domowe wiercenie w stalowej futrynie

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce metalu ręcznej jak i za pomocą CNC
Awatar użytkownika

KAJOS
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1302
Rejestracja: 10 gru 2006, 00:22
Lokalizacja: NISKO

#11

Post napisał: KAJOS » 24 paź 2009, 23:38

3mm wiertła do betonu są ale tu jak Rayford, mówi fi 6 i kołki.A jak nie to nawierć fi 4 lub ? i nitownicą na nity samozrywalne przytwierdź te ustroństwa....


Żeby coś wynaleźć wystarczy odrobina wyobraźni i sterta złomu.

Obrazek

Tagi:


Glus
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 1
Posty: 47
Rejestracja: 13 kwie 2007, 10:14
Lokalizacja: Tychy

#12

Post napisał: Glus » 25 paź 2009, 14:40

Mozna jeszcze użyć wierteł ARTU, węglowo-tytanowych. Nie będą takie dobre do stali jak specjalne, za to nie stępią się tak bardzo w betonie. Są od 3 ale jak już wcześniej pisano trochę delikatne są. Ja ich używałem dawno temu - głównie do betonu.

Awatar użytkownika

BYDGOST
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 4225
Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

#13

Post napisał: BYDGOST » 25 paź 2009, 17:22

Też myślałem o wiertłach ART, które używam, ale może wiązać się z nimi jeden problem: wyjście z metalu - jeśli za blachą futryny będzie pustka, np. brak wypełnienia betonem, mała pustka, lub nierównomierne wypełnienie to może dojść do uszkodzenia wiertła. Wierciliśmy otwory w futrynach pod nity fi4 mm i ostatecznie wybraliśmy, wspominany wyżej wariant: wiertło do metalu plus wiertło do betonu. Z wiertłami ARTU też może wyjdzie, ale z obaw w/w nie próbowałem.

Awatar użytkownika

Rayford
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 5
Posty: 846
Rejestracja: 03 paź 2006, 20:45
Lokalizacja: Gołdap

#14

Post napisał: Rayford » 25 paź 2009, 19:05

Zdarza mi się wiercić w już zamontowanych futrynach otwory i zazwyczaj wiercę od razu wiertłem do betonu tylko wcześniej ostrze wiertło tak jak do metalu ...


Domkac
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 1
Posty: 26
Rejestracja: 16 mar 2007, 09:31
Lokalizacja: Tczew

#15

Post napisał: Domkac » 25 paź 2009, 21:09

Też montowałem drzwi podwieszane i miałem podobny problem, ale z przymocowaniem listewek uzupełaniających profil metalowy. szybko to jednak załatwiłem przez zastosowanie wkrętów do przymocowania płyt gipsowych do profili metalowych samowiercących. Bardzo dobrze radziły sobie z futryną metalową. Może z kilka razy musiałem poprawiać drugim wkrętem. Ale prowadnice zamocowałem tak jak radzą inni koledzy, większy otwór , kołek plastikowy i porządny wkręt. Jednak takie drzwi swoje ważą. Takie wkręty samowiercące są w różnych długościach, od ok. 10 mm i średnicy zew. 3,9 mm


Autor tematu
kshysieq
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 8
Posty: 8
Rejestracja: 24 paź 2009, 21:20
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

#16

Post napisał: kshysieq » 02 lis 2009, 22:36

W zasadzie gotowe i wygląda na to że opanowałem podstawy sztuki wiercenia we framugach :)

Zastosowałem zmianę wierteł (5mm) - najpierw do metalu później udar i wiertło do betonu. Generalnie największa trudność to na tyle delikatne wiercenie przez metal by wiertło nie poszło za głęboko w beton. Można to uzyskać słabiej dociskając wiertarkę - poza tym pomysł z kołkiem nałożonym na wiertło też się dobrze sprawdza - można wyczuć odpowiednią siłę...

Szykuje się jeszcze parę innych otworów tego typu - i jest szansa, że uda się na tym samym zestawie wierteł :)

Dzięki serdeczne za pomoc.

Awatar użytkownika

Rayford
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 5
Posty: 846
Rejestracja: 03 paź 2006, 20:45
Lokalizacja: Gołdap

#17

Post napisał: Rayford » 03 lis 2009, 06:06

kshysieq pisze:jest szansa, że uda się na tym samym zestawie wierteł
Czemu miałoby się nie udać, przecież wiertła po stępieniu się ostrzy ?


Autor tematu
kshysieq
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 8
Posty: 8
Rejestracja: 24 paź 2009, 21:20
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

#18

Post napisał: kshysieq » 03 lis 2009, 11:34

No niby tak, ale jak już pisałem nie mam możliwości zorganizowania sobie warsztatu więc chyba pozostaje mi wyłącznie zakup nowych wierteł.

Nie jestem pewien czy ostrzałki po kilkadziesiąt złotych sprzedawane jako przystawka do wiertarki cokolwiek by tu zmieniły - trzeba by było zaopatrzyć się w jakiś "statyw".

A firm które ostrzą wiertła w mojej okolicy póki co nie znalazłem - poza tym czy mi by się opłacało zlecać to komuś?


fenix3627
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 171
Rejestracja: 01 lut 2006, 15:54
Lokalizacja: Szczytno

#19

Post napisał: fenix3627 » 03 lis 2009, 13:17

a czy nie można przykręcić tej ramki odrazu na coś takiego http://allegro.pl/item791991833_wkrety_ ... ixmet.html


Autor tematu
kshysieq
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 8
Posty: 8
Rejestracja: 24 paź 2009, 21:20
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

#20

Post napisał: kshysieq » 03 lis 2009, 16:57

fenix3627 pisze:a czy nie można przykręcić tej ramki odrazu na coś takiego http://allegro.pl/item791991833_wkrety_ ... ixmet.html
Ale do tego potrzebna jest chyba jakaś fachowa wkrętarka... ?? Poza tym zmierzyłem w miarę możliwości tą blachę i wychodzi 1mm stali + beton - nie za słabiutki jest ten wkręcik?

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka metali”