Frezowanie nuty w stali nierdzewnej

Dyskusje dotyczące frezowania i frezarek konwencjonalnych.

Autor tematu
stalkwasek
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 5
Posty: 47
Rejestracja: 01 paź 2013, 14:52
Lokalizacja: Poznań

Frezowanie nuty w stali nierdzewnej

#1

Post napisał: stalkwasek » 01 mar 2017, 10:53

Dzień dobry

Muszę kolejny raz podpytać kolegów z większym doświadczeniem. Do wykonania mam nute na głębokość 3 mm i szeroką na 6 mm w stali nierdzewnej. Dokładnie są to wałki, nie mam pojęcia jaki gatunek tej nierdzewki. Temat pilny więc wykorzystuję frezy, które aktualnie posiadam fi5 4 pióra uniwersalne węgliki, które w teorii mogą pracować w nierdzewce. Parametry jakie chciałem zastosować to:

vc=60m/min
ap=1mm
fz=0.05

Próbowałem zagłębiać sie osiowo z mniejszym posuwem, oraz stosowałem zagłębianie pod kątem i frezy tak czy siak pękają. Zmniejszyłem vc do 30m/min to samo. Mocowane wałki są w imadle bez żadnych pryzm ale raczej porządnie siedzą. Woda leci strumieniami. Frez mocowany w koszyczku ER. Myślę, że matariał jest zbyt trudny dla tych uniwersalnych frezów ?



Tagi:

Awatar użytkownika

WZÓR
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 7011
Rejestracja: 01 sty 2009, 20:01
Lokalizacja: Oława

#2

Post napisał: WZÓR » 01 mar 2017, 11:07

Jak dla mnie ap za duże.
Frez się dławi.

Mariusz.


Autor tematu
stalkwasek
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 5
Posty: 47
Rejestracja: 01 paź 2013, 14:52
Lokalizacja: Poznań

#3

Post napisał: stalkwasek » 01 mar 2017, 11:21

WZÓR pisze:Jak dla mnie ap za duże.
Frez się dławi.

Mariusz.
Też tak pomyślałem, więc przy jednej z prób dałem mu chyba 0.4mm ap. Pojechał 2 przejścia i rozgrzał sie do czerwoności, zakleił sie i stępił się.

Ogólnie to frezy właśnie mi się skończyły, więc będęzamawiał nowe jakieś lepsze ale obawiam się, że ciężko to będzie ujechać nawet czymś droższym.

Awatar użytkownika

WZÓR
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 7011
Rejestracja: 01 sty 2009, 20:01
Lokalizacja: Oława

#4

Post napisał: WZÓR » 01 mar 2017, 11:22

Jakiej marki frez używasz?

Mariusz.


Autor tematu
stalkwasek
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 5
Posty: 47
Rejestracja: 01 paź 2013, 14:52
Lokalizacja: Poznań

#5

Post napisał: stalkwasek » 01 mar 2017, 11:35

WZÓR pisze:Jakiej marki frez używasz?

Mariusz.
Cerateh. Ogólnie to są tanie frezy... Teraz mam oferte na taki i chyba zamówie to i będę dalej próbował...

FREZ DIN6527L 6.00 x 13/20 x 57 x 6 Z4-HB-UT-NX VHM
TiAlSiN
Obrazek

Awatar użytkownika

WZÓR
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 7011
Rejestracja: 01 sty 2009, 20:01
Lokalizacja: Oława

#6

Post napisał: WZÓR » 01 mar 2017, 11:41

Polecam te:
http://www.jd-tools.pl/Witryna/Promo.html
.... ja nie narzekam.

Mariusz.


Viincent
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 1
Posty: 29
Rejestracja: 23 lut 2017, 06:13
Lokalizacja: Środa

#7

Post napisał: Viincent » 01 mar 2017, 12:04

Radze tak: wywierc otwor 5,8 - 6,0na brzgu fasolki , rozfrezuj frezem 4/5 na wymiar. Trochoidalnie frezuj na cala glebokosc z ae=0.1. Posuw dobierz na sluch. Kazdy frez da rade. Powodzenia.


FTW
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 587
Rejestracja: 16 gru 2016, 10:44
Lokalizacja: śląsk

#8

Post napisał: FTW » 01 mar 2017, 12:54

fz za duże, dlatego pęka.

Poradnik Garant, który mam przed sobą mówi o posuwie na ostrze 0,013 dla freza 4mm i 0,02mm dla freza 6mm przy frezowaniu rowków całą szerokością freza z Ap max 0,5d.

Vc 30-85m/min w zależności czy frez zwykł czy powlekany i zależne też od rodzaju nierdzewki.

Awatar użytkownika

pulsa
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 1
Posty: 56
Rejestracja: 16 wrz 2016, 14:01
Lokalizacja: Bydgoszcz

#9

Post napisał: pulsa » 01 mar 2017, 13:18

Tak jak kolega wyżej wrzucił katalog JDToolsa, przejrzyj. Warto zadzwonić i podpytać również :)
Patrzyłam na te pełnowęglikowe z łamaczem wiórów, ale co kto lubi.
Zawsze bierz pod uwagę fakt, że możesz się mylić.
T. Pratchett


Autor tematu
stalkwasek
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 5
Posty: 47
Rejestracja: 01 paź 2013, 14:52
Lokalizacja: Poznań

#10

Post napisał: stalkwasek » 02 mar 2017, 14:02

Viincent pisze:Radze tak: wywierc otwor 5,8 - 6,0na brzgu fasolki , rozfrezuj frezem 4/5 na wymiar. Trochoidalnie frezuj na cala glebokosc z ae=0.1. Posuw dobierz na sluch. Kazdy frez da rade. Powodzenia.
Wolałbym uniknąć wymiany narzędzi.

Zamówiłem freziki lepsze, napisze czy udało mi się coś osiagnąć. Dziękuje za wszystkie porady.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Frezowanie / Frezarki Konwencjonalne”