Grawerowanie w Aluminium PA11

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce metalu ręcznej jak i za pomocą CNC

Autor tematu
Johnny
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 242
Rejestracja: 24 sty 2010, 19:08
Lokalizacja: Dębica

Grawerowanie w Aluminium PA11

#1

Post napisał: Johnny » 11 cze 2012, 13:28

Witam,
Próbuję grawerować w alu PA11. Frezuję frezem 1,5mm 2 piórowym z zaokrąglonym czołem - problem polega na tym, że na dnie rowka są widoczne ślady jakby frez się uślizgiwał podczas jazdy (chłodzę Emulgolem ES-12). Może to wina chłodziwa? Może to wina freza? Czy któryś z tych poniżej będzie lepszy? Mają to być tylko frezowane prostokątne ramki. Może ktoś miał do czynienia z poniższymi frezami i Alu. Proszę o pomoc.
1) http://allegro.pl/frez-frezy-proste-1-2 ... 41911.html - tutaj myślałem o 4 piórowym 2mm
2) http://allegro.pl/profesjonalny-frez-z- ... 68369.html - albo tymi

Co sądzicie?



Tagi:

Awatar użytkownika

rockykon
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 2
Posty: 893
Rejestracja: 13 maja 2005, 22:24
Lokalizacja: Wawa

#2

Post napisał: rockykon » 11 cze 2012, 14:36

Frezy z 2 linku nie nadają sie do frezowania alu, to są trezy do laminatu, do twardych sypkich materiałów, alu zaklei sie po kilku mm.
Sprawdzają sie czasem w dremelkiem jak trzeba rozfrezować jakiś otwór (zamiast pilnika)

Natomiast frezy z 1 linku są z hss, poszukaj podobnych ale z węglika, i będziesz zadowolony.

Możesz pokazać frez którego używasz?
Szukałem takich do alu, i niestety nic nie znalazłem z zaokrąglonym łbem, jedynie co szło to drewno i tworzywo.

Awatar użytkownika

zacharius
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 2545
Rejestracja: 04 paź 2007, 01:32
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#3

Post napisał: zacharius » 11 cze 2012, 14:44

takimi z 2go linku frezowałem twarde stopy alu (fortala i coś tam jeszcze) i szlo całkiem cacy aczkolwiek owszem dobranie właściwych parametrów do niego wymaga trochę wprawy
Nie otrzymasz koni wyścigowych krzyżując dwa osły


egi
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 1
Posty: 66
Rejestracja: 01 maja 2010, 08:32
Lokalizacja: katowice

#4

Post napisał: egi » 11 cze 2012, 17:22

Odpowiednie narzędzie to pierwsza sprawa czyli frez pełnowęglikowy, druga sprawa to chłodziwo zamiast emulgolu użyj WD 40 lub coś podobnego.
Pozdro Seb


Dudi1203
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1350
Rejestracja: 07 sty 2009, 18:42
Lokalizacja: Pabianice

#5

Post napisał: Dudi1203 » 11 cze 2012, 21:27

Poszukaj frezów kemmer, jadą alu aż miło.


Bbuli
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 856
Rejestracja: 10 mar 2007, 19:43
Lokalizacja: Rumia

#6

Post napisał: Bbuli » 11 cze 2012, 21:59

Witam.Coś tu się nie zgadza.Chcesz grawerować a jedziesz frezem z promieniem.
Dalej piszesz,że chcesz wycinać ramki.Czyli nie grawerujesz tylko frezujesz-wycinasz.
Do tego typu operacji -jeśli ma być budżetowo zastosuj frez dwu piórowy pełnowęglikowy.Poczekaj a na alledrogo znowu wystawi się kolo z frezikami po 11 zeta.
W tej cenie są zadawalajaco dobre.
Ja często-nawet bardzo często tnę Pa 11R-( prawdziwa glina )frezami Guhring 3mm Hss dwa pióra po 25 zeta.Są bardzo dobre i ciche.Ale dykty leję do oporu.


Autor tematu
Johnny
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 242
Rejestracja: 24 sty 2010, 19:08
Lokalizacja: Dębica

#7

Post napisał: Johnny » 11 cze 2012, 23:05

@Bbuli - ja nie chce wycinać tylko grawerowac ramki na głębokość około 0.2 mm
@rockykon http://allegro.pl/frez-frezy-proste-1-2 ... 41911.html - takich 1,5 mm 2 piorowych tylko z zaokrągonym czołem - niestety Pan już nie sprzedaje ich


tvirco
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 1
Rejestracja: 24 paź 2017, 10:27
Lokalizacja: Wrocław

Aluminium PA11

#8

Post napisał: tvirco » 24 paź 2017, 10:48

Podepnę się,
Proszę o doradzenie - wybór frezu do cięcia PA11 grubość 5 i 8 mm

Potrzebuję wyciąć/przeciąć aluminium by wyciąć odpowiednie elementy a w nich wyciąć również otwory.

Przyklad wycinanych elementów:

Obrazek

Z gory dziękuje za pomoc.
pozdrawiam
Tomasz

Awatar użytkownika

rockykon
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 2
Posty: 893
Rejestracja: 13 maja 2005, 22:24
Lokalizacja: Wawa

#9

Post napisał: rockykon » 25 paź 2017, 23:36

Do takich prac zlecilbym na laser. Jak frez to jednopiurowy.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka metali”