cięcie blachy pod kątem - 45st / ostrzenie

Wycinarki i grawerki laserowe oraz ogólne dyskusje dotyczące laserów

Autor tematu
pawelkus
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 5
Posty: 6
Rejestracja: 29 paź 2007, 18:16
Lokalizacja: aaaa

cięcie blachy pod kątem - 45st / ostrzenie

#1

Post napisał: pawelkus » 11 paź 2019, 13:19

Witam serdecznie,
chciałbym wykonać trochę nietypowe cięcie laserowe blachy ok 1mm pod kątem 45stopni tak aby powstała ostra krawędź (ostrze).
Poniżej orientacyjny szkic o co chodzi z tym "ostrzem".
Obrazek

Dzwoniłem w kilka miejsc i mówiono mi, że potrzebny jest mocny laser. Ktoś z was już kiedyś próbował czegoś podobnego? Z jakim skutkiem?
Pozdrawiam!




LTofik
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 4
Posty: 288
Rejestracja: 05 mar 2017, 23:57
Lokalizacja: ziemia

Re: cięcie blachy pod kątem - 45st / ostrzenie

#2

Post napisał: LTofik » 11 paź 2019, 16:30

A nie prościej będzie wyciąć to i potem wyfrezować albo zeszlifiwać?
Są takie gotowe listwy ale o szerokości 25mm zdaje się


Autor tematu
pawelkus
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 5
Posty: 6
Rejestracja: 29 paź 2007, 18:16
Lokalizacja: aaaa

Re: cięcie blachy pod kątem - 45st / ostrzenie

#3

Post napisał: pawelkus » 11 paź 2019, 18:13

Byłoby prościej, ale wycinana krawędź nie będzie prosta (jak na szkicu powyżej) a będzie przypominała "piłę" o ząbku ok 4mm wysokim i 6mm szerokim u podstawy.

Obecnie tniemy to laserem a następnie mozolnie szlifujemy ręcznie. Liczę na to, że cięcie precyzyjne będzie droższe ale i tak w sumie tańsze niż obecnie i bardziej powtarzalne.


LTofik
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 4
Posty: 288
Rejestracja: 05 mar 2017, 23:57
Lokalizacja: ziemia

Re: cięcie blachy pod kątem - 45st / ostrzenie

#4

Post napisał: LTofik » 11 paź 2019, 21:33

Albo kompletnie nie zrozumiałem co napisałeś w ostatnim poście albo nie rozumiesz co ja ci zaproponowałem.... Wycinasz dowolną techniką ten płaskonik i wrzucasz go na frezarkę mocująć detal w jakimś uchwycie który przytrzymać ten płaskonik pod kątem 45 stopni... Frez jedzie wzdłoż tej listwy i zaostrza krawędź...


Bbuli
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 842
Rejestracja: 10 mar 2007, 19:43
Lokalizacja: Rumia

Re: cięcie blachy pod kątem - 45st / ostrzenie

#5

Post napisał: Bbuli » 11 paź 2019, 21:40

I prościej się nie da.


Autor tematu
pawelkus
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 5
Posty: 6
Rejestracja: 29 paź 2007, 18:16
Lokalizacja: aaaa

Re: cięcie blachy pod kątem - 45st / ostrzenie

#6

Post napisał: pawelkus » 11 paź 2019, 22:08

zrozumiałem cię -nie ma się co stresować.
Po prostu ten szkic nie odwierciedla kompletnego detalu a tylko problem. Detal wygląda jak na szybkim szkicu poniżej.
Obrazek


LTofik
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 4
Posty: 288
Rejestracja: 05 mar 2017, 23:57
Lokalizacja: ziemia

Re: cięcie blachy pod kątem - 45st / ostrzenie

#7

Post napisał: LTofik » 11 paź 2019, 22:57

Czyli chodzi ci o uzyskanie "poszarpanego" ostrza?


kamar
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 12116
Rejestracja: 18 wrz 2010, 06:17
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: cięcie blachy pod kątem - 45st / ostrzenie

#8

Post napisał: kamar » 12 paź 2019, 06:18

pawelkus pisze:
11 paź 2019, 22:08
Detal wygląda jak na szybkim szkicu poniżej.
Boże, czy to tak ciężko dopisać dwa wymiary aby pozwolić sobie pomóc ? :)
Bo jeśli ta blaszka ma np. 200 - 300 mm długości to najlepiej będzie na drucie.
:)


Autor tematu
pawelkus
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 5
Posty: 6
Rejestracja: 29 paź 2007, 18:16
Lokalizacja: aaaa

Re: cięcie blachy pod kątem - 45st / ostrzenie

#9

Post napisał: pawelkus » 12 paź 2019, 20:07

Kamar ogólne wymiary to ok 450mm x 70mm.

Cięcie drutem jest w stanie nadać ostrą krawędź blasze?

Nie poszarpie tego zbyt mocno tak aby ostatecznie i tak bylo konieczne szlifowanie?


kamar
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 12116
Rejestracja: 18 wrz 2010, 06:17
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: cięcie blachy pod kątem - 45st / ostrzenie

#10

Post napisał: kamar » 12 paź 2019, 20:18

Na pewno lepsza będzie krawędź niż po laserze. Trochę to długie ale można uzyskać jednym cięciem dwa noże.
:)

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Wycinarka Laserowa / Grawerka Laserowa / Lasery”