Jaka stal na?
-
Autor tematu - Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 9
- Posty: 4688
- Rejestracja: 31 mar 2017, 19:47
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Jaka stal na?
Zgaduję że chodzi nie o stojan a o rdzeń wirnika lub ta część na której jest uzwojenie, ale jest jak ktoś wspomniał z blaszek a nie monolitu.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 5773
- Rejestracja: 14 lip 2007, 19:02
- Lokalizacja: Westfalia
Re: Jaka stal na?
Dlatego ktoś wymyślił, żeby pręty na niektóre wyroby wcześniej ulepszać. Przy okazji likwiduje się naprężenia spowodowane zgniotem podczas przeciągania, czy walcowania prętów. A co do azotowania, to tą obróbkę stosuje się (gazowe na czarno) nawet do obudów narzędzi (np. gniazda pod płytki). Bo jest akceptowalnie tania, trwała wzmacnia powierzchnię i zabezpiecza przed rdzą. To nie to samo, co czernienie. Części samochodów też się tak azotuje.
Oczywiście że zamiast słowa wirnik użyłem słowa stojan. Nie będę się wypierał jak ministra edukacji. Nie wiem, jak wygląda to w waszych silnikach, ale sprawdziłem. Magnes łapie się wirnika, a więc chyba nie nierdzewka.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 7619
- Rejestracja: 25 gru 2010, 21:55
- Lokalizacja: LUBELSKIE
Re: Jaka stal na?
jasiu... pisze:Dlatego ktoś wymyślił, żeby pręty na niektóre wyroby wcześniej ulepszać.
Dla azotowania ulepsza się w okolice 45HRC, natomiast te handlowe są w okolicy 30 HRC. I azotowanie tu nic by nie dawało bo nie ma takiej potrzeby tego robić dla osi silnika.
jasiu... pisze: Przy okazji likwiduje się naprężenia spowodowane zgniotem podczas przeciągania, czy walcowania prętów.
Jak Ty tak wszedzie te naprężenia widzisz to aż dziwne że w ogóle coś się robi z prętów walcowanych.
Nie spotkałem się z materiałami ulepszonymi po przeciaganiu. Zazwyczaj są one łuszczone a ta obróbka nie wprowadza naprężeń. Nie wiem jak jest z drutem na sprężyny czy jest on ulepszany po procesie przeciągania. Nie ważne, bo to nie o tym.
jasiu... pisze:Magnes łapie się wirnika, a więc chyba nie nierdzewka.
Bo to musi być stal miękka. Jak kojarzę to krzemowa. Stale twarde bardziej się magnesują a to jest nieporządany efekt w silnikach/transformatorach. Powinieneś to wiedzieć szlifując detale na stole magnetycznym. Te miekkie się tak nie namagnesowują jak te twardsze.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 3775
- Rejestracja: 21 kwie 2011, 10:58
- Lokalizacja: ::
Re: Jaka stal na?
To niedopuszczalny błąd, wynikający z braków w edukacji. A przynajmniej tak mówiłeś w temacie "Wreszcie", gdy ja zrobiłem małą literówkę.
Nie wiesz o czym mówisz. Jakbyś faktycznie miał w ręku wirnik silnika krokowego (najpopularniejszego, czyli hybrydowego) to pierwsze co byś zauważył to to że on sam jest magnesem.
Nie musi, a nawet pewnie nie jest.
Wirnik w silniku krokowym zawiera magnes, a więc stal twardą!
Inna sprawa że cały wirnik nie jest jednolitym magnesem, lecz składa się z magnesu (jednoczęściowego) oraz uzębienia i te być może jest z blach.
Miałem Ci już wcześniej zwrócić uwagę gdy pisałeś o blachach, ale w sumie nie wiem czy w silniku krokowym część uzębiona może nie być z blach.
Ale teraz pojechałeś za daleko, to prostuję. Może i muszą to być blachy, ale na pewno mogą to być blachy z materiału magnetycznie twardego.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 7619
- Rejestracja: 25 gru 2010, 21:55
- Lokalizacja: LUBELSKIE
Re: Jaka stal na?
Jak trzeba to prostuj. Od tego jest forum.atom1477 pisze:Ale teraz pojechałeś za daleko, to prostuję.

-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 3775
- Rejestracja: 21 kwie 2011, 10:58
- Lokalizacja: ::
Re: Jaka stal na?
Fakt, napisałem pochopnie że to jest stal.
Jednak ma wymogu żeby nie były ze stali. Producenci stosują takie magnesy jakie chcą, więc może i stalowe się trafiają. Na pewno jednak jest to materiał magnetycznie twardy.
Jednak ma wymogu żeby nie były ze stali. Producenci stosują takie magnesy jakie chcą, więc może i stalowe się trafiają. Na pewno jednak jest to materiał magnetycznie twardy.