ER11 problem z biciem narzędzia

Dyskusje dotyczące budowy amatorskich tokarek CNC lub modernizacji maszyn konwencjonalnych.

Autor tematu
damian5602
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 7
Posty: 7
Rejestracja: 17 maja 2020, 20:17

Re: ER11 problem z biciem narzędzia

#11

Post napisał: damian5602 » 18 maja 2020, 17:52

tuxcnc pisze:
18 maja 2020, 17:37
damian5602 pisze:
18 maja 2020, 06:57
Napisałem w poście #4 jak to robię, taka odpowiedź nie wystarczy?
Nie, nie wystarczy, bo nie pytam jak to robisz, tylko czy robisz to DOBRZE.
Po opisie objawów można wnioskować, że nie, że tulejka nie wchodzi w swoje gniazdo i jest przekoszona.
Nie znam też przypadku żeby ktoś załatwił uchwyt ER po dwóch wymianach narzędzia.
No chyba że tak jak w dowcipie o policjantach, wykaże się nadludzką siłą zamiast nadludzkiej inteligencji.
Możesz obejrzeć od 0:45
Zakładałem tak jak na video. Głębokość włożenia narzędzia ma znaczenie? ( Nie chodzi mi o włożenie do samego końca)



Awatar użytkownika

TOP67
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 5
Posty: 954
Rejestracja: 17 wrz 2018, 10:47
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: ER11 problem z biciem narzędzia

#12

Post napisał: TOP67 » 18 maja 2020, 17:59

Nie wyobrażam sobie, jak można krzywo założyć zacisk. Przecież to jest samocentrujące się.
Ale na filmie widać wyraźnie, że nie jest równo z nakrętką.

Awatar użytkownika

tuxcnc
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 3622
Rejestracja: 26 lut 2011, 23:24
Lokalizacja: mazowieckie

Re: ER11 problem z biciem narzędzia

#13

Post napisał: tuxcnc » 18 maja 2020, 18:19

TOP67 pisze:
18 maja 2020, 17:59
Przecież to jest samocentrujące się.
Nie jest.
W nakrętce jest mimośrodowe gniazdo, czasem jest problem wepchnąć w nie tulejkę. A jak nie wejdzie do końca, to tulejka nie jest w osi gniazda i jest taki cyrk, jaki autor wątku opisuje.


Autor tematu
damian5602
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 7
Posty: 7
Rejestracja: 17 maja 2020, 20:17

Re: ER11 problem z biciem narzędzia

#14

Post napisał: damian5602 » 18 maja 2020, 18:33

Bez narzędzia tulejka jest w jednej płaszczyźnie, zobaczyłem też to, że gdy jest narzędzie zamontowane to tulejka nie równo się schodzi. Chodzi o to że odległości między ściankami nie są równe. Po wyjęciu też, może to wina tanich chińskich tulejek. Jakie tulejki 1/8" i nakrętki M14 polecacie. Jakiej firmy aby cena nie zabiła.


Steryd
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 2011
Rejestracja: 13 lut 2017, 19:34
Lokalizacja: Szczecin

Re: ER11 problem z biciem narzędzia

#15

Post napisał: Steryd » 18 maja 2020, 18:39

Jak się nierówno schodzi, to albo pęknięta, albo zapchana śmieciami.
Można?
Morzna!!!

Awatar użytkownika

TOP67
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 5
Posty: 954
Rejestracja: 17 wrz 2018, 10:47
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: ER11 problem z biciem narzędzia

#16

Post napisał: TOP67 » 18 maja 2020, 18:40

Masz jakieś inne tulejki? 4 lub 6 mm? Takie frezy są dużo popularniejsze od 1/8" (poza tymi do grawerowania). Można też wtedy założyć wiertło i sprawdzić bicie.


Steryd
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 2011
Rejestracja: 13 lut 2017, 19:34
Lokalizacja: Szczecin

Re: ER11 problem z biciem narzędzia

#17

Post napisał: Steryd » 18 maja 2020, 18:42

Te ER11 to malunie takie, że łatwo pęknąć. Możesz śmiało brać chińskie. Nie ma co przeinwestowywać

Dodane 1 minuta 16 sekundy:
TOP67 pisze:
18 maja 2020, 18:40
Masz jakieś inne tulejki? 4 lub 6 mm? Takie frezy są dużo popularniejsze od 1/8" (poza tymi do grawerowania). Można też wtedy założyć wiertło i sprawdzić bicie.
1/8 to bardzo popularny rozmiar chwytu grawerów (po naszemu 3,175)
Można?
Morzna!!!

Awatar użytkownika

TOP67
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 5
Posty: 954
Rejestracja: 17 wrz 2018, 10:47
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: ER11 problem z biciem narzędzia

#18

Post napisał: TOP67 » 18 maja 2020, 18:45

Wiem. Sam mam taki miniaturowy uchwyt typu dremel. Ale już kupienie lepszego frezu 1/8" to wyzwanie, więc dorobiłem sobie tulejkę na 4 mm.


Autor tematu
damian5602
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 7
Posty: 7
Rejestracja: 17 maja 2020, 20:17

Re: ER11 problem z biciem narzędzia

#19

Post napisał: damian5602 » 18 maja 2020, 20:07

Steryd pisze:
18 maja 2020, 18:39
Jak się nierówno schodzi, to albo pęknięta, albo zapchana śmieciami.
Zapchana nie jest

TOP67 pisze:
18 maja 2020, 18:40
Masz jakieś inne tulejki? 4 lub 6 mm? Takie frezy są dużo popularniejsze od 1/8" (poza tymi do grawerowania). Można też wtedy założyć wiertło i sprawdzić bicie.
Nie mam innych

Steryd pisze:
18 maja 2020, 18:42
Te ER11 to malunie takie, że łatwo pęknąć. Możesz śmiało brać chińskie. Nie ma co przeinwestowywać

Dodane 1 minuta 16 sekundy:
TOP67 pisze:
18 maja 2020, 18:40
Masz jakieś inne tulejki? 4 lub 6 mm? Takie frezy są dużo popularniejsze od 1/8" (poza tymi do grawerowania). Można też wtedy założyć wiertło i sprawdzić bicie.
1/8 to bardzo popularny rozmiar chwytu grawerów (po naszemu 3,175)
Ok to kupię i zobaczę.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Amatorska Tokarka CNC”