Dorobienie koła zębatego.

Co to za materiał?

Dyskusje dotyczące odlewania.

amator7
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 5
Posty: 412
Rejestracja: 16 wrz 2016, 17:37
Lokalizacja: Piotrków

Re: Dorobienie koła zębatego.

#11

Post napisał: amator7 » 01 lis 2021, 21:17

gdzieś na yt jest pokazane jak to zrobić, oglądałem to kiedyś ale nie mogę teraz znaleźć.
właściciel kanału pokazywał jak odlać zębatkę do uszkodzonego mechanizmu przesuwnej bramy.
to też był jakiś ruski kanał.


dożyliśmy czasów gdzie ludziom zdrowym wciska się chorobę na siłę, a ludziom prawdziwie chorym ogranicza się możliwość leczenia


orion32
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 3
Posty: 1183
Rejestracja: 18 kwie 2017, 21:55

Re: Dorobienie koła zębatego.

#12

Post napisał: orion32 » 01 lis 2021, 21:27

To akurat, ma tyle wspólnego z silikonem, co Mann, z baletem. Znam te uszczelniacze. To rodzaj ceramiki, a nie elastycznej masy silikonowej. Konsystencję ma, zaprawy murarskiej. Może zawiera krzemionkę i dlatego nazywane jest silikonem.
PO to dno -aksjomat. Wszystko ma swoje miejsce - Wyborcza, w każdym kiblu!


amator7
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 5
Posty: 412
Rejestracja: 16 wrz 2016, 17:37
Lokalizacja: Piotrków

Re: Dorobienie koła zębatego.

#13

Post napisał: amator7 » 01 lis 2021, 22:17

orion32 pisze:Znam te uszczelniacze.

zdziwił bym się gdyby było inaczej.
ufam że w takim razie pomożesz koledze w rozwiązaniu jego problemu.
dożyliśmy czasów gdzie ludziom zdrowym wciska się chorobę na siłę, a ludziom prawdziwie chorym ogranicza się możliwość leczenia


Autor tematu
zatronik1
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 6
Posty: 23
Rejestracja: 09 lip 2004, 00:45
Lokalizacja: opolskie

Re: Dorobienie koła zębatego.

#14

Post napisał: zatronik1 » 02 lis 2021, 08:55

Dziękuję za wypowiedzi. Jestem zainteresowany żeby opanować taką technologie. Też mam do dorobienia dwie zębatki do nacinania gwintów modułowych na mojej tokarce. Będą pewnie potrzebne dwa trzy razy w roku zatem taka technologia była by ok. Z tym silikonem mnie nie przekonuje ale może się mylę. Jednak widząc te podlinkowane środki trzeba by potestować. Taka technologia mogła by być przydatna do innych szybkich odlewów będę zatem drążył temat. Proszę też o dalsze wypowiedzi Kolegów mających jakieś doświadczenie w temacie lub pomysły.

Awatar użytkownika

RomanJ4
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 10289
Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
Lokalizacja: Skępe

Re: Dorobienie koła zębatego.

#15

Post napisał: RomanJ4 » 02 lis 2021, 09:37

amator7 pisze:
01 lis 2021, 21:17
gdzieś na yt jest pokazane jak to zrobić, oglądałem to kiedyś ale nie mogę teraz znaleźć.
właściciel kanału pokazywał jak odlać zębatkę do uszkodzonego mechanizmu przesuwnej bramy.
to też był jakiś ruski kanał.
Nie to czasem?
https://www.wykop.pl/link/5180717/jak-d ... lo-zebate/
pozdrawiam,
Roman


orion32
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 3
Posty: 1183
Rejestracja: 18 kwie 2017, 21:55

Re: Dorobienie koła zębatego.

#16

Post napisał: orion32 » 02 lis 2021, 09:46

Ta masa uszczelniająca się nie nadaje. Jest wodorozcieńczalna i długo schnie. Po zaschnięciu, a przed wypaleniem, jest jak zastygły beton. Jak ją oddzielisz od modelu?
Lepiej zastosować zwykłą masę formierską.Co do tego piasku z filmu się nie wypowiadam, bo nie testowałem.
Odlewanie kół zębatych, to kiepski pomysł, bo są mało dokładne. Kiedyś do kieratów odlewano. Ale tam były moduły powyżej 10.Zamiast marnować czas lepiej wykonać obróbką skrawaniem.
PO to dno -aksjomat. Wszystko ma swoje miejsce - Wyborcza, w każdym kiblu!


Autor tematu
zatronik1
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 6
Posty: 23
Rejestracja: 09 lip 2004, 00:45
Lokalizacja: opolskie

Re: Dorobienie koła zębatego.

#17

Post napisał: zatronik1 » 02 lis 2021, 10:25

Istotą pomysłu jest właśnie to że nie trzeba modelu wystarczy dowolna zębatka aby była mniejsza i zgodny moduł. To wszysko oszczędza czas koszty i przy małych wymaganiach wystarczającą dokładność. Gdyby ustalić co to za masa to jednak bym spróbował.


amator7
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 5
Posty: 412
Rejestracja: 16 wrz 2016, 17:37
Lokalizacja: Piotrków

Re: Dorobienie koła zębatego.

#18

Post napisał: amator7 » 02 lis 2021, 22:46

RomanJ4 pisze:Nie to czasem?

ooops!
chyba tak.
najwyraźniej pamięć zawodzi, coś zapamiętałem ale nie do końca wszystko tak jak było.
chyba dawno oglądałem ;)
zatronik1 pisze:wystarczy dowolna zębatka aby była mniejsza i zgodny moduł

weź jednak pod uwagę to, że zębatki o tym samym module ale znacznej różnicy w ilości zębów robi się frezem o innym numerze a co za tym idzie o innym profilu zęba. a takie z wygniatanej formy i odlewane mogą być mało precyzyjne
jeśli coś nie tak podpowiadam to z całą pewnością orion32 mnie poprawi ;)
dożyliśmy czasów gdzie ludziom zdrowym wciska się chorobę na siłę, a ludziom prawdziwie chorym ogranicza się możliwość leczenia


Autor tematu
zatronik1
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 6
Posty: 23
Rejestracja: 09 lip 2004, 00:45
Lokalizacja: opolskie

Re: Dorobienie koła zębatego.

#19

Post napisał: zatronik1 » 04 lis 2021, 09:39

Coś takiego próbował ktoś. W opisie jest bardzo plastyczna.

https://masa-ceramiczna.pl/http-masacer ... gIMXvD_BwE

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Odlewnictwo / Topienie Metali”