Ciecie pcv spienionego

Wąskie paski Ciecie 1-3mm grubości szerokość 1cm

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce tworzyw sztucznych ręcznej jak i za pomocą CNC

Autor tematu
wotas
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 9
Rejestracja: 29 cze 2013, 17:13
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Ciecie pcv spienionego

#1

Post napisał: wotas » 09 lis 2019, 14:48

Cześć Wszystkimi

Macie jakieś pomysły lub podpowiedzi jak szybko uciąć niewielkim kosztem kilkanaście tys mb pasków 1 cm z płyt spienionego pcv?
Grubość płyt 1-3 mm.




kubus838
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 7
Posty: 2045
Rejestracja: 06 lip 2009, 14:52
Lokalizacja: Mszczonów

Re: Ciecie pcv spienionego

#2

Post napisał: kubus838 » 09 lis 2019, 15:46

Witam
Normalnie poradziłbym zwykły nóż ale przy tej ilości to może się wydać śmieszne.
Druga metoda to gilotyna ale mogą być uszkodzone krawędzie. W tym przypadku trzeba by najpierw przetestować.

robert


rdarek
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 4
Posty: 1377
Rejestracja: 04 sty 2013, 23:30
Lokalizacja: 3miasto

Re: Ciecie pcv spienionego

#3

Post napisał: rdarek » 09 lis 2019, 17:22

kubus838 pisze:
09 lis 2019, 15:46
Normalnie poradziłbym zwykły nóż ale przy tej ilości to może się wydać śmieszne.
Druga metoda to gilotyna ale mogą być uszkodzone krawędzie. W tym przypadku trzeba by najpierw przetestować.
Gilotyna (poligraficzna) ale porządna i bardzo ostry nóż, albo trymer. 1-3mm to żadne wyzwanie :wink:


logopeda
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 3
Posty: 163
Rejestracja: 04 gru 2013, 08:31
Lokalizacja: Ostrzeszów

Re: Ciecie pcv spienionego

#4

Post napisał: logopeda » 10 lis 2019, 10:40

Pakietujesz po 20 -30 płyt razem i na piłę formatową... nowa tarcza do aluminium i jedziesz. Ewentualnie paski z dolnej płyty jak będą poszarpane traktujesz jako odpad. Cięcie tych ilości pojedynczo sobie nie wyobrażam...


kubus838
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 7
Posty: 2045
Rejestracja: 06 lip 2009, 14:52
Lokalizacja: Mszczonów

Re: Ciecie pcv spienionego

#5

Post napisał: kubus838 » 10 lis 2019, 12:14

logopeda pisze:
10 lis 2019, 10:40
Pakietujesz po 20 -30 płyt razem i na piłę formatową... nowa tarcza do aluminium i jedziesz. Ewentualnie paski z dolnej płyty jak będą poszarpane traktujesz jako odpad. Cięcie tych ilości pojedynczo sobie nie wyobrażam...
Można i tak. Ale autor nie napisał z czego chce ucinać te paski. Jeżeli chce to ciąć z całych tafli to może być pewien problem. Druga sprawa to to "pakowanie". Jak ma spakować trzydzieści płyt w paczkę: skleić, związać?

roberti


dasza77
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 2
Posty: 995
Rejestracja: 14 maja 2006, 17:34
Lokalizacja: Ełk

Re: Ciecie pcv spienionego

#6

Post napisał: dasza77 » 10 lis 2019, 13:43

Zbudować wykrojnik introligatorski z 1 metrowych linii tnących grub. 0,71mm (2 punktowe) . Kładziesz na taki wykrojnik docięty na wymiar arkusz PCV , na to przekładkę i w rolsztancę.


logopeda
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 3
Posty: 163
Rejestracja: 04 gru 2013, 08:31
Lokalizacja: Ostrzeszów

Re: Ciecie pcv spienionego

#7

Post napisał: logopeda » 10 lis 2019, 15:14

(Jak ma spakować trzydzieści płyt w paczkę: skleić, związać?) - nie potrzeba pod warunkiem że użyje "prawdziwej" piły formatowej z przesuwnym stołem. Całe arkusze tylko pomogą aby się nic nie przesuwało. Oczywiście zrozumiałem że chodzi o całe arkusze bo inaczej to oczywiście nie ma sensu...


kubus838
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 7
Posty: 2045
Rejestracja: 06 lip 2009, 14:52
Lokalizacja: Mszczonów

Re: Ciecie pcv spienionego

#8

Post napisał: kubus838 » 10 lis 2019, 15:42

logopeda pisze:
10 lis 2019, 15:14
(Jak ma spakować trzydzieści płyt w paczkę: skleić, związać?) - nie potrzeba pod warunkiem że użyje "prawdziwej" piły formatowej z przesuwnym stołem. Całe arkusze tylko pomogą aby się nic nie przesuwało. Oczywiście zrozumiałem że chodzi o całe arkusze bo inaczej to oczywiście nie ma sensu...
Chyba jednak nie - trzydzieści arkusz spienionego pcv niestety trzeba bardzo dobrze umocować jeden do drugiego. Mało, że to tworzywo jest lekkie to jeszcze bardzo śliskie a do tego jeszcze bardzo elastyczne. W tym przypadku piła "wjedzie" w tę najniżej położoną płachtę to tę najwyżej położoną może odkształcić - niestety piły z reguły są okrągłe i działają opory pracy. Mnie się nie udało tak ciąć - po jednej płachcie oczywiście tak ale hurtem to kiepski pomysł.

Moim zdaniem w tym przypadku pozostaje gilotyna. A żeby to były równe paski to robiłbym to jednej płachcie. Za złym rozwiązaniem układania spienionego pcv w stos przemawia to, że nawet w hurtowniach te płachty nie mają takiego samego wymiaru - a więc nie są formatkami. Po jednej sztuce na formatówce jak najbardziej ale hurtem w stosie to raczej się nie uda, tzn pociąć się da tylko te formatki nie będą trzymały wymiaru.

robert


logopeda
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 3
Posty: 163
Rejestracja: 04 gru 2013, 08:31
Lokalizacja: Ostrzeszów

Re: Ciecie pcv spienionego

#9

Post napisał: logopeda » 10 lis 2019, 16:02

również tak ciąłem po 10 arkuszy wprawdzie pcv 4mm grubości ale po ściśnięciu zwykłymi ściskami po zewnętrznej krawędzi pakietu nic się nie przesuwało a paski u mnie wychodziły idealne- oczywiście wskazana jest druga osoba od odbierania materiału. Pozostawał odpad przy ściskach około 100mm ale przy tej prędkości "produkcji" po prostu opłacało się go poświęcić. Płachty oczywiście nie mają takiego samego wymiaru ale przecież po pierwszym cięciu wszystko jest wyrównane. Oczywiście podaję ten sposób jako opcję, nadal nie wiadomo z czego to będzie cięte i jaka dokładność pytającego interesuje.


Autor tematu
wotas
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 9
Rejestracja: 29 cze 2013, 17:13
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Ciecie pcv spienionego

#10

Post napisał: wotas » 10 lis 2019, 22:58

SUPER DZIEKI :)
Nie liczyłem aż na taki odzew. Parę dodatkowych informacji. Piła odpada. Przy cięciu 1cm ryz piły to za duże straty - ok 30%
Stosy dość problematyczne, głownie 1 i 2 mm. Praca głownie na formatkach oscylujących 800-1200mm.
Zastanawiałem się nad zleceniem urządzenia w postaci wałka z nożami krążkowymi o odpowiednim rozstawie.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka tworzyw sztucznych”