Jak pospawac aby nie posciagalo ??

Spawalnictwo i obróbka cieplna
Awatar użytkownika

Zienek
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 3381
Rejestracja: 13 gru 2008, 19:32
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Jak pospawac aby nie posciagalo ??

#11

Post napisał: Zienek » 20 lut 2020, 12:32

Dla nielubiących czytać: Dla spawaczy - stół spawalniczy to zbawienie.

Dla lubiących czytać:

Dużo rzeczy - kątowników, łap, można wykonać korzystając z lasera, migomatu i kątówki, bo oryginalne przydasie to magnesówki, ani wytaczarki też nie widziały ;)

Ściski - obawiam się, że równie niewymagającym sprzętem można poprzerabiać handlowe produkcje, żeby sobie zrobić uzbrojenie stołu.

Użytkowość:
Ustawianie czegokolwiek do kątów prostych i nietypowych jest bajecznie szybkie w porównaniu do pracy na arkuszu blachy 10mm.

Kalkulacja:
Jakby policzyć, że Twoja stawka na utrzymanie firmy to 80 zł (przy pracy za 80 zł masz 12000 zł - zus - hala - podatki = jakieś ~6.000 "wypłaty") i spawasz i codziennie oszczędzasz jedną godzinę i ból głowy przy ostawianiu kątów - stół za 8000 netto zwraca się po 5 miesiącach.

1 godzina dziennie za 80 zł = 1600 zł miesięcznie (20 dni pracujących/miesiąc).

Kwoty są szacunkowe i subiektywne. Każdy powinien podstawić swoje koszty miesięczne związane z prowadzoną działalnością i swoje oczekiwania finansowe. Koszty materiałów nie zostały uwzględnione w szacunku.

ERGO:
Dla spawaczy - zbawienie.




staneley
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 1
Posty: 67
Rejestracja: 16 paź 2018, 22:00

Re: Jak pospawac aby nie posciagalo ??

#12

Post napisał: staneley » 24 paź 2020, 22:14

Obrazek Podłączę się do tematu , bo mam taki sam problem . Robię podstawę do małej frezarki z ceownika szerokości 200mm. Chcę wspawać żebro wzmacniające tak jak na zdięcu , czoła z blachy gr 20 mm oraz żeby zamknąć profil dam płaskowniki spawane do żebra i do krawędzi ceownika, wystające poza ceownik 25mm i to będzie spód podstawy. Pytanie teraz jak to pospawać żeby sie jak naj mniej odkształciło, czy połapać sobie wstępnie np. co 30 mm a później położyć spoinę ciągłą ,czy spawać spoiną przerywaną . Czoła pospawam spoiną ciągłą bo będą stanowić przedłużenie podstawy. Płaszczyzny będę później oczywiście frezował , ale im mniej będę musiał zebrać tym lepiej.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Spawalnictwo i obróbka cieplna”