagę zwróciła cierpliwość z jaką doświadczeni konstruktorzy odpowiadają na wciąż powtarzające się pytania początkujących. Jako, że sam jestem dość doświadczony w zupełnie innej dziedzinie na zupełnie innym forum wiem ile dobrej woli, chęci pomocy innym i uwagi trzeba poświęcić żeby nie zniechęcić "nowych". W takich warunkach dużo łatwiej "zastartować".
Po przydługim wstępie przejdę do sedna. Nie mam żadnego doświadczenia w budowie maszyn cnc ale mimo to planuję wykonanie prostej, dwuosiowej, wycinarki do styropianu o polu pracy ok. 1300x700x300 (na jedną standardową płytę styroduru). O ile z częścią mechaniczną mam nadzieję sobie poradzić to w kwestii elektroniki i informatyki jestem mocno niepełnosprawny. Postanowiłem do elektroniki mieszać się jak najmniej, wtedy znacznie zwiększą się szansę powodzenia. W związku z tym pytanie :Gdzie szukać elementów sterowania? Czy kupić w firmie (której) tym handlującej czy może na forum się znajdzie osoba, która wykonana (oczywiście nie za darmo) działający, dobrze skonfigurowany zestaw? Jeśli kupić gotowy to który? Mam też pytanie natury materiałowej: Czy stop aluminium PA38 może być stosowany w moim przypadku? Czytałem, że stosujecie PA6, PA9 a ja mam dostęp tylko do PA38 ale za to w dość dużym asortymencie. Pytanie konstrukcyjne: Czy uda się zamiast czterech łożysk na dwóch prowadnicach na jednej stronie zastosować dwa łożyska na jednej prowadnicy i potraktować trapezową śrubę pociągową jako drugą prowadnicę? Zmniejsza się wtedy waga, cena ale i stabilność. Czy jest sens rozmyślać o takim rozwiązaniu?
Liczę na podpowiedzi.



Tagi:

Awatar użytkownika