Jak powielić taki detal?

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce metalu ręcznej jak i za pomocą CNC

IMPULS3
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 4547
Rejestracja: 25 gru 2010, 21:55
Lokalizacja: LUBELSKIE

#11

Post napisał: IMPULS3 » 09 paź 2017, 17:52

atlc pisze:Jeżeli każdy otwór ma inny kąt to druga strona tego sita musi wyglądać zupełnie inaczej od tej ze zdjęcia, bo nie będzie zachowany równy szyk otworów.
Myślę ze są pochylone tylko po to aby polepszyć proces cięcia. Wiec raczej wszystkie otwory są pochylone w stosunku do ostrza noża tnącego.


Zapytałam dziecko niosące świeczkę: — Skąd pochodzi to światło? Chłopczyk natychmiast ją zdmuchnął. — Powiedz mi, dokąd teraz odeszło — odparł. — Wtedy ja powiem ci, skąd pochodzi.
/Jonathan Carroll/

Tagi:


logopeda
Znawca tematu (min. 60)
Znawca tematu (min. 60)
Posty w temacie: 1
Posty: 92
Rejestracja: 04 gru 2013, 08:31
Lokalizacja: Poznań

#12

Post napisał: logopeda » 09 paź 2017, 18:22

Ja tylko pozwolę sobie rozwinąć bardzo dobry pomysł Kol.atlc
- skanujesz górę i dół na jakimś kombajnie biurowym w dużej rozdzielczości (u siebie w robocie mam max 600dpi rozdzielczości rzeczywistej) co przy tej skali da wynikową dokładność rzędu 0,1mm (wiem bo sam kombinuję często w ten sposób z dobrym rezultatem) i dwa takie skany przekształcasz na oddzielne wektory. Tutaj uwaga - wyłącznie ręcznie - automaty "wektoryzujące" zamiast okręgów często generują splajny co nie potrzebnie obciąży model no i później CAM-a. Jak już masz górę i dół to w programie CAD (nie wiem jaki posiadasz) zrobienie modelu zajmie chwilę - nawet przy założeniu że każdy otwór jest pod innym kątem-piszę tu o solidworks i opcji "wycięcie przez wyciągnięcie po profilach".
Z takim "czystym" modelem od razu do CAM-a skoro masz 5-osi....no i jest na zawsze :) W stosunku do skanowania 3d znacznie taniej i myślę że ostatecznie wyjdzie szybciej i bardziej dokładnie...


atlc
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 3
Posty: 423
Rejestracja: 28 lip 2010, 17:37
Lokalizacja: Warszawa

#13

Post napisał: atlc » 09 paź 2017, 20:08

Kolego Impuls ja to wiem, to bardziej taka retoryka, co by było gdyby. Nikt nie zadał by sobie celowo tyle trudu, żeby produkować bez potrzeby element gdzie każdy otworek ma inny kąt.
Co do metody ze skanerem to używam jej do powielania wszelkiego rodzaju krzywek, gdzie pomiary suwmiarką ograniczają się do złapania jednego czy dwóch wymiarów pozwalających sprawdzić poprawność wymiarów utworzonej krzywej.
Nie mniej w tym przypadku najlepszymi przyrządami będzie suwmiarka, kątomierz i cad.


IMPULS3
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 4547
Rejestracja: 25 gru 2010, 21:55
Lokalizacja: LUBELSKIE

#14

Post napisał: IMPULS3 » 09 paź 2017, 22:49

atlc pisze:Kolego Impuls ja to wiem, to bardziej taka retoryka, co by było gdyby.
Ja wiem że Ty wiesz, :) zacytowalem aby rozszerzyć Twoją odpowiedz a nie się jej czepiać bo napisałeś oczywiście jak najbardziej dobrze. :)
Zapytałam dziecko niosące świeczkę: — Skąd pochodzi to światło? Chłopczyk natychmiast ją zdmuchnął. — Powiedz mi, dokąd teraz odeszło — odparł. — Wtedy ja powiem ci, skąd pochodzi.
/Jonathan Carroll/


JedrzejC
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 4
Rejestracja: 13 paź 2017, 08:30
Lokalizacja: WLKP

#15

Post napisał: JedrzejC » 13 paź 2017, 09:41

Wtrące się, może laickie oko coś pomoże. Otwory mają inny kąt pochylenia i zależy on od odległości otworu od środka "sitka" (od rzędu w którym otwory się znajdują). Najbliżej środka otwory są wywiercone pod pewnie pod kątem prostym, czym dalej od środka otwory są nawiercane pod coraz większym kątem. Chodzi o to aby przemiał mięcha był jak najszybszy i najłatwiejszy. W mięsnym jak wam mielą mięcho można działanie takiego sitka zaobserwować na żywo :) Nie wiem jak na CNC, ale myślę że dobra wiertarka stołowa pozwoliła by takie sitko zrobić w 2-3 godziny, tylko najpierw trzeba zmierzyć kąty w każdym rzędzie, przy czym należy pamiętać że sitko ma górę i dół.


Autor tematu
czk
Czytelnik forum poziom 3 (min. 15)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 15)
Posty w temacie: 4
Posty: 17
Rejestracja: 05 gru 2014, 11:49
Lokalizacja: Olsztyn

#16

Post napisał: czk » 23 paź 2017, 08:29

Panowie, dziękuję za chęć pochylenia się nad tym problemem, przepraszam, że dopiero odpisuję, ale byłem na wyjeździe.

Zrobiłem skany, tak jak sugerowaliście, wrzuciłem je tutaj https://ufile.io/jpid8, abyście mieli lepszy pogląd sytuacji.

Będę próbował to wektoryzować, w jakim programie najłatwiej to zrobić? Jak widać na skanach te otwory to bardziej łezki niż okręgi, ponieważ tak przechodzi przez nie wiertło.


lobelo
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 1
Rejestracja: 09 lis 2017, 14:38

Re: Jak powielić taki detal?

#17

Post napisał: lobelo » 09 lis 2017, 14:42

ZW3D ma opcję wyciągnięcia z obrotem:) W solidworksie takiej opcji nie widzę ale na pewno też da się to zrobić. ZW3d mozna zdobyć jako trial.

rysunek: Obrazek

Aha, moja stacja robocza mocno się zamuliła przy generowaniu tej bryły więc na "byle czym" może być ciężko.

Powód takiego a nie innego wykonania jest prosty, sito tak zrobione samo się przepycha. Prostopadłe otwory nie bedą się tak udrażniać.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka metali”