Frezowanie fazy w poliamidzie a jakość powierzchni

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce tworzyw sztucznych ręcznej jak i za pomocą CNC

Autor tematu
kozak_sc
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 5
Rejestracja: 07 mar 2011, 13:48
Lokalizacja: Sosnowiec

Frezowanie fazy w poliamidzie a jakość powierzchni

#1

Post napisał: kozak_sc » 30 maja 2017, 10:43

Witam Wszystkich,
Mam pytanie odnośnie obróbki poliamidu. Potrzebuję wykonać element taki jak na załączonym zdjęciu.

Fazę wykonuję frezem jednopiórowym stożkowym 4mm 90deg (Nahreiner E.5615.0.0400), natomiast pozostałe otwory i kieszenie frezem jednopórowym walcowym 4mm(Nahreiner E.7684.0.0400). Parametry obróbki : Vc : 1000mm/s RPM : 15000 ae:4mm ap:2mm.

Po obróbce mam kiepską powierzchnię na fazie (pozostałości - schodki po przejściu freza). Próbowałem zmieniać ap na mniejsze przy obróbce frezem stożkowym ale skótkuje to tylko tym że schodki są gęstsze.

Może macie jakieś sugesie jak obrobić taki detal żeby otrzymać dobrą gładką powierzchnię tej fazy ? Może trzeba dobrać inne narzędzie do tego ?

ObrazekObrazek



Tagi:


dobryjakchleb
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 3
Rejestracja: 27 maja 2017, 09:30
Lokalizacja: Kęty

#2

Post napisał: dobryjakchleb » 30 maja 2017, 19:26

To zależy czy goni Cię czas. Ja bym spróbował kulą FI8. rpm: 4500 / feed: 2000


einstein
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 595
Rejestracja: 08 sty 2009, 11:53
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

#3

Post napisał: einstein » 30 maja 2017, 19:59

Problem jest właśnie z ae i ap. Końcówka freza nie skrawa, bo tam nie ma ostrza.
Jak byś dał ae:3mm a ap:1.5mm to efekt był by dużo lepszy. Staraj się nie wybierać środkiem/czubkiem freza.
Jeśli masz otwór fi 40 i fazę 1mm, to nie frezuj po średnicy fi 40, tylko np na średnicy 39mm, wtedy środek freza jest poza materiałem.

Kula to też dobry pomysł, ale trzeba mieć czas.


jasiu...
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 4063
Rejestracja: 14 lip 2007, 19:02
Lokalizacja: Westfalia

#4

Post napisał: jasiu... » 30 maja 2017, 20:05

Ploterek?

Widać, że się wcina, jakby wrzeciono było mało sztywne. Frezowanie współbieżne, najpierw z naddatkiem, a później wygłaskanie na gotowo. Jeszcze chłodzenie. Przy PA6 może być woda z mydlinami nawet. Emulsja oczywiście też.


Steryd
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 2395
Rejestracja: 13 lut 2017, 19:34
Lokalizacja: Szczecin

#5

Post napisał: Steryd » 30 maja 2017, 23:31

Zdecydowanie kat frezu odbiega od kąta fazy.
Można?
Morzna!!!

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka tworzyw sztucznych”