Gwintowanie otworu nieprzelotowego

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce metalu ręcznej jak i za pomocą CNC

Pneumokok
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 5
Posty: 540
Rejestracja: 28 gru 2009, 15:56
Lokalizacja: Miasto nieudaczników

Re: Gwintowanie otworu nieprzelotowego

#21

Post napisał: Pneumokok » 10 cze 2018, 13:10

Mówię, że to niewykonalne i nie potrafię tego zrobić. Niech mi pokaże jak to robi i że mu to wyszło, to się zamknę i będę robić tak samo. Dla większej części konstruktorów z którymi miałem do czynienia, jakiekolwiek podstawy obróbki skrawaniem to niestety czarna magia :(.


Jeżeli pomogłem kliknij pomógł :)


Areo84
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 782
Rejestracja: 26 gru 2009, 09:33
Lokalizacja: Lubelskie

Re: Gwintowanie otworu nieprzelotowego

#22

Post napisał: Areo84 » 10 cze 2018, 17:50

A o odkształceniach plastycznych przy gwintowaniu gwintownikiem chyba ten klient który czepił się tego wiertła 6,6mm pod M8 to nie słyszał.
Takim wiertłem można jechać, ale w mosiądzu, żeliwie, brązie, itp. W stali powinno się wiercić troszkę więcej niż średnica gwintu na gotowo. Te nieznaczne odkształcenia plastyczne przy gwintowaniu podniosą go nieco także wcale nie będzie za luźno. Przy ciaśniejszym otworze ten materiał już nie ma gdzie się unosić, klinuje obciążając znacznie gwintownik , stąd taka niska jego żywotność. W tym przypadku powinno być wiertło 6,8mm i tego się trzeba trzymać (chyba że mniejsze przeszlifowane tak że rozbija)
Dziwię się że kolega ulega klientom w takich sprawach. Ja wyznaję zasadę że klient który wie wszystko najlepiej i uparcie obstaje przy swoim, chociaż nie ma pojęcia to klient którego trzeba zbyć :)


Autor tematu
blasterpl
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 9
Posty: 1582
Rejestracja: 13 sty 2012, 18:49
Lokalizacja: jelenia gora

Re: Gwintowanie otworu nieprzelotowego

#23

Post napisał: blasterpl » 14 cze 2018, 20:30

Temat wydaje się rozwiązany , dziś gwintowałem wygniatakiem , zrobiłem ok. 160 gwintów i robię dalej . Wiec przechodzę na wygniatak. Oprócz zalet które wspominali koledzy widzę jeszcze dwie , nie ma wiórów , nic nie zostaje w otworze , mniej przedmuchiwania po obróbce. No i idzie szybciej niż gwintownikiem , kilka sekund urwane na detalu.

Awatar użytkownika

Pirat
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 299
Rejestracja: 12 lut 2017, 14:28
Lokalizacja: Lódź

Re: Gwintowanie otworu nieprzelotowego

#24

Post napisał: Pirat » 14 cze 2018, 22:53

Jakiej średnicy użyłeś wiertła pod wygniatak, ja też mam do nagwintowania kilkaset gwintów m8, ale w stali 40hmt(30 hrc). Pierwszy raz będę gwintował wygniatakiem i nie wiem co z tego wyjdzie.


Autor tematu
blasterpl
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 9
Posty: 1582
Rejestracja: 13 sty 2012, 18:49
Lokalizacja: jelenia gora

Re: Gwintowanie otworu nieprzelotowego

#25

Post napisał: blasterpl » 15 cze 2018, 08:07

Zalecane wiertło pod M8 to ø 7.45 , ja używam ø 7.4 otwór wychodzi ± 7.43 a gotowy gwint ± 6.82
Ostatnio zmieniony 15 cze 2018, 08:32 przez blasterpl, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika

WZÓR
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 6
Posty: 6144
Rejestracja: 01 sty 2009, 20:01
Lokalizacja: Oława

Re: Gwintowanie otworu nieprzelotowego

#26

Post napisał: WZÓR » 15 cze 2018, 08:17

Pirat pisze:
14 cze 2018, 22:53
Jakiej średnicy użyłeś wiertła pod wygniatak, ja też mam do nagwintowania kilkaset gwintów m8, ale w stali 40hmt(30 hrc). Pierwszy raz będę gwintował wygniatakiem i nie wiem co z tego wyjdzie.
Poczytaj tu:

gwintowanie-wygniatakiem-t31991.html

Mariusz.
Kiedyś traktowałem ludzi dobrze... , teraz z wzajemnością!


CFA
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 2
Posty: 1223
Rejestracja: 28 wrz 2009, 11:00
Lokalizacja: Wrocław

Re: Gwintowanie otworu nieprzelotowego

#27

Post napisał: CFA » 15 cze 2018, 08:18

blasterpl pisze:
15 cze 2018, 08:07
Zalecane wiertło pod M8 to ø 7.45 , ja używam ø 7.4 otwór wychodzi ± 7.43 a gotowy gwint ± 7.82
Chyba 6,82 (otwór wewn). Jakie masz parametry na tym wygniataniu?


Autor tematu
blasterpl
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 9
Posty: 1582
Rejestracja: 13 sty 2012, 18:49
Lokalizacja: jelenia gora

Re: Gwintowanie otworu nieprzelotowego

#28

Post napisał: blasterpl » 15 cze 2018, 08:27

Juz poprawiłem na 6.82
Przyjąłem bezpieczne Vc 20 czyli w połowie zalecanego co dla M8 daje S790 , F987.5
Schowek01.jpg

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka metali”