Frezowanie płyty szklano-epoksydowej

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce tworzyw sztucznych ręcznej jak i za pomocą CNC
Awatar użytkownika

Autor tematu
Nunak91
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 5
Rejestracja: 14 lis 2022, 07:17

Frezowanie płyty szklano-epoksydowej

#1

Post napisał: Nunak91 » 05 gru 2022, 17:36

Czy ma ktoś doświadczenie w frezowaniu płyt szklano-epoksydowych (kompozyt z mat z włókna szklanego i żywicy epoksydowej)? Grubość materiału to 6 mm. Do wycięcia są zębatki, które mają małe otwory. Frez węglikowy dwupiórowy pozytyw 3 mm wytrzymał jedno przejście na głębokości 3 mm i się złamał. Już wiem, że zbieranie takiej ilości materiału takim frezem nie ma sensu. Ten sam frez daje radę wyciąć kilkanaście zębatek przy zastosowaniu wycinania helikalnego z przybieraniem 1.6 mm, posuw 1800 mm/min, 22000 obrotów. Max obroty to 24000. Przy tym tempie 5 zębatek wycina w jakieś 1,5 h. W zębatce jest sporo otworów o średnicy 3,5 mm.
Jakieś pomysły na przyspieszenie wycinania?



Wróć do „Obróbka tworzyw sztucznych”