frezowanie otworów frezem

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce metalu ręcznej jak i za pomocą CNC

Autor tematu
Mańcyk
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 3
Rejestracja: 25 lut 2017, 10:55
Lokalizacja: ze wsząd

frezowanie otworów frezem

#1

Post napisał: Mańcyk » 26 lut 2017, 12:44

witam
jestem świeżakiem frezerskim , więc proszę o wyrozumiałość :), pracuję/uczę się od 2 tygodni :)
chciał bym się dowiedzieć na temat parametrów zagłębiania w materiał powiedzmy stal
ap
posuw wgłębny

np:
chciał bym wykonać otwór fi 8 głęboki na 10mm
frezem powiedzmy śr. 6 węglik no name 4 ostrza (zwykły ani wyk ani zgrubny)
nie ma wywierconego wstępnie otworu wiertłem
załużmy , że posuw frezowania dam 1000
jakie parametry powinienem dać na posuw zagłębiania powiedzmy procentowo do posuwu
frezowania
zagłębianie powiedzmy wahadłowe
jakie ap?

czy jest jakaś zasada powiedzmy , że jak posuw frezowania jest: a, to posuw zagłębiania
jest: a- jakiś procent?np 1000-30% ?

jak oblicza się ap?
ze średnicy freza?

a może zamiast zagłębiania wahadłowego , lepszym rozwiązaniem było by zagłębianie po spirali?

z góry dzięki



Tagi:


Steryd
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 4144
Rejestracja: 13 lut 2017, 19:34
Lokalizacja: Szczecin

#2

Post napisał: Steryd » 26 lut 2017, 13:51

Posuw zagłębiania powinien wynosić ok 50% posuwu frezowania.
Takie coś jak otwór można robić zagłębiajac się spiralnie, wtedy ap bedzie wynikać z kąta zejścia narzędzia, jak masz tak ciasno, to pewnie wyjdzie jakieś 0,5.
Jak chcesz się zagłębić, a potem rozfrezowywac, to przyjmuje się, że ap nie powinno przekraczać średnicy frezu, przy frezowaniu w pelnym materiale połowę srednicy i mniej.
Posuw 1000 w stali, to za dlugo nie pofrezujesz ;)
Można?
Morzna!!!


Autor tematu
Mańcyk
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 3
Rejestracja: 25 lut 2017, 10:55
Lokalizacja: ze wsząd

Re: frezowanie otworów frezem

#3

Post napisał: Mańcyk » 09 lut 2023, 09:04

1

Awatar użytkownika

WZÓR
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 7974
Rejestracja: 01 sty 2009, 20:01
Lokalizacja: Oława

Re: frezowanie otworów frezem

#4

Post napisał: WZÓR » 11 lut 2023, 08:01

Co nieco piszą o tym tu:

jaka-szybkosc-zaglebiania-t106441.html

Mariusz.
Pomagam w:
HAAS - frezarki, tokarki

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka metali”