Czy można przerobić tokarkę na CNC

Dyskusje dotyczące budowy amatorskich tokarek CNC lub modernizacji maszyn konwencjonalnych.

Autor tematu
relaxxis
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 3
Posty: 279
Rejestracja: 25 lis 2008, 22:44
Lokalizacja: GDANSK

Czy można przerobić tokarkę na CNC

#1

Post napisał: relaxxis » 29 lis 2008, 23:50

Mam pytanie bo nie znam się na tokarkach ani na przerabianiu na CNC.
Mogę kupić tokarkę jak na foto linku, ale chciałbym przerobić ją na CNC.
http://www.pilex-sklep.pl/product-pol-1 ... 50400.html
Czyli materiał podawny przez podajnik /dokupic to nie problem/ bedzie automatycznie łapany przez uchwyt, a następnie obrabiany rowież automatycznie przez program CNC.
Pewnie trzeba byłoby wymienić uchwyt, ale na jaki?!, zainstalować na suporcie silniki krokowe lub servo, a całośc połaczyć razem aby wspólpracowało z podjanikiem.
Chciałym rowież przesówany automatycznie konik, aby zaistalować w nim wiertło.
Chcę produkować tulejki z teflonu potrzebne mi w produkcji i nic więcej, ponieważ koszt produkcji na maszynach CNC jest tak duży, ze wolałbym robić sam.
Czy jest możliwa taka przeróbka, ile może kosztować, czy taka maszyna moze poradzi sobie po przerobieniu z produkcją 12godzin dziennie, non stop.?
Pytań jest wiele. Może jest jakaś znana wam firma , ktora podejmie sie przerobki.
Proszę o sensowen wypowiedzi.:-)
Lakoniczne np "tak wszystko da się przerobić kwestia tylko kasy" itp prosze sobie darować.:)
Za wszelkie informacje i porady z góry dziekuje i dodam jeszcze raz , ze jestem laikiem w temacie więc ewentualny zimny prysznić tez mozecie lać.;-) na mój pomysł...byle sensowie.
Ostatnio zmieniony 01 gru 2008, 14:01 przez relaxxis, łącznie zmieniany 1 raz.



Tagi:


paulg
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 790
Rejestracja: 28 paź 2005, 19:59
Lokalizacja: Wejherowo
Kontakt:

#2

Post napisał: paulg » 30 lis 2008, 09:25

Witam.