Dorobienie koła zębatego.

Co to za materiał?

Dyskusje dotyczące odlewania.

Autor tematu
zatronik1
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 6
Posty: 27
Rejestracja: 09 lip 2004, 00:45
Lokalizacja: opolskie

Dorobienie koła zębatego.

#1

Post napisał: zatronik1 » 01 lis 2021, 19:12

Witam Kolegów.
Pewien kolega ze wschodu pokazuje ciekawą metodę dorobienia koła zębatego do małych obciążeń.
Zębatka jest ostatecznie odlana z mosiądzu ale forma jest przygotowana nietypowym sposobem z jakiejś formowalnej masy która wytrzymuje temperaturę ciekłego mosiądzu. Cóż to może być za masa ktoś z kolegów
domyśla się? z wygląda to tak:





Bartollini
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 171
Rejestracja: 06 lis 2012, 16:59
Lokalizacja: Wkz

Re: Dorobienie koła zębatego.

#2

Post napisał: Bartollini » 01 lis 2021, 19:19

Piasek kinetyczny?


Autor tematu
zatronik1
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 6
Posty: 27
Rejestracja: 09 lip 2004, 00:45
Lokalizacja: opolskie

Re: Dorobienie koła zębatego.

#3

Post napisał: zatronik1 » 01 lis 2021, 19:22

Co to takiego ten piasek?.


Bartollini
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 171
Rejestracja: 06 lis 2012, 16:59
Lokalizacja: Wkz

Re: Dorobienie koła zębatego.

#4

Post napisał: Bartollini » 01 lis 2021, 19:26

Zabawka, pełno tego w internecie


Autor tematu
zatronik1
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 6
Posty: 27
Rejestracja: 09 lip 2004, 00:45
Lokalizacja: opolskie

Re: Dorobienie koła zębatego.

#5

Post napisał: zatronik1 » 01 lis 2021, 19:35

No tak ale piasek to piasek nie formuje się a ta masa tak.


Steryd
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 3384
Rejestracja: 13 lut 2017, 19:34
Lokalizacja: Szczecin

Re: Dorobienie koła zębatego.

#6

Post napisał: Steryd » 01 lis 2021, 20:07

Piasek kinetyczny, to piasek zwilżony jakimś lekkim olejem. Formuje się jak plastelina- prawie.
Zresztą koleś stwierdza że to kineticzeskij piesok.
Można?
Morzna!!!


amator7
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 5
Posty: 736
Rejestracja: 16 wrz 2016, 17:37
Lokalizacja: centrum

Re: Dorobienie koła zębatego.

#7

Post napisał: amator7 » 01 lis 2021, 20:23

są też sylikony wysokotemperaturowe które pewnie też by podołały takiemu odlewaniu
Nie negocjuje na rozsądnych warunkach z ludźmi, którzy zamierzają mnie pozbawić prawa do rozsądku.


orion32
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 3
Posty: 1360
Rejestracja: 18 kwie 2017, 21:55

Re: Dorobienie koła zębatego.

#8

Post napisał: orion32 » 01 lis 2021, 20:39

Chociaż pierdół nie pisz. Zobacz najpierw w jakich temperaturach takie silikony mogą pracować, a jaka jest temperatura odlewania mosiądzu.
,, Iditi na ch. j" maciąg.
PO to dno -aksjomat. Wszystko ma swoje miejsce - Wyborcza, w każdym kiblu! ***** konfederusków.


amator7
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 5
Posty: 736
Rejestracja: 16 wrz 2016, 17:37
Lokalizacja: centrum

Re: Dorobienie koła zębatego.

#9

Post napisał: amator7 » 01 lis 2021, 20:44

sam sobie zobacz https://www.domer.pl/silikon-ognioodpor ... zarny.html

https://alle gro.pl/oferta/uszczelniacz-silikon-kominkowy-ognioodporny-1500-s-10135925134?utm_feed=128c5dac-5203-4dcf-863c-36bb5e566de7&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_chemiakcesor_pla_ss&ev_adgr=Chemia_i_akcesoria&ev_campaign_id=14493242333&gclid=EAIaIQobChMI25q3l_H38wIVFWIYCh3degD_EAQYBSABEgLUM_D_BwE


po za tym, na kanale z pierwszego posta gienek odlewał już "sziestiernie" w sylikonowej formie ;)
Nie negocjuje na rozsądnych warunkach z ludźmi, którzy zamierzają mnie pozbawić prawa do rozsądku.


Steryd
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 3384
Rejestracja: 13 lut 2017, 19:34
Lokalizacja: Szczecin

Re: Dorobienie koła zębatego.

#10

Post napisał: Steryd » 01 lis 2021, 21:01

Tylko silikon akurat trudno byłoby ukształtować w taki sposób jakna filmie.
Można?
Morzna!!!

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Odlewnictwo / Topienie Metali”