Faza 11° na powierzchni 350x120

Zoptynalizowanie obrobki

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce metalu ręcznej jak i za pomocą CNC
Awatar użytkownika

Autor tematu
RedrumAmon
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 3
Rejestracja: 15 maja 2019, 06:39

Faza 11° na powierzchni 350x120

#1

Post napisał: RedrumAmon » 15 maja 2019, 07:00

Witam mam do wykonania faze 11° na powierzchni 350x120 chcialbym sie zapytac jak najlepiej obrobic cos takiego. Material to Weldox 700
Faza znajduje sie na koncu sporej plyty wiec umieszczenie jej pod tym katem nie wchodzi w gre.
Faza ma szerokosc 350 i na dlugosci 120.
Poki co robie to wierszowaniem ale zajmuje to godzine czasu i mam pytanie czy da sie jakos zoptymalizowac to np inne narzedzia albo program dobrac tak zeby obrabiac to szybciej?



Awatar użytkownika

JacekBelof
Znawca tematu (min. 80)
Znawca tematu (min. 80)
Posty w temacie: 2
Posty: 81
Rejestracja: 02 gru 2018, 22:25
Lokalizacja: Tarnów MP
Kontakt:

Re: Faza 11° na powierzchni 350x120

#2

Post napisał: JacekBelof » 15 maja 2019, 10:00

Hmm... tylko jeżeli masz skrętną głowicę wrzecionową... nie musi być sterowana, może być przestawiana ręcznie jak we frezarkach manualnych... wtedy skręcasz ją o te 11 stopni, a w programie definiujesz nachylenie płaszczyzny obróbki (też 11 stopni).
Seria, w moim wykonaniu, to dwie sztuki, w tym jedna w odbiciu lustrzanym. :lol:

Awatar użytkownika

Tomciowoj
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 628
Rejestracja: 14 kwie 2013, 21:35
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Faza 11° na powierzchni 350x120

#3

Post napisał: Tomciowoj » 15 maja 2019, 12:19

A może regulowana głowiczka fazująca:

Awatar użytkownika

JacekBelof
Znawca tematu (min. 80)
Znawca tematu (min. 80)
Posty w temacie: 2
Posty: 81
Rejestracja: 02 gru 2018, 22:25
Lokalizacja: Tarnów MP
Kontakt:

Re: Faza 11° na powierzchni 350x120

#4

Post napisał: JacekBelof » 15 maja 2019, 12:40

Tomciowoj pisze:
15 maja 2019, 12:19
A może regulowana głowiczka fazująca:
O Q! 😳 Człowiek się uczy całe życie 😛... i umiera głupi 🤪
Seria, w moim wykonaniu, to dwie sztuki, w tym jedna w odbiciu lustrzanym. :lol:


Yosiu
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 1
Posty: 10
Rejestracja: 20 gru 2013, 11:41
Lokalizacja: Kraków

Re: Faza 11° na powierzchni 350x120

#5

Post napisał: Yosiu » 15 maja 2019, 21:14

Mam glowiczke tego typu i tym to sobie można fazę 3 mm zrobić a nie takie bydle jak w tym wątku ;)
Dodatkowo ciężko jest je dokładnie ustawic tak żeby faza miała dokładnie tyle stopni ile chcemy.
Jak robi się fazę małą na jedno przejście to spoko ale przy większych fazach robią się schody miedzy przejsciami.
Nie wspominając już o tym ze narzędzie ma jedną płytkę i tempo jest tragiczne. Dodatkowo w przypadku dużych faz trzeba innym narzędziem zrobić zgrubna obróbkę.
My takie fazy robimy z wierszowania glowicą fi100 R10 która ma 5 lub 6 plytek i jedzie na gotowo od razu. Choć przy takiej dużej fazie to i tej 100 by brakło. ....
Jakim narzędziem teraz robicie i jaka jest wymagana chropowatosc tej fazy?

Awatar użytkownika

Autor tematu
RedrumAmon
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 3
Rejestracja: 15 maja 2019, 06:39

Re: Faza 11° na powierzchni 350x120

#6

Post napisał: RedrumAmon » 15 maja 2019, 22:28

Jesli chodzi o narzedzie to obrabiamy fi 52 R10 5plytek i jest wydajniejsze od fi 80 R15(czy cos kolo tego) tez z 5 plytkami
Obrabiamy to F w granicach 4000-4800 a obroty 2000
Plytki trzeba obrocic po 2 takich fazach wiec jest to strasznie szybko. Jesli chodzi o powierzchnie to nie ma wiekszego znaczenia poniewaz w tym miejscu jest to spawane pozniej do innej czesci
Max obroty wrzeciona to 8000


Steryd
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 2
Posty: 1489
Rejestracja: 13 lut 2017, 19:34
Lokalizacja: Szczecin

Re: Faza 11° na powierzchni 350x120

#7

Post napisał: Steryd » 15 maja 2019, 23:01

Nic dziwnego, że tak wam idą plytki jak macie predkosc ponad 300 m/min na weldoxie. To tak trochę 8 razy za dużo.
Można?
Morzna!!!

Awatar użytkownika

WZÓR
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 6444
Rejestracja: 01 sty 2009, 20:01
Lokalizacja: Oława

Re: Faza 11° na powierzchni 350x120

#8

Post napisał: WZÓR » 16 maja 2019, 02:00

Steryd pisze:
15 maja 2019, 23:01
Nic dziwnego, że tak wam idą plytki jak macie predkosc ponad 300 m/min na weldoxie. To tak trochę 8 razy za dużo.
To co ? :D
.... , ma jedną fazę 8 godzin robić (?)

Mariusz.

Awatar użytkownika

Autor tematu
RedrumAmon
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 3
Rejestracja: 15 maja 2019, 06:39

Re: Faza 11° na powierzchni 350x120

#9

Post napisał: RedrumAmon » 16 maja 2019, 05:41

Jesli chodzi o plytki to nie problem, zalezy mi na tym zeby choc troche dalo sie to przyspieszyc. Zastanawialem sie nad zwiekszeniem AP ale poskutkowalo to tym ze z 0.2 na zmiane 0.25 czy 0.3 przyspieszylo to o 10-15 minut tylko ze plytki juz trzeba obracac w trakcie 1 fazy poniewaz w 1/2 lub 2/3 jak sie plyta robi to zaczyna to wygladac jakby ktos szlifierka szlifowal i nie dalo sie plyty przez rekawice nawet chycic. Probowalismy tez puszczac to z chlodziwem ale rowniez plytki szybciej zaczynaly sie wycierac


MateuszMM
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 1
Posty: 66
Rejestracja: 04 cze 2018, 11:53

Re: Faza 11° na powierzchni 350x120

#10

Post napisał: MateuszMM » 16 maja 2019, 06:29

Pozostaje zrobić szeroki klin 11° za podkład i obrabiać "na płasko".

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka metali”