Fazowanie w aluminium

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce metalu ręcznej jak i za pomocą CNC

Autor tematu
martok80
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 5
Posty: 5
Rejestracja: 08 gru 2016, 09:56
Lokalizacja: Katowice

#11

Post napisał: martok80 » 12 gru 2016, 13:52

Dziejo pisze:Witam,
jest jeszcze sprawa ostrzenia...
te bardzo łatwo się ostrzy!!! szlifujemy otwór małą ściernicą (Dremel)
aby krawędź tnąca była znowu ostra...



nie potrzeba do tego wielkich umiejętności
super, jeszcze raz dzięki, przy następnym zamówieniu będę szukał tych z jednym ostrzem



Tagi:


ABKK
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 254
Rejestracja: 01 lut 2012, 11:12
Lokalizacja: Wrocław

#12

Post napisał: ABKK » 03 paź 2017, 19:59

Witam.
Podbijam temat...

Wiercę otwory 5mm i później chciałbym zrobić na nim fazę.
Zakupiłem chiński zestaw: http://allegro.pl/zestaw-wiertel-fazuja ... 05777.html
Ale niestety faza jest hmmm poszarpana - wręcz kwadratowa.

Pracuję na polskiej WS-13 --- fakt trochę luzów ma :(

Jakie obroty powinienem mieć na takim fazowniku?

Awatar użytkownika

rc36
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1870
Rejestracja: 11 kwie 2014, 01:25
Lokalizacja: Bydgoszcz

#13

Post napisał: rc36 » 03 paź 2017, 22:49

Chińskie fazowniki są do kitu, mam fazownik GARANT i fazki wychodzą idealnie, ale gdy zrobię fazkę chińskim fazownikiem, w tym samym materiale na tych samych parametrach to wychodzą schodki, przy głębokiej fazie krawędź zaczyna się robić trójkątna.


upanie
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 2
Posty: 1651
Rejestracja: 15 sty 2011, 09:26
Lokalizacja: Wyszków

#14

Post napisał: upanie » 04 paź 2017, 20:23

Ja kupowałem do amatorskiej roboty przy cenie za sztukę prawie takiej jak cały ten zestaw :mrgreen:
Też pewnie chińczyk ale wychodzi ładnie nawet z wkretarki ręcznej.
czilałt...


ABKK
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 254
Rejestracja: 01 lut 2012, 11:12
Lokalizacja: Wrocław

#15

Post napisał: ABKK » 04 paź 2017, 21:19

A jakie obroty ustawiasz?


upanie
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 2
Posty: 1651
Rejestracja: 15 sty 2011, 09:26
Lokalizacja: Wyszków

#16

Post napisał: upanie » 04 paź 2017, 22:16

Ciężko powiedzieć bo jak pisałem robię to wkrętarką z ręki. No ale to w zakresie pojedynczych setek.
czilałt...

Awatar użytkownika

Petroholic
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 2295
Rejestracja: 08 gru 2015, 12:23
Lokalizacja: Lublin

#17

Post napisał: Petroholic » 04 paź 2017, 23:30

U mnie bywa różnie ale:

Fazowniki 3p dolfamex HSSCo...

- jak robię CNC fazę po obwodzie wychodzi ładnie
- jak robię CNC fazę centralnie wychodzi różnie zależnie od materiału (przeważnie dobrze)
- jak robię ręcznie to przeważnie wychodzi kółkąt (nazwa figury geometrycznej opatentowana :D) i wtedy sztuczka i jest git :)

[youtube][/youtube]

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka metali”