Jak pospawac aby nie posciagalo ??

Spawalnictwo i obróbka cieplna

Autor tematu
blasterpl
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 4
Posty: 1671
Rejestracja: 13 sty 2012, 18:49
Lokalizacja: jelenia gora

Jak pospawac aby nie posciagalo ??

#1

Post napisał: blasterpl » 14 lut 2020, 08:04

Buduje stół spawalniczy , blat ze stali S355 o wymiarach 1000x1500x16 . Nogi to profil 80x80x3 . Jak położyć spawy żeby nie powyginało blatu :?: , da się to w ogóle wykonać :shock:



Awatar użytkownika

Zienek
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 3242
Rejestracja: 13 gru 2008, 19:32
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Jak pospawac aby nie posciagalo ??

#2

Post napisał: Zienek » 14 lut 2020, 10:21

Nie powiem, czyj to stół :) Ale jest bardzo dobrze wykonany. Jest bardzo płaski. Bardzo ułatwia życie w Prototypujemy.pl

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Autor tematu
blasterpl
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 4
Posty: 1671
Rejestracja: 13 sty 2012, 18:49
Lokalizacja: jelenia gora

Re: Jak pospawac aby nie posciagalo ??

#3

Post napisał: blasterpl » 14 lut 2020, 16:56

Stół fajny , ale aż takiego wypasu to mi nie potrzeba. Zaryzykowałem i pospawałem , nic nie pokrzywiło :) . Cykałem po ≈ 2cm spawu i dmuchałem powietrzem.


piromarek
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 749
Rejestracja: 08 maja 2007, 08:05
Lokalizacja: Chodzież

Re: Jak pospawac aby nie posciagalo ??

#4

Post napisał: piromarek » 14 lut 2020, 17:36

Wyszło mi że ze 200 kilogramów to waży sam blat.
Zrobiłeś jakieś kółka do przetaczania tego czołgu ? :-)

Masz jakieś zdjęcia gotowego ?


Autor tematu
blasterpl
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 4
Posty: 1671
Rejestracja: 13 sty 2012, 18:49
Lokalizacja: jelenia gora

Re: Jak pospawac aby nie posciagalo ??

#5

Post napisał: blasterpl » 14 lut 2020, 19:36

Kółek nie będzie ale poprzeczki wzmacniające nogi są wspawane tak , ze można go podnieść paleciakiem . Fotke cyknę jak go postawie na nogi bo narazie lezy na plecach.


Autor tematu
blasterpl
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 4
Posty: 1671
Rejestracja: 13 sty 2012, 18:49
Lokalizacja: jelenia gora

Re: Jak pospawac aby nie posciagalo ??

#6

Post napisał: blasterpl » 18 lut 2020, 20:55

Jednak zdecydowałem się na kolka.
Obrazek


33jannowak
Stały bywalec (min. 70)
Stały bywalec (min. 70)
Posty w temacie: 1
Posty: 77
Rejestracja: 08 mar 2016, 00:55
Lokalizacja: Jędrzejów

Re: Jak pospawac aby nie posciagalo ??

#7

Post napisał: 33jannowak » 18 lut 2020, 22:34

Te koła pod wpływem ciężaru wygniatają się, dlatego warto co jakiś czas nieco przesunąć.


DOHC
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 845
Rejestracja: 06 kwie 2007, 19:12
Lokalizacja: Pionki

Re: Jak pospawac aby nie posciagalo ??

#8

Post napisał: DOHC » 18 lut 2020, 23:19

Zienek pisze:
14 lut 2020, 10:21
Nie powiem, czyj to stół :) Ale jest bardzo dobrze wykonany. Jest bardzo płaski. Bardzo ułatwia życie w Prototypujemy.pl

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Zrobiło mi się trochę więcej miejsca i taki stół to pierwsze co chcę kupić. Dlaczego zdecydowaliście się na system 28 a nie 16 ? Obawa że ściski z 16 mm trzpieniem będą za delikatne?

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Spawalnictwo i obróbka cieplna”