HARDOX 450

Dyskusje na temat przecinarek plazmowych i gazowych sterowanych numerycznie.

Autor tematu
gmaster
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 2
Posty: 37
Rejestracja: 06 lut 2008, 15:45
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

HARDOX 450

#1

Post napisał: gmaster » 15 paź 2008, 15:00

Mam do popalenia blaszkę hardox 450 o grubości 12 mm.
Czy szanowni forumowicze dadzą mi jakieś wskazówki co do palenia tego typu blachy?
Czy na coś muszę szczególnie zwrócić uwagę?



Tagi:


undy
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 1
Posty: 33
Rejestracja: 19 maja 2008, 22:46
Lokalizacja: Internet

#2

Post napisał: undy » 15 paź 2008, 18:59

ostatnio palilem hardoxa =10 .. niewiem czy to byla 450 czy cos ale troche zwolnilem i szlo jak zwykla 10 :]

Awatar użytkownika

cnccad
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 9
Posty: 3540
Rejestracja: 24 gru 2006, 11:54
Lokalizacja: już tylko Mysłowice
Kontakt:

#3

Post napisał: cnccad » 19 paź 2008, 12:14

450 .... tak na pewno wolniej ale zalecam przy cięciu wstępnie te blachę podgrzać gdyż jak nazwa wskazuje to jest trudno scieralna utwardzona stal.
jak będą elementy szły do gięcia to zachowaj kierunek walcowania. P prostu Ci się złamie.
Jak tniesz plazmą to OK. ale jak gazowo to podgrzej ją....do ok 150C by się wolniej odprężała.
Kazdą twardą stal lepiej jak technologia nie wymaga inaczej podgrzewać.
Pozdrawiam.

Każda praca ma swoją wartość a zaniżanie jej wartości jest brakiem szacunku do pieniędzy i samych siebie.


Autor tematu
gmaster
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 2
Posty: 37
Rejestracja: 06 lut 2008, 15:45
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

#4

Post napisał: gmaster » 21 paź 2008, 10:27

paliłem plazmą i w sumie nie było większych problemów - o dziwo szło lepiej niż palenie zwykłej blaszki.
Zero odkształceń i praktycznie idealna krawędz :)

Awatar użytkownika

cnccad
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 9
Posty: 3540
Rejestracja: 24 gru 2006, 11:54
Lokalizacja: już tylko Mysłowice
Kontakt:

#5

Post napisał: cnccad » 21 paź 2008, 15:10

tak jak pisałem ... plazma nie ma problemu.
A czy wicie dlaczego mniej się utwardza krawędź po plaźmie ??
Dlaczego nie traci się na szybkości ??
dlaczego ukos wychodzi o ok. 25% mniejszy ??
Tem. łuku to ok.8000C , więc dużo wysza niż płomienia gazowego.
Pozdrawiam.

Każda praca ma swoją wartość a zaniżanie jej wartości jest brakiem szacunku do pieniędzy i samych siebie.


voytec0102
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 1
Posty: 19
Rejestracja: 08 sie 2007, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz

#6

Post napisał: voytec0102 » 07 lis 2008, 17:50

www.hardox.com
dużo informacji technicznych i wsazówek na temat cięcia hardoxu i innych.


boy
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 3
Posty: 45
Rejestracja: 22 paź 2007, 20:53
Lokalizacja: Wrocław

#7

Post napisał: boy » 27 lis 2008, 21:42

Hardox to blacha trudnościeralna, podwyższona wytrzymałość, podwyższona twardość. Zawartość węgla 0,15 - 0,39% więc się hartuje! Nie wolno jej chłodzić w wodzie po cięciu!

Tnie się zupełnie normalnie, parametry jak do blachy czarnej, może ciut obniżone. Przy cięciu gazowym - mała prędkość, duża strefa wpływu ciepła - materiał się odpuszcza, czyli zmiękcza. Przy cięciu plazmą masz większą prędkość, a co za tym idzie, strefa wpływu ciepła jest dużo mniejsza, materiał zachowuje swoje właściwości wytrzymałościowe. Na krawędziach może się utwardzić, jeżeli zostanie za szybko schłodzona. Co do ukosowania, to raczej skład chemiczny nie ma wpływu, zdaje Ci się, ukos będzie taki sam.


BartekT.
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 1
Posty: 28
Rejestracja: 14 gru 2008, 15:53
Lokalizacja: Lublin

#8

Post napisał: BartekT. » 14 gru 2008, 15:58

Witaj

Przecinałem płyty o ile pamiętam własnie 12mm z Hardox 500. Plazmą ciąłem arkusz na pasy i nie było problemu, ładnie się układał, nie dokształcał i krawędzie były ok (HPR260 palnik 130A) WJS wycinałem jakieś okręgi z prostokątnymi wcięciami i też bez najmniejszego problemu.
pzdr

Awatar użytkownika

cnccad
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 9
Posty: 3540
Rejestracja: 24 gru 2006, 11:54
Lokalizacja: już tylko Mysłowice
Kontakt:

#9

Post napisał: cnccad » 15 gru 2008, 16:52

boy pisze:Hardox to blacha trudnościeralna, podwyższona wytrzymałość, podwyższona twardość. Zawartość węgla 0,15 - 0,39% więc się hartuje! Nie wolno jej chłodzić w wodzie po cięciu!

Tnie się zupełnie normalnie, parametry jak do blachy czarnej, może ciut obniżone. Przy cięciu gazowym - mała prędkość, duża strefa wpływu ciepła - materiał się odpuszcza, czyli zmiękcza. Przy cięciu plazmą masz większą prędkość, a co za tym idzie, strefa wpływu ciepła jest dużo mniejsza, materiał zachowuje swoje właściwości wytrzymałościowe. Na krawędziach może się utwardzić, jeżeli zostanie za szybko schłodzona. Co do ukosowania, to raczej skład chemiczny nie ma wpływu, zdaje Ci się, ukos będzie taki sam.

Kolego boy … nie odpuszcza a jeszcze bardziej utwardza !!
Wpływ ciepła przy cięciu gazowym i powierzchni materiału powoduje to że blacha się utwardza. Sprawdziłem to twardościomierzem zaraz po ostudzeniu naturalnym. Ba … powstały nawet bardzo drobne wady.
Pozdrawiam.

Każda praca ma swoją wartość a zaniżanie jej wartości jest brakiem szacunku do pieniędzy i samych siebie.


boy
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 3
Posty: 45
Rejestracja: 22 paź 2007, 20:53
Lokalizacja: Wrocław

#10

Post napisał: boy » 16 gru 2008, 11:31

Też już zdążyłem sprawdzić, po cięciu gazem dało radę obrabiać, zabrakło mi 2 szt i dociąłem je plazmą, połamałem 2 pogłębiacze z monolitu węglika...

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Przecinarka Plazmowa CNC, Gazowa”