Frezowanie kół zębatych calowych

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce metalu ręcznej jak i za pomocą CNC

Autor tematu
darmag221
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 10
Posty: 110
Rejestracja: 06 kwie 2006, 18:50
Lokalizacja: podkarpackie

#21

Post napisał: darmag221 » 23 lut 2013, 18:07

Ali23 co oznacza w wykonaniu GM?



Tagi:

Awatar użytkownika

Czesio
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 320
Rejestracja: 22 lut 2011, 19:47
Lokalizacja: Ustroń

#22

Post napisał: Czesio » 23 lut 2013, 22:01

darmag221 pisze:Nie do końca oczywiste
(mam wykonać duplikat przekładni do JCB calowa)

Satelita
z=24
da=79
df=64.7
m=3.0384

Centralne
z=19
da=65
df=51
m=3.0952

Koła współpracują ze sobą .
W porównaniu do metryka zęby są wysokie i wierzchołek jak i dno jest wąskie (w dnie jest promień jakieś r=1.5)

W calach DP najbliższe modułowi 3.0384 i 3.0952 jest DP=8(m=3.17) DP=9(m=2.82)

Link do frezów DP calowych
http://old.toolmex.com/new/products/ind ... _1587&mc=Y

DP=8 (Wąskie i wysokie w porównaniu do metryka)
http://old.toolmex.com/new/products/pro ... 7&v=1&mc=Y

Pozdrawiam
W ameryce używają 2 rodzajów kół zębatych i nie pasują one do siebie, chociaż te i te są calowe :)
Stosowane są koła DP - diametral pitch i CP - circular pitch.

Te koła będą CP 3/8 cala - nie wiem jak oni to piszą ale rozmiar się zgadza.


ali23
Stały bywalec (min. 70)
Stały bywalec (min. 70)
Posty w temacie: 2
Posty: 70
Rejestracja: 20 cze 2010, 14:35
Lokalizacja: racibórz

#23

Post napisał: ali23 » 23 lut 2013, 22:15

General Motors company ;)

miałem już nawet rozwiązanie w postaci szlifowania na gotowo ale okazało się że pierścień również musi zostać dorobiony a to już przesądziło sprawę


w mojej mądrowatej książce której tytułu zabroniono mi ujawniać ;) napisali że kąt przyporu 25* stosowano głównie w samochodówce


Autor tematu
darmag221
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 10
Posty: 110
Rejestracja: 06 kwie 2006, 18:50
Lokalizacja: podkarpackie

#24

Post napisał: darmag221 » 24 lut 2013, 13:14

Dzięki wszystkim za podjęcie tematu.

Obecnie aby wykonać duplikat mam dwa rozwiązania:
1. Pomierzyć kąt przyporu, kształt ewolwenty i szukać odpowiedniego freza
2 Dorobić freza do kształtu posiadanego koła (na prześwit)

Gdzie można zaopatrzyć się w frezy krążkowe kształtowe calowe w niedługim terminie około 2tyg.

[ Dodano: 2013-02-24, 13:39 ]
Znalazłem jeszcze cos takiego
http://gravitronic.blogspot.com/2010_12_01_archive.html
Jest tam o kacie przypory 25stopni


zdzicho
Posty w temacie: 5

#25

Post napisał: zdzicho » 25 lut 2013, 17:30

To ty chcesz to robić frezem krążkowym? Będzie głośno pracować.


Autor tematu
darmag221
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 10
Posty: 110
Rejestracja: 06 kwie 2006, 18:50
Lokalizacja: podkarpackie

#26

Post napisał: darmag221 » 25 lut 2013, 20:16

Przekładnia tam niewielkie obroty tak na oko to około 300obr/min.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka metali”