ER11 problem z biciem narzędzia
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 7
ER11 problem z biciem narzędzia
Witam, jestem bardzo początkujący w te klocki. Zakupiłem niedawno tanią chińską frezarkę z er 11. Na początku było fajnie nie było bicia ( 2 gcody ) później pojawił się problem z biciem, wymieniłem tuleję i nakrętkę i podziałało "na dwa razy".
Video jak to wygląda pod tym linkiem
Ta górna część er 11 montowana na wałku silnika według mnie nie bije ( nie mam też tego jak sprawdzić, brak czujnika zegarowego).
Na którymś video widać że tuleja jest przechylona w stosunku do nakrętki, czym może być to spowodowane ?
Video jak to wygląda pod tym linkiem
Ta górna część er 11 montowana na wałku silnika według mnie nie bije ( nie mam też tego jak sprawdzić, brak czujnika zegarowego).
Na którymś video widać że tuleja jest przechylona w stosunku do nakrętki, czym może być to spowodowane ?
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 5
- Kontakt:
Re: ER11 problem z biciem narzędzia
Zacznijmy od tego, że uchwyt ER11 jest po prostu nałożony na oś silnika i dokręcony z boku. To nie jest sztywne połączenie i nie zapewnia centryczności.
Zdejmij nakrętkę i wyjmij tulejkę. Włącz silnik na niskich obrotach i delikatnie przyłóż jakieś obłe narzędzie do wewnętrznej ścianki wrzeciona. Czuć bicie?
Zdejmij nakrętkę i wyjmij tulejkę. Włącz silnik na niskich obrotach i delikatnie przyłóż jakieś obłe narzędzie do wewnętrznej ścianki wrzeciona. Czuć bicie?
-
Dzięki za odpowiedzi, już tak robiłem i nie było czuć bicia. Widać że tulejka nie jest tak jakby wyosiowana, tzn jest tak jakby pod skosem względem nakrętki. Jutro wieczorem zrobię zdjęcia jak to wygląda
Tulejkę zachaczam o szerszy rant w nakrętce i wkładam.
TOP67 pisze: ↑17 maja 2020, 21:46Zacznijmy od tego, że uchwyt ER11 jest po prostu nałożony na oś silnika i dokręcony z boku. To nie jest sztywne połączenie i nie zapewnia centryczności.
Tulejkę zachaczam o szerszy rant w nakrętce i wkładam.
-